Analizy w spawie autostrad
W połowie września odchodząca ze stanowiska szefowa resortu infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska rekomendowała swojej następczyni zastąpienie bramek na autostradach właśnie elektronicznym systemem poboru opłat wykorzystującym urządzenie pokładowe w samochodach. Jej zdaniem mógłby on ruszyć w 2016 r.
Czytaj dalej
ANALIZY W SPRAWIE AUTOSTRAD BĘDĄ GOTOWE DO KOŃCA LISTOPADA
- Analizy GDDKiA ws. natężenia ruchu na autostradach powinny być gotowe do końca listopada - powiedział wiceszef MIR Zbigniew Rynasiewicz. Dodał, że na podstawie wyliczeń Dyrekcji zapadną ostateczne rozstrzygnięcia dot. elektronicznego systemu poboru opłat.
Wśród zalet tego systemu eksperci z MIR oraz GDDKiA wymienili m.in. możliwość wykorzystania istniejącej obecnie infrastruktury drogowej czy docelowe ujednolicenie systemu płatności na polskich autostradach, a w przyszłości również na europejskich. Wprowadzenie systemu będzie wymagało zmian legislacyjnych - przede wszystkim noweli ustawy o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawy o drogach publicznych.
Czytaj również: Dni otwarte w 19. Dzielnicy
"Resort infrastruktury i rozwoju wraz z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przyjął szczegółowy harmonogram prac ws. elektronicznego systemu poboru opłat. Wyliczenia i analizy GDDKiA dotyczące natężenia ruchu oraz priorytetów kierowców, są już na ukończeniu. Na tej podstawie będziemy ostatecznie rozstrzygać, w którym kierunku powinny zapaść decyzje" - powiedział wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz.
"Elżbieta Bieńkowska stwierdziła, że to ma być elektroniczny system poboru opłat. Szefowa resortu Maria Wasiak przyjęła tę rekomendację. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pracuje teraz nad szczegółowymi rozwiązaniami" - zaznaczył.
Poinformował, że szefowa MIR spotkała się z wszystkimi koncesjonariuszami - przedstawicielami firm: Autostrada Wielkopolska SA, Stalexport i GTC. "Bardzo nam zależy, by ten system był jak najbardziej przyjazny dla kierowców. By użytkownicy nie zauważali problemu, że przekraczają drogi, które należą do różnych właścicieli" - podkreślił.
Czytaj również: Aktywność dewelopera
Rynasiewicz przyznał, że koncesjonariusze są otwarci na propozycje resortu, choć oczywiście mają swoje oczekiwania, wynikające z umów koncesyjnych, które precyzują, jakie zadania ciążą na nich, a jakie na Skarbie Państwa. "Problem wcale nie jest łatwy, ale trzeba się z nim zmierzyć" - ocenił.
Pytany, czy system mógłby ruszyć w 2016 r., wiceminister odparł: "Padało już wiele deklaracji w sprawie daty wejścia nowego systemu poboru opłat. Nam jednak zależy na wprowadzeniu kompleksowego rozwiązania, przyjaznego dla kierowców. I nad takim systemem pracujemy".
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- W Katowicach zakończyło się wyjątkowe wydarzenie... Liczba postów: 36 Grupa: Aktualności
- Jak dbać o samochód? Liczba postów: 504 Grupa: Trudne tema... Jak dbasz o swoje auto, to pewnie skupiasz się na jego wyglądzie – mycie, woskowanie, a może wizyta w serwisie. Ale co z ubezpieczeniem? To kwestia, o której ła...
- Wybór ubezpieczenia samochodowego Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Od jakiegoś czasu głowię się nad zmianą ubezpieczenia auta i szczerze mówiąc, im dłużej grzebię w ofertach, tym większy mętlik. Z pozoru wszystkie są podobne, a...
- Porady biznesowe Liczba postów: 325 Grupa: Trudne tema... Jeśli interesujesz się finansami, portal Centrum Firm Lokalnych to doskonałe źródło wiedzy. Na https://www.centrumfirmlokalnych.pl znajdziesz artykuły o inwesty...
- Serwer Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... In the context of cloud security, encryption is a vital layer of protection against data leakage. However, encryption alone is not foolproof if key management p...