YTONG - według inwestorów indywidualnych - najlepszy
Jak wynika z niezależnego raportu Pentora - YTONG uzyskał najwięcej wskazań inwestorów indywidualnych w badaniu spontanicznej znajomości marek producentów materiałów do wznoszenia ścian.
Niezależny ośrodek badawczy Pentor Research International Poznań w lutym br. już po raz jedenasty wydał swój cykliczny raport „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo - budowlane polskich gospodarstw domowych oraz koniunktura na rynku dużych inwestycji w 2008 roku." Badania, przeprowadzone w styczniu br. na reprezentatywnej próbie tysiąca inwestorów indywidualnych w całym kraju, potwierdziły dużą popularność produktów Xelli wśród finalnych nabywców.
Stopień spontanicznej znajomości marki, która w rankingu zajęła kolejne po YTONGu miejsce, był aż o połowę niższy. Odnotowano też niewielki wzrost stopnia spontanicznej znajomości marki YTONG w stosunku do wyników z poprzedniego badania, które przeprowadzono w grudniu 2006 r. YTONG zajął wówczas pierwsze miejsce także w rankingu znajomości marek materiałów do wznoszenia ścian.
Respondentów zapytano też o znajomość reklam produktów. Podobnie, jak w poprzednich etapach badania, najwyższy wskaźnik znajomości reklam wśród materiałów do wznoszenia ścian budynków (cegieł i pustaków ceramicznych, bloczków z betonu komórkowego, cegieł silikatowych i pustaków keramzytobetonowych) uzyskały reklamy produktów YTONG. Wskaźnik znajomości reklam produktów SILKA plasuje je na trzecim miejscu w rankingu znajomości reklam produktów do wznoszenia ścian.
Cieszy nas, że materiały Xelli cały czas są bardzo dobrze postrzegane nie tylko przez wykonawców, ale też i inwestorów, którzy cenią sobie wysoką jakość SILKI i YTONGa - mówi Monika Mychlewicz, Kierownik Działu Marketingu Xella Polska. - Wysoki stopień znajomości naszych reklam świadczy o doskonałym dotarciu przekazu reklamowego do potencjalnych klientów oraz o zainteresowaniu naszymi produktami. Jest to dla nas cenna informacja, tym bardziej, że w 2007 roku rozpoczęliśmy całkiem nową kampanię reklamową „System 20 cm zmienia punkt widzenia", promującą obydwie marki - dodaje Monika Mychlewicz.
Opinia inwestorów indywidualnych jest niezwykle istotna z uwagi na fakt, że od ubiegłego roku nastąpiła zmiana trendów na rynku budownictwa mieszkaniowego. Udział tego segmentu rynku, za który odpowiadają inwestorzy indywidualni, wciąż rośnie. Gwałtowny wzrost cen mieszkań w budynkach wielorodzinnych spowodował, że coraz więcej osób planujących zakup mieszkania podjęło decyzję o budowie własnego domu.
W ubiegłym roku inwestorzy indywidualni uzyskali pozwolenia na budowę 110452 mieszkań, tj. aż o 43,5% więcej niż w roku 2006 (dla porównania: w 2006 r. dynamika r/r wyniosła tylko 20,1%, a w 2005 r. niecały 1%). W większości przypadków plany inwestycyjne znalazły odzwierciedlenie w podjęciu działań inwestycyjnych. Inwestorzy indywidualni rozpoczęli budowę aż 91649 domów jednorodzinnych - mówi Anna Waszczuk, Analityk Rynku Xella Polska.
Prognozy na ten rok są również bardzo optymistyczne. Co więcej - uzyskały one potwierdzenie w tegorocznych danych statystycznych. Zarówno liczba udzielonych pozwoleń, jak i rozpoczętych budów w segmencie budownictwa jednorodzinnego w okresie I-II 2008 r. była, w porównaniu z ubiegłym rokiem, wyższa (odpowiednio o 26% i 56,1%). Dodatkowo dynamiki r/r tych dwóch wskaźników dla tego segmentu budownictwa mieszkaniowego uzyskały prawie pięciokrotnie większe wartości, niż w segmencie budownictwa wielorodzinnego.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...