Fabryka wózków widłowych
Każdego dnia w hamburskiej fabryce STILL powstaje 100 nowych wózków widłowych, które następnie trafiają do klientów na całym świecie – w tym także do Polski.
Czytaj dalej
Obiekt zlokalizowany w Hamburgu pamięta jeszcze czasy Hansa Stilla, czyli legendarnego założyciela przedsiębiorstwa. To jego decyzją w 1932 r. tereny przy ulicy Berzeliusstraße w dzielnicy Billbrook stały się oficjalną siedzibą firmy. I tak jest do dziś, gdzie codziennie swoje obowiązki wykonuje ponad 1600 pracowników. W zakładzie produkowany jest pełen przekrój wózków widłowych STILL: elektryczne, spalinowe oraz wysokiego podnoszenia. Obecnie fabryka w Hamburgu pozostaje jednym z najważniejszych ośrodków niemieckiego dostawcy wózków widłowych. STILL posiada łącznie pięć zakładów produkcyjnych, wśród których trzy znajdują się na terenie Niemiec, a pozostałe dwa we Włoszech i w Brazylii.
Produkcja bez marnotrawstwa
Poza halami produkcyjnymi na terenie zakładu o łącznej powierzchni 151 000 m2 znajdują się powierzchnie magazynowe i biurowe, zaplecze socjalne dla pracowników oraz place testowe i manewrowe. W fabryce w Hamburgu powstaje dziennie około 100 sztuk wózków widłowych: 60 elektrycznych, 20 z napędem spalinowym oraz 20 innych modeli, w tym wózków wysokiego podnoszenia czy platformowych. Technologia produkcji każdego typu pojazdu magazynowego jest odmienna i odbywa się w oddzielnych obiektach. W osobnym, w pełni zautomatyzowanym pawilonie wytwarzane są także maszty do wózków widłowych.
Czytaj również: Niezwykłe możliwości cięcia wodą
Cały proces produkcyjny został zaplanowany w ten sposób, by być najbardziej wydajny i „szczupły”, jak to tylko możliwe. Znaczna jego część została zautomatyzowana i odbywa się zgodnie z zasadami koncepcji lean manufacturing. Dobrym tego przykładem może być fakt, że komponenty znajdujące się w danym momencie na stanie magazynowym hali, wystarczają zaledwie na dwie godziny pracy. Nowe podzespoły i materiały są więc nieustannie dowożone za pomocą zestawów transportowych, które z resztą STILL posiada w swojej ofercie.
Z niemiecką precyzją
Doskonała koordynacja niezbędna jest na każdym etapie całego procesu. Produkcja jednego wózka spalinowego trwa 8 godzin – dziennie w fabryce składa się ich dwadzieścia. Malowanie proszkowe jednej kabiny wózka wysokiego podnoszenia - które w przeciwieństwie do mokrego malowania pozwala uzyskać niezwykle cienką i precyzyjnie położoną warstwę farby - zajmuje trzy godziny. Przy produkcji fabryki od 12 do 14 tego typu maszyn w ciągu dnia, niezbędne jest prawidłowe zsynchronizowanie poszczególnych etapów. Co ciekawe, linia produkcyjna jest zaprogramowana w ten sposób, aby nawet w trakcie pracy możliwa była zmiana wytwarzanego modelu wózka, bez wstrzymywania całego procesu.
Montaż każdej maszyny rozpoczyna się od jej serca, czyli silnika. Po złożeniu go z podwoziem następnie instalowana jest kabina oraz jej najważniejsze elementy, takie jak fotel operatora czy kokpit. W dalszej kolejności montowane są koła, a następnie maszt. Wreszcie przychodzi pora na dopracowanie detali. Pojazd jest szklony, montowane jest w nim wyposażenie dodatkowe i na końcu odpowiednio znakowany. Tak przygotowany jest gotów, by trafić prosto… na plac testowy.
Potwierdzona niezawodność
Każdy wózek widłowy wyprodukowany przez STILL zanim dotrze do ostatecznego klienta, musi przystąpić do serii szczegółowych testów potwierdzających jego sprawność techniczną oraz wytrzymałość na czynniki mechaniczne i chemiczne. W pierwszej kolejności poddawany jest działaniom skrajnych temperatur. Pojazd najpierw transportowany jest do chłodni, w której panuje temperatura -23°C. Pozostaje w niej przez 24 godziny, a następnie pozwala mu się odtajać. Cały mechanizm powtórzony zostaje kilkukrotnie. Maszyna trafia także do komory, w której przez okres 10 minut poddawana jest działaniu chlorku sodu. Jeśli po tych zabiegach wszystkie komponenty oraz cała elektronika funkcjonują poprawnie, wózek może przejść do następnego etapu testów.
Czytaj również: Oświetlenie magazynów
W dalszej kolejności sprawdzane jest czy pojazd uzyskuje deklarowane osiągi m.in. przyspieszenia, maksymalnej prędkości oraz udźwigu. Do tego celu przeznaczono zewnętrzny plac manewrowy, który imituje najtrudniejsze warunki, jakim poddawane są wózki widłowe podczas codziennej pracy w magazynie i poza nim. Tak sprawdzone wózki widłowe STILL transportowane są do centrów dystrybucyjnych, a następnie do docelowych klientów.
Obiekt zlokalizowany w Hamburgu pamięta jeszcze czasy Hansa Stilla, czyli legendarnego założyciela przedsiębiorstwa. To jego decyzją w 1932 r. tereny przy ulicy Berzeliusstraße w dzielnicy Billbrook stały się oficjalną siedzibą firmy. I tak jest do dziś, gdzie codziennie swoje obowiązki wykonuje ponad 1600 pracowników. W zakładzie produkowany jest pełen przekrój wózków widłowych STILL: elektryczne, spalinowe oraz wysokiego podnoszenia. Obecnie fabryka w Hamburgu pozostaje jednym z najważniejszych ośrodków niemieckiego dostawcy wózków widłowych. STILL posiada łącznie pięć zakładów produkcyjnych, wśród których trzy znajdują się na terenie Niemiec, a pozostałe dwa we Włoszech i w Brazylii.
Produkcja bez marnotrawstwa
Poza halami produkcyjnymi na terenie zakładu o łącznej powierzchni 151 000 m2 znajdują się powierzchnie magazynowe i biurowe, zaplecze socjalne dla pracowników oraz place testowe i manewrowe. W fabryce w Hamburgu powstaje dziennie około 100 sztuk wózków widłowych: 60 elektrycznych, 20 z napędem spalinowym oraz 20 innych modeli, w tym wózków wysokiego podnoszenia czy platformowych. Technologia produkcji każdego typu pojazdu magazynowego jest odmienna i odbywa się w oddzielnych obiektach. W osobnym, w pełni zautomatyzowanym pawilonie wytwarzane są także maszty do wózków widłowych.
Cały proces produkcyjny został zaplanowany w ten sposób, by być najbardziej wydajny i „szczupły”, jak to tylko możliwe. Znaczna jego część została zautomatyzowana i odbywa się zgodnie z zasadami koncepcji lean manufacturing. Dobrym tego przykładem może być fakt, że komponenty znajdujące się w danym momencie na stanie magazynowym hali, wystarczają zaledwie na dwie godziny pracy. Nowe podzespoły i materiały są więc nieustannie dowożone za pomocą zestawów transportowych, które z resztą STILL posiada w swojej ofercie.
Z niemiecką precyzją
Doskonała koordynacja niezbędna jest na każdym etapie całego procesu. Produkcja jednego wózka spalinowego trwa 8 godzin – dziennie w fabryce składa się ich dwadzieścia. Malowanie proszkowe jednej kabiny wózka wysokiego podnoszenia - które w przeciwieństwie do mokrego malowania pozwala uzyskać niezwykle cienką i precyzyjnie położoną warstwę farby - zajmuje trzy godziny. Przy produkcji fabryki od 12 do 14 tego typu maszyn w ciągu dnia, niezbędne jest prawidłowe zsynchronizowanie poszczególnych etapów. Co ciekawe, linia produkcyjna jest zaprogramowana w ten sposób, aby nawet w trakcie pracy możliwa była zmiana wytwarzanego modelu wózka, bez wstrzymywania całego procesu.
Montaż każdej maszyny rozpoczyna się od jej serca, czyli silnika. Po złożeniu go z podwoziem następnie instalowana jest kabina oraz jej najważniejsze elementy, takie jak fotel operatora czy kokpit. W dalszej kolejności montowane są koła, a następnie maszt. Wreszcie przychodzi pora na dopracowanie detali. Pojazd jest szklony, montowane jest w nim wyposażenie dodatkowe i na końcu odpowiednio znakowany. Tak przygotowany jest gotów, by trafić prosto… na plac testowy.
Potwierdzona niezawodność
Każdy wózek widłowy wyprodukowany przez STILL zanim dotrze do ostatecznego klienta, musi przystąpić do serii szczegółowych testów potwierdzających jego sprawność techniczną oraz wytrzymałość na czynniki mechaniczne i chemiczne. W pierwszej kolejności poddawany jest działaniom skrajnych temperatur. Pojazd najpierw transportowany jest do chłodni, w której panuje temperatura -23°C. Pozostaje w niej przez 24 godziny, a następnie pozwala mu się odtajać. Cały mechanizm powtórzony zostaje kilkukrotnie. Maszyna trafia także do komory, w której przez okres 10 minut poddawana jest działaniu chlorku sodu. Jeśli po tych zabiegach wszystkie komponenty oraz cała elektronika funkcjonują poprawnie, wózek może przejść do następnego etapu testów.
W dalszej kolejności sprawdzane jest czy pojazd uzyskuje deklarowane osiągi m.in. przyspieszenia, maksymalnej prędkości oraz udźwigu. Do tego celu przeznaczono zewnętrzny plac manewrowy, który imituje najtrudniejsze warunki, jakim poddawane są wózki widłowe podczas codziennej pracy w magazynie i poza nim. Tak sprawdzone wózki widłowe STILL transportowane są do centrów dystrybucyjnych, a następnie do docelowych klientów.
Źródło: inplusPR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Hale namiotowe, hale magazynowe Liczba postów: 369 Grupa: Firmy budow... Również polecam https://partiez.pl/
- Logistyka Liczba postów: 39 Grupa: Moja budowa Firmą specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług w zakresie transportu międzynarodowego oraz krajowego, nowoczesnymi pojazdami o DMC do 40t. jest http...
- Czy profesjonalne ubranie robocze ma jakieś znacze... Liczba postów: 78 Grupa: Budowa i re... As a student, I highly recommend StudyProfy if you're considering pay someone to write my paper. Their service is exceptional! The team is professional, the qua...
- Czujnik wypełnienia szamba Liczba postów: 24 Grupa: Moja budowa Niezawodnym rozwiązaniem zapobiegającym przepełnieniu szamba może być zainstalowanie przewodowego systemu monitorowania z czujnikami mierzącymi poziom wody w g...
- Brama garażowa z napędem Liczba postów: 369 Grupa: Budowa i re... Artykuł na portalu https://dbamyobramy.pl/konserwacja-i-czy szczenie-bramy-garazowej-jak-i-czym-to-z robic-praktyczny-poradnik-n-2.html oferuje praktyczne wskazów...