Analizy, badania, raporty – lista artykułów

Markety budowlane w Polsce – analiza ASM Centrum Badań i Analiz Rynku

Od kilkunastu lat nieustannie możemy obserwować, że obok dotychczasowych „tradycyjnych” punktów sprzedaży materiałów budowlanych i dekoracyjnych (sklepy detaliczne i hurtownie budowlane) pojawił się nowy rodzaj dystrybucji, markety i hipermarkety budowlane.
13-09-2007

Bieżąca sytuacja na drogach i autostradach

Z analiz przeprowadzonych przez ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku wynika, że na dzień dzisiejszy ¹ w Polsce istnieje 674 km autostrad i 294 km dróg ekspresowych. Stanowi to jedną trzecią docelowego planu ² rozbudowy autostrad i zaledwie 5,6% planowanych dróg ekspresowych. Ministerstwo Transportu, zakłada, że w 2007 roku do eksploatacji oddanych zostanie 60 km autostrad i dróg ekspresowych oraz 50 km obwodnic miast.
16-08-2007

Zapotrzebowanie na okna w obszarach aglomeracji miejskich. Raport Rynku Akustyki w Architekturze

Oferta rynkowa okien jest bardzo szeroka, ale trudno znaleźć dostawcę w przypadku zamówienia okna o parametrach akustycznych określonych przez zamawiającego. Okna standardowe 4/16/4 z deklaracją wskaźnika RA2 wynoszącego 23 dB nie spełniają już potrzeb rynku mieszkań w obszarach silnie zurbanizowanych. Potrzeby klientów rosną, ale wśród producentów okien nie ma chętnych do ich zaspokojenia. Stosowanie zasad higieny akustycznej dotyczy wszystkich elementów budynku. Budynek stanowi całość i jest systemem, który zapewnia realizację funkcji użytkowych. Przegrody zewnętrzne budynku są częścią tego systemu, oddzielając wnętrze obiektu od środowiska. W akustyce architektonicznej rolą przegrody zewnętrznej, której nieodłączną częścią jest okno, jest ograniczenie dostępu hałasu środowiskowego do wnętrza obiektu przy zapewnieniu odpowiedniego doświetlenia.
16-08-2007

Przedsiębiorcy w „dybach” czyli bariery działalności przedsiębiorstw w branży budowlanej

Analitycy zespołu ASM Centrum Badań i Analiz Rynku w Kutnie w raporcie „Monitoring Rynku Budowlanego” oceniają, że sytuacja na rynku budowlanym jest wyjątkowo korzystna, świadczą o tym m.in. wyniki produkcji budowlano-montażowej. Mając na uwadze ciągle niezaspokojony popyt mieszkaniowy i plan inwestycyjny dotyczący stworzenia nowej i poprawy istniejącej infrastruktury związanej z organizacją Piłkarskich Mistrzostw Europy w 2012 r., nie powinniśmy obawiać się o stan polskiego budownictwa, wręcz przeciwnie, powinno ono doznać w najbliższym czasie jeszcze większej akceleracji.
10-05-2007

Podsumowanie badań „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”

Uczciwość, profesjonalizm i pozytywny wizerunek – to cechy, które powinny posiadać idealne ekipy zdaniem uczestników badania „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”, przeprowadzonego w marcu 2007 r. na zlecenie Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. przez IQS and Quant Group.
07-05-2007

Rumuński rynek budowlany – dynamiczne wzrosty i świetne perspektywy

Rumunia dzięki przystąpieniu do Unii Europejskiej stała się bardzo atrakcyjnym miejscem dla firm związanych z budownictwem. W nadchodzących latach do Rumunii napłynie niemal 20 mld € środków unijnych, które w istotny sposób wpłyną na dalszy, prężny rozwój rynku budowlanego w tym kraju. Lokalne firmy nie będą jednak w stanie poradzić sobie z realizacją dużych projektów infrastrukturalnych – stąd spodziewana jest ekspansja międzynarodowych koncernów z branży.
26-03-2007

Rynek chemii budowlanej w ujęciu marketingowym

Branża budowlana na dobre wyszła z impasu. Korzystną passę w sektorze odczuwają już chyba wszystkie przedsiębiorstwa, a sam rynek mieszkaniowy zaskakuje. Na rynku brakuje mieszkań, ceny rosną, a inwestorzy nadal generują popyt. O tym, jaki był 2006 rok i czego można spodziewać się w 2007…
22-03-2007

Rosnące ceny materiałów budowlanych

Analiza cen 17 wybranych materiałów budowlanych pozwala na stwierdzenie, że koniec 2006 roku przyniósł wzrost cen większości materiałów budowlanych w stosunku do roku poprzedniego.
12-03-2007

Uwarunkowania rozwoju branży budowlanej i mieszkalnictwa oraz prognozy rynku budowlanego i mieszkaniowego

Gospodarka i budownictwo to dwa sektory ściśle ze sobą powiązane. W praktyce oznacza to, że do wzrostu w budownictwie niezbędna jest poprawa sytuacji w całej gospodarce. Widać to wyraźnie na poniższym wykresie, gdzie budownictwo stosunkowo później niż „cała gospodarka” wychodzi z zastoju, a do zapoczątkowania oraz utrzymania pozytywnych tendencji w branży budowlanej niezbędny jest najpierw wzrost gospodarczy.
11-01-2007

Jakie grzejniki kupują inwestorzy indywidualni?

„Przeciętny Kowalski” decyduje się zamontować grzejniki konwektorowe bądź płytowe. Ponadto, blisko co trzeci inwestor zakłada produkty rurowe w łazience – wynika z przeprowadzonego przez ASM badania „BUD INVESTOR TRACK 2006” moduł „GRZEJNIKI”.
18-12-2006


Stron: 280 ▾ Skocz do strony
◂◂  ◂  277 278 279 280  ▸

Czytaj też…

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19451 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 186

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >