Czego potrzeba najemcom?

Czego potrzeba najemcom?

Dynamiczna sytuacja na rynku biurowym sprawiła, że w ostatnich latach wyraźnie zmieniły się oczekiwania najemców biur wobec deweloperów. Sprostanie ich wymaganiom jest coraz większym wyzwaniem.

 

Skanska Property Poland opracowała specjalny program Skanska Customer Care i w jego ramach utworzyła stanowisko regionalnego koordynatora ds. zarządzania wartością budynków, określanego skrótem RAC (ang. Regional Asset Coordinator). Zadaniem koordynatora jest współpraca z najemcami, którzy podpisali umowy najmu, a później wprowadzili się do swoich nowych biur, oraz wspieranie ich w znacznie szerszym zakresie niż jest to na rynku praktykowane.  

 

„W naszym przypadku RAC odegrał kluczową rolę w procesie najmu nowej powierzchni biurowej, będąc swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy nami a deweloperem. Szczególnie ważne było to, że pomagał nam identyfikować potencjalnie problematyczne kwestie, które mogły pojawić się w trakcie całego procesu przygotowania nowego biura. Dzięki temu, że na każdym etapie współpracowaliśmy z przedstawicielem Skanska, a więc osobą, która doskonale zna firmę i jest odpowiednio umocowana w jej strukturze, mogliśmy liczyć na efektywne działanie i pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów” – powiedział Edward Nieboj, dyrektor finansowo-administracyjny, Grant Thornton Frąckowiak.

 

Czytaj również: Spotkanie Projektantów Instalacji Niskoprądowych

 

Czym zajmuje się RAC w Skanska Property Poland?

Przede wszystkim wspiera najemców po podpisaniu umowy najmu, odgrywając istotną rolę w procesie przygotowania i przekazania powierzchni najmu. Do obowiązków osób na tym stanowisku należy koordynowanie współpracy i budowanie relacji z najemcami po zawarciu umowy. RAC pozostaje w stałym kontakcie z zarządcą budynku oraz project managerem odpowiedzialnym za proces budowy i wykończenia biurowca. Wspólnie z nimi weryfikuje, czy realizacja prac wykończeniowych na powierzchniach najemców dokładnie odpowiada uzgodnieniom i pośredniczy w komunikacji z najemcą w tym zakresie. Koordynuje też wprowadzanie zmian najemców do projektów wykonawczych – a zdarza się to dość często i wtedy deweloper wykazując swoją elastyczność i zrozumienie klienta, stara się w miarę możliwości uwzględniać te zmiany. To właśnie RAC przygotowuje dokumentację potrzebną w procesie przekazania powierzchni i bierze w nim czynny udział. Dodatkowo zadaniem osób na tym stanowisku jest wspieranie negocjatorów ds. wynajmu w procesie negocjacji z klientami zainteresowanymi wynajmem powierzchni w realizowanych na danym rynku projektach.

 

„Współpracujemy z koordynatorem Skanska Property Poland od dwóch lat. Dzięki tej współpracy złożony proces, od momentu podpisania umowy najmu do momentu przekazania powierzchni biurowej, przebiegł bardzo sprawnie. Funkcja, jaką pełni RAC usprawniła komunikację, pozwoliła na szybki i bezpośredni kontakt we wszelkich istotnych dla nas kwestiach dotyczących zarówno samej umowy najmu, jak i wykończenia naszej powierzchni. Jako najemca w budynku Green Towers, bardzo cenimy ten rodzaj współpracy, tym bardziej, że wciąż trwają prace wykończeniowe naszej dodatkowej powierzchni biurowej. Wiemy, że dzięki kompetencjom i profesjonalizmowi, które reprezentuje RAC, wszystko przebiegnie po raz kolejny bardzo sprawnie” – powiedziała Agnieszka Galant, koordynator ds. administracji, Ernst & Young, Global Services.

 

Czytaj również: Pomóż zbudować dom ! Przekaż 1% podatku !

 

„Zależy nam na tym, aby dostarczać najemcom produkt kompleksowy. Dlatego nasza rola nie kończy się w momencie podpisania umowy najmu ani przekazania powierzchni biurowej. Staramy się wspierać najemców także, gdy wprowadzą się do swojego nowego biura i dlatego właśnie powołaliśmy stanowisko Regional Asset Coordinator. Osoby te pełnią rolę łącznika pomiędzy deweloperem, generalnym wykonawcą oraz najemcą. Dodatkowo stworzyliśmy innowacyjny program edukowania najemców, którego celem jest podniesienie ich świadomości środowiskowej, ale też pokazanie, jakie korzyści przynosi użytkowanie zielonych biur i w jaki sposób w praktyce funkcjonują zastosowane przez nas innowacyjne rozwiązania” – powiedział Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. leasingu i asset management, Skanska Property Poland.

 

Wysoka jakość dostarczanej powierzchni biurowej oraz elastyczne podejście Skanska Property Poland do najemców zostało docenione przez firmy poszukujące nowych biur. Widać to w wynikach leasingowych dewelopera w 2012 r., kiedy to firma wynajęła łącznie 52 550 m kw. powierzchni biurowej, o 68 procent więcej niż w poprzednim roku. Taki wynik to w dużej mierze zasługa zespołu leasingowego Skanska Property Poland, w którym ostatnio awansowano trzech członków zespołu. W lutym 2013 roku Agnieszka Krawczyk-Rogowska oraz Marek Stasieńko objęli stanowiska starszych negocjatorów ds. leasingu, natomiast Paulina Jaskólska została negocjatorem ds. leasingu. Biorąc pod uwagę, że obecnie Skanska ma w budowie 4 budynki biurowe i planuje już rozpoczęcie kolejnych inwestycji, dział leasingu ma przed sobą kolejny intensywny rok. W 2013 roku zakończona zostanie budowa Green Horizon B w Łodzi, Malta House w Poznaniu, a w następnym roku Atrium 1 w Warszawie oraz Green Day we Wrocławiu.

 

2013-03-14
Źródło: Questia / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 359

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >