Analizy, badania, raporty – lista artykułów
Jaki stosunek mają firmy deweloperskie do wykorzystania prefabrykatów w budownictwie mieszkaniowym?
Czy firmy budujące mieszkania planują wykorzystywać prefabrykaty przy realizacji nowych inwestycji? Czy deweloperzy rozważają wykorzystanie tego typu rozwiązań ze względu na rosnące koszty budowy? Czy zastosowanie elementów gotowych jest atrakcyjne, bo skraca czas budowy?
03-03-2020
Jak w Polsce przebiega sezonowość najmu krótkoterminowego?
High season, czyli tzw. wysoki sezon, jest okresem w roku, który statystycznie cechuje się wyższym obłożeniem w porównaniu do pozostałych miesięcy, czyli mid-season i low season. Zazwyczaj wyprzedzenie rezerwacji w wysokim sezonie jest wyższe, tak jak i przychody z wynajmu krótkoterminowego.
03-03-2020
Ceny mieszkań i kwoty kredytów zaciągane przez młodych ciągle rosną
Mieszkania w Polsce drożeją w tempie niespotykanym nigdy dotąd. W styczniu 2020 średnia cena 1m2 na rynku wtórnym w Warszawie przekroczyła granicę 10 000 zł. Z banku pożyczamy zwykle od 100 do 300 tys. zł, a spłatę zadłużenia rozkładamy nawet na 30 lat. Z raportów wynika, że polscy kredytobiorcy to w większości osoby po 30, a często nawet 20-kilku latkowie zatrudnieni na umowie o pracę.
02-03-2020
Stanowisko PSPS ws. projektu zmian przepisów dotyczących przedsięwzięć niskoemisyjnych
Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS) wzięło udział w konsultacjach publicznych projektu ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju.
28-02-2020
Wdrażanie sztucznej inteligencji w przemyśle. Europejskie firmy przodują
Raport Instytutu Badawczego Capgemini pokazuje, że Europa przewodzi we wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w procesach produkcyjnych. 51% największych światowych producentów w Europie wdraża co najmniej jedno rozwiązanie z obszaru sztucznej inteligencji. Eksperci rekomendują, aby producenci skoncentrowali się na trzech obszarach zastosowania AI: kontroli jakości produktu, planowania popytu i inteligentnego utrzymania i naprawy sprzętu.
18-02-2020
Program Stop Smog popierany przez Stowarzyszenie MIWO
MIWO – Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej Szklanej i Skalnej popiera wprowadzenie rządowego Programu Stop Smog oraz planowane uruchomienie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Obecnie trwają konsultacje publiczne, uzgodnienia międzyresortowe oraz opiniowanie projektu ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, który stanowi podstawę prawną zmian. Proponowane zmiany mają zniwelować kolejne bariery związane z przedsięwzięciami niskoemisyjnymi i spowodować, że Program Stop Smog stanie się bardziej popularny w gminach.
17-02-2020
Stowarzyszenie Architektów Wnętrz (SAW) - podsumowało miniony rok
Początek roku to czas podsumowań i refleksji. Dla Stowarzyszenia Architektów Wnętrz był on wyjątkowo intensywny. Upłynął pod znakiem interakcji ze środowiskiem i obfitował w wiele aktywności istotnych dla branży.
13-02-2020
W minionym roku odnotowano wyraźny wzrost inwestycji hotelowych
W 2019 roku wartość transakcji w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce kolejny raz osiągnęła rekordowy poziom. Skokowo rosnący udział w wolumenie transakcyjnym notuje segment hotelowy. Wartość umów kupna/sprzedaży, które zawarte zostały w minionym roku we wszystkich segmentach rynku nieruchomości w Polsce wyniosła łącznie 7,7 mld euro. Tym samym, poprawiony został rekordowy wynik z 2018 roku, w którym podpisane kontrakty przyniosły 7,2 mld euro.
08-02-2020
Ciągle brakuje magazynów. Podsumowanie rynku magazynowego w Polsce
W 2019 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce przekroczyła poziom 18 mln mkw. Według najnowszych danych w ubiegłym roku zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe w Polsce było rekordowe i osiągnęło poziom 4,25 mln mkw. Wysoki udział w całości popytu stanowiły nowe umowy, które stanowiły aż 55% transakcji.
06-02-2020
Działania CSR w MŚP - co powstrzymuje polskie firmy przed wprowadzeniem ich w czyn?
Polskie firmy z sektora MŚP, które chcą angażować się w działania CSR, z jednej strony obawiają się barier, z drugiej widzą wymierne korzyści z ich realizacji. Podium trudności, jakie napotykają, tworzą brak wiedzy (71 proc.), środków finansowych (69 proc.) i czasu (50 proc.). Tym, co zachęca przedsiębiorców do podejmowania aktywności CSR, są poprawa lub budowanie ciepłego wizerunku firmy (73 proc.) oraz zwiększanie rozpoznawalności marki (72 proc.). Natomiast najistotniejszym ułatwieniem, które mogłoby dodatkowo skłonić do podjęcia działań CSR, dla ponad połowy firm byłoby pozyskanie zewnętrznego finansowania (57 proc.). Takie są wnioski z raportu EFL „CSR w MŚP. Pod lupą”.
04-02-2020