Z wybranej lokalizacji nie zrezygnują
Tylko kilkanaście procent klientów znajduje lokal, który podczas pierwszej wizyty u pośredników opisuje jako idealny. Nabywcy wolą też czasem zapłacić więcej, niż zrezygnować z upatrzonej lokalizacji
Klienci bywają bardziej nieugięci, wybierając lokalizację mieszkania, niż prowadząc dyskusje o jego ostatecznej cenie. Jednak sporo rozmów nadal kończy się fiaskiem ze względu na zaporowe stawki dyktowane przez sprzedawców.
– Klienci są przywiązani do swoich preferencji, podobnie jak właściciele mieszkań do ich wysokich cen – zauważa Krzysztof Pankowski z agencji nieruchomości Silver House.
Duże oczekiwania
Zdaniem Pankowskiego dziś mamy sytuację nieco patową. Mimo dużej podaży lokali trudno mówić o uprzywilejowanej pozycji kupującego, bo często bank odmawia swojego udziału w transakcji, twierdząc, że mieszkanie jest przeszacowane. Argument ten jednak nie przekonuje sprzedawców do obniżek. – Właśnie z powodu niechęci banków do podjęcia ryzyka w ostatnich miesiącach rozpadło się wiele transakcji, gdzie podpisano nawet umowę wstępną, a kupiec wpłacił zaliczkę czy zadatek. Duża podaż mieszkań nie ma więc znaczenia. Istotne jest to, że jest bardzo mało tych osób, które mogą je kupić – twierdzi Krzysztof Pankowski.
czytaj więcej...
– Klienci są przywiązani do swoich preferencji, podobnie jak właściciele mieszkań do ich wysokich cen – zauważa Krzysztof Pankowski z agencji nieruchomości Silver House.
Duże oczekiwania
Zdaniem Pankowskiego dziś mamy sytuację nieco patową. Mimo dużej podaży lokali trudno mówić o uprzywilejowanej pozycji kupującego, bo często bank odmawia swojego udziału w transakcji, twierdząc, że mieszkanie jest przeszacowane. Argument ten jednak nie przekonuje sprzedawców do obniżek. – Właśnie z powodu niechęci banków do podjęcia ryzyka w ostatnich miesiącach rozpadło się wiele transakcji, gdzie podpisano nawet umowę wstępną, a kupiec wpłacił zaliczkę czy zadatek. Duża podaż mieszkań nie ma więc znaczenia. Istotne jest to, że jest bardzo mało tych osób, które mogą je kupić – twierdzi Krzysztof Pankowski.
czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...