Web 2.0 w budownictwie?

Web 2.0 w budownictwie?

Ponad 63% producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych zauważa, że coraz więcej firm z sektora budowlanego korzysta z rozwiązań marketingu internetowego. O mediach społecznościowych mówi się, że jest/będzie to jeden z dominujących trendów w marketingu, a rok 2010 należeć będzie do portalu społecznościowego facebook. Jak to wygląda w branży budowlanej – czy budowlanka jest już aktywna w sieci?

Firma ASM w raporcie syndykatowym Web 2.0. w budownictwie scharakteryzowała social media i Web 2.0 z punktu widzenia branży budowlanej zarówno ze strony producentów i dystrybutorów jak i ich otoczenia biznesowego czyli inwestorów indywidualnych, wykonawców i architektów.

Z przeprowadzonych badań, wynika że Internet jest wykorzystywany przez 80,3% osób związanych z branżą budowlaną. Charakteryzując częstotliwość korzystania z Internetu, można stwierdzić że zdecydowana większość Internautów z branży budowlanej codziennie (69,7%) bądź kilka razy w tygodniu (16,6%) wykorzystuje możliwości „światowej pajęczyny”. Raz w tygodniu z zasobów Internetu korzysta 6,2% badanych. Mniejszą częstotliwość niż raz w tygodniu deklaruje tylko 6,9% respondentów.

Określając miejsce aktywności i sposoby wykorzystania Internetu, zapytano respondentów z jakich usług i możliwości „globalnej sieci” korzystają regularnie. I tak, najczęściej w branży budowlanej wykorzystywane są wyszukiwarki internetowe (70,1%) oraz poczta elektroniczna (69,9%). Ponad połowa respondentów deklaruje systematyczne korzystanie z bankowości elektronicznej (56,1%) oraz e-commerce czyli handlu internetowego (54,5%). Dodajmy, że z badań ASM wynika, iż w 2009 roku zakupu materiałów budowlanych w sieci dokonało ponad 121 tys. Polaków. Natomiast dystrybucję internetową prowadzi 15,9% producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych, którzy częściej sprzedają w sklepach internetowych niż na aukcjach. Oba kanały dystrybucji internetowej  wykorzystywane są jedynie przez nieliczne (2,9%) badane firmy z branży budowlanej.
Uwzględniając profil działalności firmy obserwujemy, że wśród producentów materiałów budowlanych handel on-line dotyczy 16% producentów. Natomiast wśród dystrybutorów materiałów budowlanych odsetek ten kształtuje się na poziomie 11,1%.


Coraz bardziej społecznościowy charakter Internetu sprawia, że podczas dokonywania zakupów, na wybór produktów, usług jak i również miejsca zakupów mają wpływ opinie innych użytkowników publikowane w sieci m.in. na porównywarkach cen, forach, blogach, profilach społecznościowych itp. E-commerce przeistoczył się w social commerce. A jakie znaczenie przypisywane jest opiniom wyrażanym w sieci o markach i produktach związanych z branżą budowlaną?
Są one istotne dla jednej trzeciej internautów związanych z branżą. W tym, pod ich wpływem 5,4% respondentów decyduje się na zakup produktów/usług związanych z branżą budowlaną.
Warto również podkreślić, że dla 35% respondentów opinie wyrażane w sieci nie są szczególnie istotne, ale weryfikują one w Internecie swoją wiedzę dotyczącą produktów i usług z branży budowlanej. Odsetek ten jest szczególnie wysoki u wykonawców i architektów. Z kolei blisko co czwarty respondent (22,2%) deklaruje, że opinie o markach i produktach z branży budowlanej wyrażane w sieci nie mają dla niego specjalnego znaczenia.
Dodajmy, że podczas przeglądania zasobów internetowych z opiniami innych użytkowników o markach, produktach bądź usługach z branży budowlanej spotkało się blisko sześciu z dziesięciu internautów (57,0%) zawiązanych z tą branżą.

 


I pomimo faktu, że ponad czterech z dziesięciu menadżerów reprezentujących producentów i dystrybutorów branży budowlanej zgadza się ze stwierdzeniem, że marketing internetowy nie sprawdza się w sektorze budowlanym to jednak sama branża podjęła już działania w social mediach, a ich klienci są tam obecni już od dawna!

Źródło:
Anna Kałużna
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00; Faks +48 (24) 355 77 01
www.asm-poland.com.pl

 

Opracowanie na podstawie raportu syndykatowego „Web 2.0 w budownictwie”

Źródło: budnet.pl
Autor: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 683

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >