Wrocławski terminal stanął w rok

Wrocławski terminal stanął w rok

Rok temu kładziono fundamenty, dziś nowy terminal wrocławskiego lotniska jest już wybudowany. Można podziwiać bryłę wykończonego z zewnątrz budynku, w środku trwają prace wykończeniowe. Jesienią przyszłego roku terminal przyjmie pierwszych podróżnych. Czytaj dalej


Terminal w liczbach, czyli 4 x stary terminal = nowy terminal

•    Nowy budynek odpraw pasażerskich na wrocławskim lotnisku będzie cztery razy większy niż obecnie użytkowany.

•    Zostanie otwarty jesienią 2010 r., ponad pół roku przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™.

•    Będzie mógł odprawić rocznie 3,5 mln podróżnych – 2 razy więcej niż obecnie użytkowany.

•    Będzie go można rozbudować, tak by był w stanie obsłużyć nawet 7 mln ludzi.

•    Jego kubatura obliczana na ponad 300 tys. m3 jest jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach.

•    Czterokondygnacyjny (w tym jedna kondygnacja podziemna) budynek zaprojektowało renomowane biuro architektoniczne JSK Architekci (firma zaprojektowała wcześniej lotniska we Frankfurcie, Düsseldorfie i Berlinie-Schönefeld).

•    Nowoczesna i dynamiczna architektura - najbardziej charakterystycznym elementem terminalu jest dach o powierzchni 19 tys. mkw. (ponad 2 boiska piłkarskie) w formie falujących płatów, które oddają ruch związany z podróżowaniem.

•    Do oszklenia terminalu zużyto w sumie 11,5 tys. mkw. szkła.

•    Przed terminalem powstaje 16 stanowisk postojowych dla samolotów, w sumie na całym lotnisku będzie ich ok. 30.

•    Obiekt za ok. 300 mln zł buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief.

 

 


Do dyspozycji pasażerów będzie:

•    Przestronna, klimatyzowana hala przylotów i odlotów (1700 mkw.) o wysokości nawet 3 kondygnacji (od 13 do 19 m).

•    8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa i 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej.

•    Najnowocześniejszy system kontroli bagażu (w tym 2 urządzenia do precyzyjnej kontroli podejrzanych przesyłek, pracujące na zasadzie tomografu).

•    12 gate’ów.

•    Bezpośrednie wejście do samolotów przez rękawy łączące terminal z pokładami.

•    Ok. 4 tys. mkw. powierzchni komercyjnej (sale konferencyjne, galeria handlowa, gastronomia, usługi bankowe itd.)

•    Podniebna kawiarnia z widokiem na płytę lotniska i pas startowy.

•    Unikatowa restauracja z widokiem na płytę lotniska.

•    Darmowy dostęp do Internetu.

•    Ponad 1,1 tys. miejsc parkingowych przed nowym terminalem.


Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części Wrocławia, w odległości ok. 10 km od centrum miasta, w pobliżu budowanej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, którą będzie można się dostać na lotnisko między innymi z autostrady A4. Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego port notuje od 2003 roku. W ciągu 5 lat liczba pasażerów wzrosła pięciokrotnie. Na jego terenie funkcjonuje baza operacyjna tanich linii lotniczych Wizz Air. Oferuje regularne połączenia lotnicze, m.in. z Paryżem, Mediolanem, Brukselą i Oslo. W roku 2011 Port Lotniczy Wrocław powiększy się o nowy terminal. Przepustowość wyniesie wtedy ponad 3,5 mln pasażerów rocznie, docelowo będzie można obsłużyć 7 mln osób.

Źródło: Profit Communications / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19396 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 385

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >