Deregulacja podpowie, jakie mogą być nowe pomysły na biznes
Wraz z pierwszą transzą deregulacyjną z ustawy o gospodarce nieruchomościami może całkowicie zniknąć rozdział dotyczący zawodu pośrednika. Uruchomienie własnej agencji nieruchomości nie będzie już obarczone obowiązkiem zatrudnienia licencjonowanego pośrednika.
Czytaj dalej
Plusy i minusy nowych rozwiązań
Deregulacja zawodu pośrednika spowoduje, że pośredniczeniem w transakcjach na rynku nieruchomości będzie mógł się zająć praktycznie każdy. Taka swoboda działalności gospodarczej znajduje zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Przeciwnicy deregulacji twierdzą, że likwidacja zawodu pośrednika spowoduje narażenie klientów na szkody w związku z korzystaniem z usług biur nieruchomości, które powstaną po uwolnieniu zawodu.
Podnoszone są głosy o znaczącym obniżeniu jakości usług jako następstwo braku przygotowania merytorycznego osób zajmujących się pośrednictwem. Zwolennicy deregulacji dowodzą, że dzięki zniesieniu licencji zniknie bariera w uruchamianiu biur przez osoby zainteresowane pracą w branży, które do tej pory nie posiadały licencji pośrednika. Obecnie wobec jej braku właściciel agencji musi zatrudnić pośrednika, który będzie sprawował nadzór nad transakcjami i będzie za nie odpowiedzialny zawodowo. To z kolei podnosi koszty prowadzenia biura.
Rynek bogaty w oferty firm sieciowych
Samodzielny start w branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami może być jednak karkołomnym zadaniem. Tym bardziej, że w gąszczu nowych biur nieruchomości na znaczeniu zyskają znane marki. Z ofertą wychodzą sieciowe agencje. Z szacunków Metrohouse & Partnerzy wynika, że na rynku działa obecnie około trzystu agencji skupionych w franczyzowych sieciach pośredników.
– Rozpoczęcie działalności na rynku pośrednictwa wymaga niezbędnego know-how, szkoleń, inwestycji w systemy informatyczne, przygotowania umów, standardów obsługi, nie wspominając już o kosztach promocji marki, mówi Dorota Gierach-Nowak, dyrektor Działu Franczyz w Metrohouse. – Wchodząc na rynek z pomocą franczyzobiorcy otrzymujemy silne wsparcie biznesowe i organizacyjne. Już na starcie przedsiębiorca otwierający agencję nieruchomości pod szyldem Metrohouse ma więc przewagę konkurencyjną nad innymi lokalnymi biurami.
Oczekiwania wobec franczyzobiorców są jasno doprecyzowane już na początku rozmów o współpracy. Podstawą jest silna motywacja do pracy na własny rachunek oraz gotowość do osobistego zaangażowania się w bieżącą pracę biura. Ważny jest odpowiedni lokal (własny lub możliwość jego wynajmu, min. 40-50 m kw.) w lokalizacji o dużym natężeniu ruchu. Do rozpoczęcia działalności wystarczy już 50 tys. zł.
Franczyzobiorcy Metrohouse wywodzą się spośród doradców Metrohouse, istniejących biur nieruchomości poszukujących nowych możliwości ekspansji na lokalnych rynkach, ale także z przedsiębiorców rozpoczynających nowy biznes lub poszukujących możliwości rozszerzenia o pośrednictwo obecnej działalności. – Plusów działania w dużej sieci jest wiele. Oprócz oczywistych, takich jak korzystanie ze znanej marki czy wysokich standardów firmy, dla nas jednym z najważniejszych plusów jest możliwość wymiany pomysłów pomiędzy biurami. Prowadząc lokalną firmę na pewno nie mielibyśmy możliwości korzystania z bogatego doświadczenia innych pośredników, mówi Łukasz Kwintal współwłaściciel dwóch biur franczyzowych Metrohouse w Kielcach i Radomiu.
Oprócz sieci placówek własnych spółka Metrohouse & Partnerzy S.A. posiada 46 oddziałów franczyzowych prowadzonych przez 38 franczyzobiorców. W ostatnich miesiącach uruchomiła nowe biura m.in. w Sosnowcu, Grudziądzu, Lesznie i Słupsku.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...