Analizy, badania, raporty – lista artykułów
Jak Polacy dbają o wnętrza swoich samochodów?
Samochód jest dla wielu Polaków nie tylko środkiem transportu, ale także ważną częścią codziennego życia. Użytkownicy aut są przywiązani do porządku w swoich pojazdach i podejmują różne czynności, aby go utrzymać, jednak najliczniejsza grupa (84% zapytanych) stawia po prostu na odkurzanie – tak wynika z badania dotyczącego dbałości o wnętrza samochodów przeprowadzonego na zlecenie Good One PR.
20-12-2023
Prognozy dla polskiego rynku inwestycyjnego na 2024 rok
Polski rynek inwestycyjny charakteryzuje się obecnie względną płynnością oraz niskim wolumenem całkowitym w porównaniu do lat ubiegłych, który wynika z sytuacji makroekonomicznej, geopolitycznej i rozwoju rynku. W opinii ekspertów w przyszłym roku sytuacja powinna się stabilizować i wpłynąć korzystnie na ożywienie aktywności inwestorów.
19-12-2023
Konsumenci są coraz bardziej świadomi, chcą jeść zdrowe, bezpieczne dla siebie owoce i warzywa
Rośnie zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością. Dla 57 proc. Polaków istotne jest, czy owoce nie zawierają pozostałości środków ochrony roślin i pestycydów – wskazuje badanie Indicatora przeprowadzone dla Związku Sadowników RP. To też zmienia podejście rolników i sadowników do produkcji. W odchodzeniu od rolnictwa opartego na stosowaniu dużej ilości sztucznych nawozów pomocne jest zastosowanie nowych systemów: produkcji integrowanej, ekologicznej i systemu „zero pozostałości”. – Zrównoważona produkcja owoców to konieczność – przekonuje prof. dr hab. Joanna Puławska z Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach.
18-12-2023
Spada ruch i liczba klientów w galeriach handlowych. Grudniowe wyniki też zapowiadają się minusowe
Według najnowszej analizy, która uwzględnia zachowanie prawie 766 tys. konsumentów, w listopadzie br. ruch w galeriach i centrach handlowych zmniejszył się rok do roku o prawie 23%. Eksperci przekonują, że wpływ na to mają m.in. ceny oferowanych tam produktów oraz w jakiejś części wpływa na e-handel. Z raportu wynika też, że liczba klientów spadła rdr. o 18%. Z kolei średni czas spędzony w takim obiekcie skrócił się rdr. o 6%. Jak prognozują znawcy tematu, w grudniu statystyki dotyczące wizyt w tych miejscach mogą być nieznacznie lepsze lub podobne do listopadowych, jednak to wciąż będą minusowe wartości.
18-12-2023
Drożyzna lekko odpuszcza. Polacy kolejny miesiąc z rzędu widzą w sklepach jednocyfrowy wzrost cen
Z miesiąca na miesiąc podwyżki cen w sklepach słabną. Pokazują to najnowsze dane z rynku, zebrane z blisko 31 tys. placówek handlowych. I tak w listopadzie średni wzrost rdr. wyniósł 6,7%. Tym samym już po raz drugi z rzędu codzienne zakupy zdrożały jednocyfrowo. Najbardziej poszły w górę dodatki spożywcze, bo o ponad 21% rdr. Wśród pięciu najczęściej drożejących kategorii widać też napoje, chemię gospodarczą, art. dla dzieci, a także pieczywo. Dwucyfrowo podrożały również słodycze i desery. Pozostałe wzrosty okazały się jednocyfrowe. Ze wszystkich monitorowanych kategorii rdr. potaniały tylko art. tłuszczowe i to aż o blisko 25%. Jednak niektórzy eksperci ostrzegają, że w związku z tym, iż popyt konsumpcyjny odbija się, ogólna tendencja spadkowa niedługo się zatrzyma, a nawet częściowo odwróci.
15-12-2023
Jak przebiega rozwój cyfryzacji rynku budowlanego w Polsce?
Modelowanie informacji o budynku, czyli BIM, oraz współpraca oparta na platformach wymiany danych to obecnie kluczowe elementy cyfrowej transformacji w branży architektonicznej i budowlanej. W Polsce wdrażanie tej metodyki jest na coraz wyższym poziomie. Stosuje ją ponad 1/3 osób i podmiotów zaangażowanych w procesy inwestycyjne i budowlane.
12-12-2023
70 proc. Polaków zrobi świąteczne zakupy stacjonarnie. Co czwarty konsument wybierze model hybrydowy
Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do tego ponad 21% rodaków ruszy na największe zakupy spożywcze zaledwie kilka dni przed świętami. I ten wynik też rdr. lekko wzrósł. Placówki handlowe byłyby mniej oblężone, gdyby żywność chętniej zamawiano online. Ale znów przeszło 70% Polaków kupi ją głównie stacjonarnie. Co więcej, blisko 26% nabędzie część artykułów online, a resztę dokupi offline. Przez Internet zakupy zrobi tylko 3% konsumentów. O wyborze produktów zadecyduje głównie cena. Tak wskazało prawie 83% badanych, a więc podobnie jak w ub.r. Jednak co ważne, teraz bardziej niż poprzednio liczyć się będzie jakość. Obecnie stawia na nią ponad 53% shopperów, czyli o kilkanaście p.p. więcej niż rok temu.
12-12-2023
Jaki był 2023 rok dla inwestycji budowlanych w Polsce?
Rok 2023 dla branży budowlanej upłynął pod znakiem wzrostu kosztów zatrudnienia, podwyżek cen materiałów oraz słabnącego popytu przy równoczesnym wzroście kosztów obsługi finansowania dłużnego. Jeśli dodamy do tego niepewną sytuację gospodarczą w tle, obraz branży może się rysować w ciemnych barwach. Na szczęście ostatni kwartał roku przyniósł tak długo oczekiwany powiew optymizmu. Ożywienie widać zwłaszcza w budownictwie mieszkaniowym, gdzie w październiku odnotowano rekordową liczbę budów oraz pozwoleń na budowę od czerwca 2022 r. Z jakimi wyzwaniami mierzyła się branża w 2023 r.? Czas na podsumowanie.
11-12-2023
Po pandemii COVID-19 popyt na żywność naturalną znacznie wzrósł
– Konsumenci oczekują, że naturalność ma być oczywistością, czymś podstawowym. Jeszcze kilkanaście lat temu to był na rynku pewien wyróżnik, dzisiaj to jest już standardem. Wiele marek przeszło na komunikację produktów pod kątem naturalności składu – zauważa Anna Sambor, dyrektorka marketingu Herbapolu Lublin. Jak wskazuje, popularność naturalnej żywności – wytworzonej w prosty sposób, z podstawowych składników – wynika z coraz większej dbałości konsumentów o zdrowie i środowisko, a wartość tego segmentu będzie nadal rosnąć. Konsumenci często mają jednak problem z definicją naturalnych produktów, na ogół utożsamiając je z żywnością bio i eko.
08-12-2023
Prognozy dla branży transportu, spedycji i logistyki na rok 2024
Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024?
06-12-2023