Zadzwońcie do mnie z rabatem
Negocjacje nie polegają na wejściu do biura sprzedaży z hasłem: jak obniżycie ceny o 30 procent, to do mnie zadzwońcie lub: wychodzi mi, że tu powinniście sprzedawać po 6000 złotych za metr, a i tak sporo na tym zarobicie...
Rz: Teoretycznie rynek należy dziś do osób chcących kupić mieszkanie. W praktyce trudno jednak dostać kredyt i wynegocjować większy niż 10-procentowy rabat u dewelopera.
Rafał Renduda: To prawda, że dzisiaj klient ma dużo więcej do powiedzenia niż dwa lata temu. Zwłaszcza dotyczy to osób, które dysponują gotówką i są w stanie zapłacić całą cenę w ciągu kilku dni od podjęcia negocjacji. Wbrew pozorom takich osób jest sporo.
Ci jednak, którzy finansują zakup z kredytu, mają trudniejsze zadanie, i jeśli deweloper nie oferuje współpracy z bankiem, to ich szanse na spory rabat są niższe.
Od czego zależy uzyskanie dużego rabatu?
Elastyczność dewelopera w negocjacjach zależy od marży i jednocześnie atrakcyjności projektu (lokalizacji, jakości, ceny). Część firm nie chce słyszeć o rabatach, ponieważ kontynuuje sprzedaż. Są jednak deweloperzy, z którymi da się porozmawiać o rabatach. Jednak negocjacje to nie wejście do biura sprzedaży z hasłem: „jak obniżycie ceny o 30 proc., to do mnie zadzwońcie” lub „wychodzi mi, że tu powinniście sprzedawać po 6000 zł za mkw., a i tak sporo na tym zarobicie”.
Negocjacje to żmudny i trudny proces. Można oczywiście zamknąć je w jeden dzień, osiągając 12 czy 15 proc. rabatu, ale można też negocjować dwa tygodnie i uzyskać obniżkę w wysokości 3 proc. Wiem, że są deweloperzy skłonni do nawet 20-proc. upustów. Ale nikt głośno nie powie, którzy to są.
Deweloperzy oficjalnie twierdzą, że nie mają już z czego obniżać cen, bo sprzedają dzisiaj mieszkania niemal po kosztach, z minimalną marżą, a klienci i tak domagają się rabatów. Czy zgadza się pan z takim twierdzeniem?
czytaj więcej...
Rafał Renduda: To prawda, że dzisiaj klient ma dużo więcej do powiedzenia niż dwa lata temu. Zwłaszcza dotyczy to osób, które dysponują gotówką i są w stanie zapłacić całą cenę w ciągu kilku dni od podjęcia negocjacji. Wbrew pozorom takich osób jest sporo.
Ci jednak, którzy finansują zakup z kredytu, mają trudniejsze zadanie, i jeśli deweloper nie oferuje współpracy z bankiem, to ich szanse na spory rabat są niższe.
Od czego zależy uzyskanie dużego rabatu?
Elastyczność dewelopera w negocjacjach zależy od marży i jednocześnie atrakcyjności projektu (lokalizacji, jakości, ceny). Część firm nie chce słyszeć o rabatach, ponieważ kontynuuje sprzedaż. Są jednak deweloperzy, z którymi da się porozmawiać o rabatach. Jednak negocjacje to nie wejście do biura sprzedaży z hasłem: „jak obniżycie ceny o 30 proc., to do mnie zadzwońcie” lub „wychodzi mi, że tu powinniście sprzedawać po 6000 zł za mkw., a i tak sporo na tym zarobicie”.
Negocjacje to żmudny i trudny proces. Można oczywiście zamknąć je w jeden dzień, osiągając 12 czy 15 proc. rabatu, ale można też negocjować dwa tygodnie i uzyskać obniżkę w wysokości 3 proc. Wiem, że są deweloperzy skłonni do nawet 20-proc. upustów. Ale nikt głośno nie powie, którzy to są.
Deweloperzy oficjalnie twierdzą, że nie mają już z czego obniżać cen, bo sprzedają dzisiaj mieszkania niemal po kosztach, z minimalną marżą, a klienci i tak domagają się rabatów. Czy zgadza się pan z takim twierdzeniem?
czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...