Zadzwońcie do mnie z rabatem

Zadzwońcie do mnie z rabatem

Negocjacje nie polegają na wejściu do biura sprzedaży z hasłem: jak obniżycie ceny o 30 procent, to do mnie zadzwońcie lub: wychodzi mi, że tu powinniście sprzedawać po 6000 złotych za metr, a i tak sporo na tym zarobicie...

Rz: Teoretycznie rynek należy dziś do osób chcących kupić mieszkanie. W praktyce trudno jednak dostać kredyt i wynegocjować większy niż 10-procentowy rabat u dewelopera.

Rafał Renduda: To prawda, że dzisiaj klient ma dużo więcej do powiedzenia niż dwa lata temu. Zwłaszcza dotyczy to osób, które dysponują gotówką i są w stanie zapłacić całą cenę w ciągu kilku dni od podjęcia negocjacji. Wbrew pozorom takich osób jest sporo.

Ci jednak, którzy finansują zakup z kredytu, mają trudniejsze zadanie, i jeśli deweloper nie oferuje współpracy z bankiem, to ich szanse na spory rabat są niższe.

Od czego zależy uzyskanie dużego rabatu?

Elastyczność dewelopera w negocjacjach zależy od marży i jednocześnie atrakcyjności projektu (lokalizacji, jakości, ceny). Część firm nie chce słyszeć o rabatach, ponieważ kontynuuje sprzedaż. Są jednak deweloperzy, z którymi da się porozmawiać o rabatach. Jednak negocjacje to nie wejście do biura sprzedaży z hasłem: „jak obniżycie ceny o 30 proc., to do mnie zadzwońcie” lub „wychodzi mi, że tu powinniście sprzedawać po 6000 zł za mkw., a i tak sporo na tym zarobicie”.

Negocjacje to żmudny i trudny proces. Można oczywiście zamknąć je w jeden dzień, osiągając 12 czy 15 proc. rabatu, ale można też negocjować dwa tygodnie i uzyskać obniżkę w wysokości 3 proc. Wiem, że są deweloperzy skłonni do nawet 20-proc. upustów. Ale nikt głośno nie powie, którzy to są.

Deweloperzy oficjalnie twierdzą, że nie mają już z czego obniżać cen, bo sprzedają dzisiaj mieszkania niemal po kosztach, z minimalną marżą, a klienci i tak domagają się rabatów. Czy zgadza się pan z takim twierdzeniem?

czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 612

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >