We wrocławskim terminalu lotniczym stan surowy inwestycji został zamknięty
Zadaszony, oszklony, przygotowany do ogrzewania – nowy terminal lotniczy we Wrocławiu oficjalnie ogłasza stan surowy zamknięty inwestycji. Przez zimowe miesiące trwać będzie wykańczanie wnętrz. Już rozpoczął się montaż systemu bagażowego.
Nowy terminal lotniczy o kubaturze ponad 300 tys. m3 ma wykonaną całą konstrukcję żelbetową i stalową. Budynek został przykryty dachem, którego powierzchnia przekracza rozmiar dwóch boisk piłkarskich. Do przeszklenia fasad obiektu zużyto 11,5 tys. mkw. szkła o najwyższych parametrach przepuszczalności światła i izolacji termicznej. – Zima nam nie straszna, ponieważ jesteśmy po wstępnym uruchomieniu systemu grzewczego. Wraz z nastaniem mrozów zaczniemy budynek ogrzewać – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.
Wewnątrz budynku prace wykończeniowe ruszyły pełną parą. Zamontowano pierwsze ruchome schody, z których będą korzystać pasażerowie nowego terminalu. W hali odlotów na parterze budynku trwa układanie kamiennej podłogi. Na Strachowice przyjechał największy sprzęt do kontroli bagaży, który będzie skanować przedmioty metodą tomograficzną. Dwa urządzenia prześwietlać mają podejrzane pakunki, sprawdzając, czy nie zawierają one materiałów wybuchowych. Dostawcą maszyn do kontroli bezpieczeństwa jest niemiecka firma Smith&Heiman, czołowy producent tego typu sprzętu. Na plac budowy nowego terminalu trafiły również pierwsze elementy systemu bagażowego, zaprojektowane i wyprodukowane przez koncern VanDerLande, także wiodącego dostawcę tego typu urządzeń na świecie.
„Serce terminalu” będzie montowane do marca 2011 roku. – To bardzo skomplikowana i zaawansowana technologicznie operacja" – mówi Przemysław Marcinkowski. – "Urządzenia będą musiały pracować wspólnie w jednolitym systemie, łączącym mechanikę z automatyką i elektroniką" – dodaje. Przed otwarciem terminalu dla pasażerów obiekt będzie przez kilka miesięcy testowany, tak by z zachowaniem wszystkich procedur mógł rozpocząć pracę jesienią 2011 roku.
Nowy terminal lotniczy we Wrocławiu
• Zostanie otwarty za rok, ponad pół roku przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™.
• Będzie mógł odprawić rocznie 3,5 mln podróżnych – 2 razy więcej niż obecnie użytkowany.
• Będzie go można rozbudować, tak by był w stanie obsłużyć nawet 7 mln ludzi.
• Ma cztery razy większą powierzchnia w porównaniu do obecnie użytkowanego (ok. 40 tys. mkw.).
• Jego kubatura obliczana na ponad 300 tys. m3 jest jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach.
• Czterokondygnacyjny (w tym jedna kondygnacja podziemna) budynek zaprojektowało renomowane biuro architektoniczne JSK Architekci (firma zaprojektowała wcześniej lotniska we Frankfurcie, Düsseldorfie i Berlinie-Schönefeld).
• Nowoczesna i dynamiczna architektura - najbardziej charakterystycznym elementem terminalu jest dach o powierzchni 19 tys. mkw. (ponad 2 boiska piłkarskie) w formie falujących płatów, które oddają ruch związany z podróżowaniem.
• Do oszklenia terminalu zużyto w sumie 11,5 tys. mkw. szkła.
• Przed terminalem powstaje 16 stanowisk postojowych dla samolotów, w sumie na całym lotnisku będzie ich ok. 30.
• Obiekt za ok. 300 mln zł buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief.
Do dyspozycji pasażerów będzie:
• Przestronna, klimatyzowana hala przylotów i odlotów (1700 mkw.) o wysokości nawet 3 kondygnacji (od 13 do 19m).
• 8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa i 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej.
• Najnowocześniejszy system kontroli bagażu (w tym 2 urządzenia do precyzyjnej kontroli podejrzanych przesyłek, pracujące na zasadzie tomografu).
• 12 gate’ów.
• Bezpośrednie wejście do samolotów przez rękawy łączące terminal z pokładami
• Ok. 4 tys. mkw. powierzchni komercyjnej (sale konferencyjne, galeria handlowa, gastronomia, usługi bankowe itd.)
• Podniebna kawiarnia z widokiem na płytę lotniska i pas startowy.
• Unikatowa restauracja z widokiem na płytę lotniska.
• Darmowy dostęp do Internetu.
• Ponad 1,1 tys. miejsc parkingowych przed nowym terminalem.
Źródło: Profit Communications / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Generalny wykonawca osiedla NeoVillage Liczba postów: 9 Grupa: Inwestycje Bardzo fajna wizualizacja osiedla. Osiedle wygląda na przyjazne, fajna lokalizacja do zamieszkania.
- Szkoła pod domem Liczba postów: 20 Grupa: Inwestycje Jak interesuje was dobra szkoła we wrocławiu, to warto tutaj wspomnieć o Galileo.pl . Według mnie jest to napawdę bardzo dobra szkoła, któ...
- Jakie mieszkanie wybrać? Deweloperskie czy używane... Liczba postów: 254 Grupa: Inwestycje Ja zastanawiam się nad mieszkaniem deweloperskim. Kolega mówił, że osiedle Augustówka Residence jest blisko stacji metra Wilanowska. Dojazd do centrum to ponoć....
- Jakiemu deweloperowi zaufać? Liczba postów: 164 Grupa: Inwestycje Podobno APM Development to dobry deweloper, teraz ma nową inwestycję Augustówka Residence. Znajoma poleca, bo mieszkania są bardzo przestronne, a i lokalizacja....
- Nowoczesny parking- inwestycja która zarabia pieni... Liczba postów: 20 Grupa: Inwestycje Artykuł na https://nowebudowanie.pl/generalny-wykon awca-jakie-ma-znaczenie-w-realizacji-duz ych-inwestycji/ doskonale wyjaśnia, jak istotna jest rola generalnego...