Aktualności – lista artykułów
Jak szybko i łatwo podpisywać dokumenty w mObywatelu?
- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:
Podpisz dokument to jedna z najnowszych usług w aplikacji mObywatel. Umożliwia podpisywanie dokumentów w formacie PDF e-dowodem. Wystarczy uzupełnić dane zgodnie z instrukcjami w usłudze i przyłożyć dowód osobisty z warstwą elektroniczną do anteny NFC smartfona. Jakie komunikaty może napotkać użytkownik w tym procesie? O co może być proszony podczas podpisywania dokumentu? Odpowiedzi na najczęstsze pytania o usługę Podpisz dokument ułatwią korzystanie z tego rozwiązania.
09-04-2025
Würth Polska zaprasza na Wiosenne Dni Otwarte 2025
Już 8 kwietnia wystartował ogólnopolski cykl Dni Otwartych w sklepach stacjonarnych Würth Polska – wydarzenie, które łączy praktykę z innowacją. To świetna okazja, by nie tylko zapoznać się z bogatą ofertą marki, ale także osobiście przetestować narzędzia i rozwiązania, które wspierają codzienną pracę profesjonalistów z różnych branż.
08-04-2025
Glassolutions zaprasza na XV Kongres Stolarki Polskiej
W dniach 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej. Tegoroczna edycja, organizowana przez Związek POiD, skupi się na temacie: „Przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii". Wydarzenie stanowi kluczową platformę do dyskusji na temat przyszłości sektora stolarki budowlanej w kontekście dynamicznych zmian rynkowych.
08-04-2025
Eksperci ostrzegają. Przez nowe przepisy nawet 90% kantorów kryptowalutowych może przestać istnieć
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA zadziałają jak sito. Wyeliminują podmioty niezdolne do inwestycji w compliance. Zniknąć może nawet 90% kantorów kryptowalutowych. Wzrośnie za to zaufanie do rynku, który stanie się bardziej profesjonalny. Jednak cała gospodarka na tym ucierpi, bo jeszcze trudniej będzie o innowacje w branży krypto. Coraz częściej będziemy je importować. Natomiast konsument zyska na zwiększonym bezpieczeństwie, redukcji oszustw i ochronie przed blokadą transakcji. Jednocześnie straci na anonimowości i dostępności lokalnych usług. Do tego same transakcje wydłużą się i zdrożeją – według niektórych szacunków – nawet o 30%.
08-04-2025
Rozpoczyna się nowy sezon żużlowy z Soudal Orlen Oil Motor Lublin
Tegoroczny sezon żużlowy stawia wyzwanie przed zespołem Orlen Oil Motor Lublin, który po raz czwarty z rzędu będzie bronił tytułu drużynowego Mistrza Polski w żużlu. W tym roku do grona sponsorów głównych drużyny dołączyła firma Soudal, w której ofercie znajdziemy innowacyjne aerozole serwisowe, czyszczące i smarująco - zabezpieczające, które doskonale sprawdzą się zarówno w branży motoryzacyjnej, także w przypadku wymagających i narażonych na ogromne przeciążenia motocykli żużlowych, jak i budowlanej.
07-04-2025
Dotkliwy dla polskiej gospodarki scenariusz ostrej wojny handlowej między USA a UE
Cła nakładane na UE przez administrację Trumpa mogą znacząco wpłynąć na kondycję polskiej gospodarki, mimo że bezpośredni eksport z Polski do USA ma stosunkowo niewielkie rozmiary, a sama Polska odnotowuje deficyt handlowy w wymianie z tym krajem. Stany Zjednoczone są jednak drugim po Niemczech odbiorcą polskiej wartości dodanej na świecie – wskazują wyliczenia Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Eksperci ostrzegają, że wojna handlowa uderzy we wszystkie kraje ze Stanami włącznie i we wszystkie sektory.
07-04-2025
Wydatki na świąteczną żywność niewiele większe niż w ub.r. Polacy najczęściej przeznaczą 200-300 zł na osobę
W tym roku 15,6% Polaków zamierza średnio wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w badaniu UCE RESEARCH i Shopfully. Zatem czteroosobowa rodzina łącznie na samą żywość przeznaczy średnio ok. 800-1200 zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się przedział 150-200 zł – 14,4%. Z kolei 13,7% rodaków nie potrafi się określić w tej kwestii. Natomiast najmniej wskazań mają najniższe możliwe wydatki, będące poniżej 50 zł – 2,3%. Z badania również wynika, że 18,7% ankietowanych nie pamięta, ile pieniędzy wydało w zeszłym roku na ww. cel. Do tego 15,8% respondentów podało 200-300 zł. Najrzadziej padała kwota poniżej 50 zł – 1,8%.
07-04-2025
Blisko co trzeci wniosek o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy jest odrzucany przez ZUS
Według danych ZUS, w ubiegłym roku liczba wniosków o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy spadła o niespełna 1% w porównaniu z 2023 rokiem. Ostatnio najwięcej takich przypadków zostało zarejestrowanych w woj. śląskim, mazowieckim i wielkopolskim. W 2024 roku podjęto ponad 46 tys. decyzji przyznających ww. świadczenie i przeszło 27 tys. – odmownych. Te ostatnie stanowiły więc 37,1% ogółu. Część ekspertów przekonuje, że liczba takich orzeczeń jest relatywnie wysoka i wiele osób dochodzi swoich praw na drodze sądowej.
06-04-2025
Profesjonalna kawa w gastronomii – jak budować przewagę dzięki serwisowi kawowemu?
W świecie gastronomii liczy się każdy detal – od jakości składników po sposób podania. Jednak jednym z najbardziej niedocenianych elementów doświadczenia gościa pozostaje… kawa. A przecież to właśnie ona towarzyszy śniadaniom, deserom, spotkaniom biznesowym czy oczekiwaniu na stolik. W wielu lokalach to pierwsza i ostatnia rzecz, jaką gość zapamięta. Dlatego serwis kawowy to nie dodatek – to szansa na budowanie przewagi konkurencyjnej.
06-04-2025
Galerie handlowe muszą połączyć online z offline. Inaczej nie wygrają walki o dzisiejszego konsumenta
Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Co prawda przed Wielkanocą można spodziewać się niewielkich wzrostów, ale święta zawsze generują większy ruch. Sytuację w dużej mierze komplikuje rozwijający się e-commerce, ale to nie jest jedyne wyzwanie branży. Istotne dla tego rynku jest to, jak ww. obiekty w najbliższej przyszłości dostosują swoje podejście do zmieniających się wzorców zachowań konsumentów. Okres świąt, mimo że może być dla galerii i centrów handlowych trudny, daje także szansę na wyjście ze stagnacji. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Dzięki temu galerie i centra handlowe mogą liczyć na zwiększenie zainteresowania swoją ofertą. Tak twierdzą eksperci z Hybrid Polska.
04-04-2025