„Web 2.0 w budownictwie” - raport syndykatowy
Chcesz wiedzieć… • jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? • gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? • jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? • gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony?
Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)
Metodologia projektu
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)
Zakres raportu
• Internet i komunikacja
o Internet – rys historyczny
o dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
o odsetek użytkowników w Polsce i na świecie
o Web 2.0 – nowy wymiar Internetu
o jak komunikować się za
pośrednictwem Web 2.0
• Internet w branży budowlanej
o opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych
zapytaliśmy m.in. czy.:
• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki
• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej
• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji
• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne
o użytkownicy Internetu w branży budowlanej
• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci
• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup
• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną
• Web 2.0 w branży budowlanej
o blogi i mikroblogi
•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów
•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości
o portale społecznościowe
•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych
•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną
•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną
o WIKI czyli społeczne bazy wiedzy
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI
•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji
o serwisy internetowe z plikami audio i wideo
•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami
•najpopularniejsze strony z filmikami
•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów
o social commerce
- porównywarki cen
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen
•najpopularniejsze porównywarki cen
•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy
- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)
•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetową
•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce
•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)
- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną
•internetowe źródła opinii
•znaczenie opinii publikowanych w Internecie
o e-mailing
•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail
•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail
•najpopularniejsze serwisy pocztowe
o wyszukiwarki czyli działania SEM
•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC
• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną
•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)
•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)
• Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0
o plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku
o jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane
• Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media
o czyli case study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media
Forma i cena raportu
Forma raportu: Raport Web 2.0 w budownictwie dostępny jest w formie prezentacji elektronicznej (plik PDF)
Cena raportu: 3 200 PLN + 22% VAT
Dostępność raportu: Raport dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia
faxem na numer /24/ 355 77 01 bądź e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:
Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl
Źródło: budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 554 Grupa: Trudne tema... A czy ktoś z was kojarzy Centrum Medyczne http://trimedic.pl ? Tak pytam, ponieważ zastanawiam się nad tym - czy się do nich nie zgłosić?.....
- Nowoczesna edukacja Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Nie da się ukryć, że dzisiaj to system edukacji się zmienił i przyspieszył. Dlatego czasami dzieciom trudno jest nadążyć z materiałem, nie wszy...
- Gdzie kupić tonery Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Moim zdaniem na pewno warto skorzystać z https://inkhouse.pl/toner-hp-153a-czarny -w1530a-2-5k,p11176.html . To jest naprawdę bardzo dobra oferta.
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 373 Grupa: Trudne tema... W przypadku mojej firmy korzystam z usług nowoczesnego i profesjonalnego, internetowego biura rachunkowego e-KAUNT - internetowa księgowość . Jest to idealne ro...
- Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 269 Grupa: Trudne tema... W tym temacie warto zajrzeć do firmy https://bingraf.pl/ która oferuje kompleksowe usługi poligraficzne, obejmujące zarówno projektowanie graficzne, druk offse...
Ostatnio na forum
- Gdzie kupić projekt domu w okolicach Lublina ??? Liczba postów: 53 Grupa: Zanim wybud... W Lublinie odnotowano wzrost liczby turystów, co przekłada się na lepsze wyniki dla lokalnego sektora hotelarskiego i gastronomicznego. Ten pozytywny trend ma k...
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 375 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....
- Podłogi Liczba postów: 235 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Piece wolnostojace, kozy Liczba postów: 67 Grupa: Kominki od... duzy wybor tych piecow typu Koza ma firma Kratki. kupilismy taki dla babci bo poprzedni piec byl bardzo obciazajacy
- Polecam sklep internetowy z materiałami budowlanym... Liczba postów: 76 Grupa: Firmy budow... Też muszę Wam polecić pewien sklep, który ostatnio znalazłem. Czytałem o nim na wielu forach, że można w nim kupić świetnej jakości żywice do zabezpieczenia pos...
- Co sądzicie o domach szeregowych Liczba postów: 176 Grupa: Domy szereg... W domu szeregowym minusem jest to że jednak słyszymy sąsiadów za ścianą. Mi się marzy dom nad jeziorem. Polecam ciekawy artykuł do przeczytania https://www.kurk...