Awarie hydrauliczne najczęściej zgłaszane w domowym assistance

Awarie hydrauliczne najczęściej zgłaszane w domowym assistance

Analiza została przeprowadzona na podstawie interwencji serwisantów w ramach domowego assistance, zorganizowanych przez Compensę od 1 grudnia 2018 do końca kwietnia 2019 roku. W ramach usługi ubezpieczyciel zapewnia swojemu klientowi organizację i pokrycie kosztów pomocy w określonych sytuacjach, m.in. w związku z awariami w domu. Czytaj dalej

 

 

  • Towarzystwo ubezpieczeń Compensa sprawdziło, w jakich sytuacjach najczęściej przydaje się domowe assistance – usługa dodawana do niemal każdej polisy mieszkaniowej.

  • Zdecydowanie najwięcej interwencji polega na pomocy hydraulika (40 proc.), a następnie serwisie urządzeń RTV/AGD oraz wsparciu elektryka.

  • Zakres domowego assistance obejmuje nie tylko wsparcie serwisantów, lecz również m.in. przechowanie mienia, opiekę nad zwierzętami czy pomoc w załatwianiu codziennych spraw.

 

Awarie hydrauliczne najczęściej zgłaszane w domowym assistance

 

Czytaj również: Ubezpieczenie domu na czas urlopu – miniprzewodnik

 

Najczęściej zgłoszenia kończą się pracą hydraulika – tak jest w 40 proc. przypadków. Następną w kolejności organizowaną usługą jest serwis RTV/AGD (14 proc.), przydatny zwłaszcza po okresie gwarancji producenta. Ponadto właściciele domów i mieszkań korzystają zazwyczaj ze wsparcia: elektryka (9 proc.), ślusarza (5 proc.), technika urządzeń grzewczych (3 proc.) czy dekarza (2 proc.).

 

- Jak widać assistance przydaje się w pierwszej kolejności w sytuacjach, które w kontekście tej usługi można nazwać „modelowymi”: cieknący kran, niedziałająca pralka, zatrzaśnięte drzwi. Warto zauważyć, że Polacy coraz chętniej i świadomiej korzystają z assistance. Przeważnie wiedzą, co usługa obejmuje. Co ważne, oprócz samego usunięcia usterki oczekują, że pomoc zostanie udzielona błyskawicznie – maksymalnie w ciągu kilku godzin. W naszym przypadku średni czas dojazdu do klienta wynosi niecałe 2,5 godziny – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

 

Zainteresowanie domowym assistance potwierdzają statystyki. Ze sprzedażowych danych Compensy wynika, że usługi pomocowe dodawane są w zasadzie do każdego ubezpieczenia domu czy mieszkania.

 

Nie tylko hydraulik…

Chociaż assistance słusznie kojarzy się z pomocą fachowców, to nie tylko tego rodzaju wsparcie można otrzymać w ramach posiadanej usługi.

 

- Idea tego ubezpieczenia jest związana z ułatwianiem właścicielowi polisy zajmowaniem się nieruchomością, ale też ze wsparciem w różnych, codziennych sytuacjach. W efekcie na assistance składa się wiele elementów, o których niestety często się zapomina, a które mogą być bardzo przydatne – dodaje Andrzej Paduszyński.

 

Czytaj również: Czy warto ubezpieczyć się na wakacje?

 

Wśród przykładów mniej oczywistych usług, wchodzących niekiedy w skład domowego assistance, znajdują się m.in.: opieka nad mieniem po szkodzie (transport oraz przechowanie np. mebli po pożarze czy zalaniu), transport do hotelu lub do najbliższych, gdy nieruchomość nie nadaje się do zamieszania, usługi concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw (m.in. zakupy, prezenty, rezerwacja i zakup biletów na imprezy rozrywkowe czy do kina) czy opieka nad psami i kotami w trakcie choroby i pobytu w szpitalu ich właściciela.


Źródło: Compensa / budnet.pl
Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 421

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >