Budżetowe nadwyżki firm budowlanych
Zbliża się ostatni moment dla działów firm na spożytkowanie niewykorzystanych w ciągu roku środków zanim powrócą do wspólnej puli. Na co najchętniej kierownicy przeznaczają nadwyżki budżetowe w branży budowlanej?
Rok 2012 był dla wielu polskich przedsiębiorstw tragiczny pod kątem wydatków, głównie ze względu na problemy z terminowością regulowania należności przez zleceniodawców oraz kredyty. Jednak nie wszystkie firmy utrzymują negatywny bilans finansowy. Mija właśnie okres, w którym kierownicy działów przedsiębiorstw będą rozliczać się z wykorzystania zakładanego w planach finansowych budżetu, a część z nich posiada wciąż niewykorzystane środki, które jeśli nie zostaną spożytkowane wrócą do wspólnej puli firmowej.
Czytaj również: Związki Pracodawców Budownictwa
W zależności od stanu finansowego przedsiębiorstwa środki te mogą zostać przeznaczone na różne cele, jak na przykład prezenty dla pracowników - firmowe kalendarze, długopisy i pendrive`y czy imprezy integracyjne. W perspektywie zbliżającego się kryzysu nie są to jednak wydatki, na które właściciele firm patrzą przychylnym okiem. Zdecydowanie lepiej przyjmowane są przez nich prezenty, które pracownicy będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy. Elektrykowi bardziej potrzebny będzie nowy multimetr niż kilkanaście długopisów z logiem firmowym.
Kierownicy inwestując nadwyżki w sprzęt tego typu pozwalają firmie zaoszczędzić w przyszłości na produktach, które po jakimś czasie i tak należałoby wymienić. - W ostatnim kwartale roku można zawsze zaobserwować zdecydowanie rosnące zapotrzebowanie na zestawy narzędzi, lutownice, mierniki, odzież BHP lub inne produkty, w które można wyposażyć pracowników.
Czytaj również: Odbyło się uroczyste otwarcie zakładu produkcyjnego CREATON
Produkty te zużywają się stopniowo z racji ciągłego ich wykorzystywania, dlatego firmy posiadające nadwyżki budżetowe chętnie zaopatrują się w nie z wyprzedzeniem – opowiada Karol Staniszewski z Centrum Sprzedaży Elektroniki i Elektrotechniki. Ostatni kwartał jest więc najgorętszym okresem w hurtowniach materiałów i narzędzi budowlanych. Wiele z nich dostrzegając zmieniające się podejście w branży budowlanej co do źródeł zaopatrzenia, otworzyło sprzedaż on-line, tym samym zwiększając pole wyboru dla klientów, którzy nie są już skazani na lokalnych sprzedawców. Taka zmiana skutkuje oczywiście koniecznością obniżenia cen na produkty związaną z większą konkurencją między hurtowniami.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...