Z jakimi problemami zmagają się  firmy deweloperskie?

Z jakimi problemami zmagają się firmy deweloperskie?

Niewystarczające informacje, niedotrzymywanie terminów oddania lokali i niezrozumiałe zapisy w umowach – to główne aspekty, na które skarżą się kupujący mieszkania u deweloperów.

Potencjalni nabywcy własnego M coraz częściej wychodzą poza rolę biernych konsumentów i, jak pokazują badania Gant Development, chcą wpływać na decyzje firm deweloperskich.

Badanie pilotażowe przeprowadzone zostało podczas tegorocznych targów mieszkaniowych tabelaofert.pl w Warszawie. Ankieta podzielona została na dwie części: "Słabe strony deweloperów” i “Słabe strony inwestycji deweloperskich”. Pozyskane informacje pozwolą na lepsze dostosowanie się do oczekiwań potencjalnych klientów – powiedziała Małgorzata Urbaniak, Analityk Rynku Nieruchomości w Gant Development.

Badania pokazały, że istotnym problemem deweloperów w ramach funkcjonowania biura jest trudność w uzyskaniu informacji od pracowników firmy (takiej odpowiedzi udzieliło 25% respondentów) oraz utrudniony kontakt już po zakupie mieszkania,  na co wskazała co piąta zapytana osoba.

37% ankietowanych uznało, że reklamy deweloperów wprowadzają klientów w błąd. Okazuje się więc, że po przyjściu do biura sprzedaży informacje różnią się od tych, które są przedstawiane na nośnikach reklamowych. Dość znacząca grupa (26% respondentów) wskazała również na brak aktualnych ofert na stronach Internetowych deweloperów. Zdecydowanie mniejszym problemem okazał się brak pełnej informacji o firmie czy niechętne udostępnianie klientom różnych dokumentów, do których powinni mieć wgląd. Tak odpowiedziało odpowiednio 17% i 20% ankietowanych.

W aspekcie realizowanych przez firmy inwestycji ważną kwestią dla uczestników badania była zmiana terminów oddania lokali. Wskazało na nią aż 35% respondentów. Znaczącą słabością deweloperów okazała się także trudność w zgłaszaniu reklamacji – takiej odpowiedzi udzieliło 20% osób biorących udział w badaniu pilotażowym.

Dla 41% ankietowanych istotnym problemem  są niezrozumiałe zapisy w umowach. Język prawniczy jest specyficzny i trudny w odbiorze, co rzeczywiście może sprawiać wiele trudności. Najmniejsza grupa ankietowanych (7%) uznała, że słabością deweloperów jest niedogodny harmonogram płatności.



Jak widać firmy deweloperskie czeka dużo pracy, szczególnie w kontekście komunikacji  i budowania relacji z klientami. Badania wskazały główne bolączki, a zarazem wyzwania, jakie stoją przed całą branżą – powiedział Dariusz Wilk, Dyrektor ds. Marketingu w Gant Development. Dla rozpoczętej właśnie inwestycji “Kaskada na Woli” jednym z priorytetów będzie dla nas dialog z klientami.

Źródło: Fleishman-Hillard / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 240

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >