Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie dobiega końca

Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie dobiega końca

Konsorcjum Mostostal Warszawa SA i Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon Zbigniew Kargul zakończyło w terminie przebudowę torowiska tramwajowego jednego z ważniejszych skrzyżowań Szczecina. Zarówno budowa jak i otwarcie dla ruchu kołowego przebiegło zgodnie z harmonogramem. Czytaj dalej

 

„Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie” dobiegła końca. W ramach, współfinansowanej ze środków unijnych inwestycji przygotowaliśmy projekt oraz wykonaliśmy roboty budowlane polegające na przebudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w węźle komunikacyjnym Brama Portowa.

 

Czytaj również: Odbędzie się Forum Zarządców Nieruchomości

 

- To pierwszy kolejowy kontrakt spółki. Realizacja cieszy więc podwójnie. Przetarliśmy pierwsze szlaki niczym eksperci. Nasi inżynierowie potwierdzili to jak buduje Mostostal Warszawa, z największą starannością i w terminie, niezależnie od rodzaju inwestycji. wypowiada się Marek Józefiak, prezes Mostostalu Warszawa.


 

Umowa z inwestorem - Tramwajami Szczecińskimi Sp. z o.o.,  podpisana została 7 lipca 2011 r. Na realizację wartego 22 mln zł brutto zadania konsorcjum miało 13 miesięcy. Na teren budowy wkroczyło 13 kwietnia br. Przeprowadzenie sześciu etapów prac trwało 112 dni. Każdy z nich przebiegł zgodnie z terminem. Przy końcu remontu pracowało 120 osób, ale bywały momenty, że na budowie obecnych było 160 pracowników.

 

Czytaj również: Najwyższe odznaczenie Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy


- Po drodze spotykaliśmy wiele przeszkód, które mogły wydłużyć realizację zadania o ponad połowę poświęconego czasu. Prawda jest taka, że tylko dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu i pełnemu profesjonalizmowi firm z nami współpracujących udało się zakończyć inwestycje w terminie.mówi Cezary Iwanowski, kierownik budowy - Na dodatkowe uznanie zasługuje pomoc ze strony urzędu miasta Szczecin oraz współpracujących z budową spółek miejskich, za co w imieniu całego zespołu realizującego zadanie „Brama Portowa”, dziękuję.


 

Uroczyste otwarcie skrzyżowania dla ruchu kołowego odbyło się dziś tuż po 6.00. Uczestniczył w nim Mariusz Kądziołka, Wiceprezydent Szczecina.   

„Brama Portowa” w liczbach:

 

- 2 km nowych szyn w tym:  około 800m rozjazdów, 8 samoczynnie sterowanych zwrotnic,

 

- 4700 m² powierzchni nowej konstrukcji torowiska, w sumie 2200 m³ betonu,

 

- ponad 2 km lin podtrzymujących trakcję oraz przewodów trakcyjnych,

 

- 52 słupy trakcyjne,

 

- 2 km nowego krawężnika,

 

- 300 m nowych peronów,

 

- 3000 m² zielonej masy na wspólnym pasie Bus i tramwajów,

 

- 5100 m² nawierzchni ułożonej pod jezdnię,

 

- 2500 m² przełożonego chodnika.

 

Reasumując:

- przebudowaliśmy 4 perony i dokończyliśmy 2 z poprzedniego zadania,

 

- zmodernizowaliśmy 7 głównych toków szynowych,

 

- utworzyliśmy nową relację kierunkową dla tramwajów lewoskręt - od strony Placu Zwycięstwa w al. Niepodległości,

 

- ułożyliśmy dodatkową matę wygłuszającą hałas niesiony przez ulicę, w obrębie zabytkowej bramy portowej,

 

- zapewniliśmy dodatkowy pas do skrętu w lewo na wydzielonym cyklu sygnalizacji świetlnej,

 

- wykonaliśmy nowy buspas dla przystanku autobusowego od strony ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego,

 

- przekierowaliśmy część środków komunikacji miejskiej na niezależne wspólne pasy dla autobusów i tramwajów, dzięki czemu mogą one teraz bezkolizyjne włączyć się do ruchu.

 

 

 

2012-08-06
Źródło: MOSTOSTAL / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19437 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 323

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >