Biznes – lista artykułów
Jak działa i dlaczego warto korzystać z fakturowania online?
Wyobraź sobie, że zaoszczędzisz nawet kilka godzin w ciągu miesiąca, korzystając z kompleksowego programu do wystawiania faktur, który wyręczy Cię w czasochłonnych i nudnych, lecz obowiązkowych zadaniach. Dzięki automatyzacji unikniesz pomyłek w danych kontrahentów, ograniczysz ryzyko opóźnionych płatności i przyspieszysz kompletowanie dokumentów dla księgowej. Dowiedz się, jak powinno wyglądać sprawne fakturowanie online, które ułatwi Ci zarządzanie dokumentacją firmową i finansami.
17-04-2025
Działania amerykańskiej administracji negatywnie wpłyną na światową gospodarkę
Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
17-04-2025
Na polskim rynku ubezpieczeniowym pojawi się nowy, czeski ubezpieczyciel Direct
W 2024 roku liczba aktywnych polis OC w Polsce przekroczyła 29,7 mln, a ubezpieczeni zgłosili ponad 1 mln szkód – wynika z danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dane KNF wskazują, że składka przypisana brutto z ubezpieczeń komunikacyjnych trafiła w ubiegłym roku do 17 zakładów ubezpieczeń. Na tym rynku pojawił się właśnie kolejny gracz – Direct pojišťovna, czeska firma ubezpieczeniowa przejęła całość portfela ubezpieczeń od wefox insurance AG i rozpoczyna działalność w Polsce.
11-04-2025
Nie wszystkie firmy są w stanie sprostać wymaganiom nowej wersji programu Czyste Powietrze
Aktualizacja programu Czyste Powietrze, która wystartowała 31 marca br., przyniosła m.in. uszczelnienie zasad finansowania oraz zwiększenie monitoringu wykonawców. – Obecna edycja programu jest najbardziej wymagająca ze wszystkich, jakie do tej pory realizowaliśmy – mówi Paweł Bednarek, prezes zarządu Columbus ONE. Wiele firm nie było w stanie się odpowiednio przygotować do zmian i teraz wstrzymały pozyskiwanie nowych klientów. Grupa Columbus ma ambicję, by konsolidować ten bardzo rozdrobniony rynek.
10-04-2025
Fundusz inwestycyjny Formative przeznaczy 100 mln euro dla 100 polskich startupów
Sto milionów euro - tyle w ciągu trzech lat zamierza zainwestować w rozwój polskich startupów fundusz Formative, który rozpoczął działalność na początku kwietnia br. Za projektem stoi Paweł Dobosz, założyciel i były prezes Internet Union, jednego z największych dolnośląskich operatorów telekomunikacyjnych.
09-04-2025
W jakiej kondycji do podejmowania rywalizacji rynkowej są wybrane branże z sektora przemysłowego?
Polskie firmy przemysłowe z sektora MŚP zwiększają swoją konkurencyjność na rynku, co potwierdza najnowszy, piąty pomiar Indexu MiU (maszyn i urządzeń). Wskaźnik ten osiągnął najwyższy poziom od początku badania, notując wzrost do 52,92 pkt. Kluczowe znaczenie miały rosnąca aktywność sprzedażowa, modernizacja parków maszynowych oraz dywersyfikacja rynków zbytu. Ekspert Siemens Financial Services w Polsce podkreśla, że inwestycje w technologie i korzystanie z finansowania zewnętrznego odgrywają coraz większą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw.
09-04-2025
Eksperci ostrzegają. Przez nowe przepisy nawet 90% kantorów kryptowalutowych może przestać istnieć
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA zadziałają jak sito. Wyeliminują podmioty niezdolne do inwestycji w compliance. Zniknąć może nawet 90% kantorów kryptowalutowych. Wzrośnie za to zaufanie do rynku, który stanie się bardziej profesjonalny. Jednak cała gospodarka na tym ucierpi, bo jeszcze trudniej będzie o innowacje w branży krypto. Coraz częściej będziemy je importować. Natomiast konsument zyska na zwiększonym bezpieczeństwie, redukcji oszustw i ochronie przed blokadą transakcji. Jednocześnie straci na anonimowości i dostępności lokalnych usług. Do tego same transakcje wydłużą się i zdrożeją – według niektórych szacunków – nawet o 30%.
08-04-2025
Dotkliwy dla polskiej gospodarki scenariusz ostrej wojny handlowej między USA a UE
Cła nakładane na UE przez administrację Trumpa mogą znacząco wpłynąć na kondycję polskiej gospodarki, mimo że bezpośredni eksport z Polski do USA ma stosunkowo niewielkie rozmiary, a sama Polska odnotowuje deficyt handlowy w wymianie z tym krajem. Stany Zjednoczone są jednak drugim po Niemczech odbiorcą polskiej wartości dodanej na świecie – wskazują wyliczenia Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Eksperci ostrzegają, że wojna handlowa uderzy we wszystkie kraje ze Stanami włącznie i we wszystkie sektory.
07-04-2025
Profesjonalna kawa w gastronomii – jak budować przewagę dzięki serwisowi kawowemu?
W świecie gastronomii liczy się każdy detal – od jakości składników po sposób podania. Jednak jednym z najbardziej niedocenianych elementów doświadczenia gościa pozostaje… kawa. A przecież to właśnie ona towarzyszy śniadaniom, deserom, spotkaniom biznesowym czy oczekiwaniu na stolik. W wielu lokalach to pierwsza i ostatnia rzecz, jaką gość zapamięta. Dlatego serwis kawowy to nie dodatek – to szansa na budowanie przewagi konkurencyjnej.
06-04-2025
Galerie handlowe muszą połączyć online z offline. Inaczej nie wygrają walki o dzisiejszego konsumenta
Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Co prawda przed Wielkanocą można spodziewać się niewielkich wzrostów, ale święta zawsze generują większy ruch. Sytuację w dużej mierze komplikuje rozwijający się e-commerce, ale to nie jest jedyne wyzwanie branży. Istotne dla tego rynku jest to, jak ww. obiekty w najbliższej przyszłości dostosują swoje podejście do zmieniających się wzorców zachowań konsumentów. Okres świąt, mimo że może być dla galerii i centrów handlowych trudny, daje także szansę na wyjście ze stagnacji. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Dzięki temu galerie i centra handlowe mogą liczyć na zwiększenie zainteresowania swoją ofertą. Tak twierdzą eksperci z Hybrid Polska.
04-04-2025