
Fachowcy montujący drzwi oczekują szkoleń
Fachowcy montujący drzwi dokonują ich zakupu na zlecenie klienta w ponad połowie przypadków, a często doradzają również wybór marki. Producenci tworzą w związku z tym strategie przywiązywania wykonawcy do marki.
Zakupu drzwi zewnętrznych 39,0% fachowców[1] dokonuje w hurtowniach lub składach budowlanych, bezpośrednio u producenta - 16,3%, a w hipermarketach - 7,0%. W przypadku drzwi wewnętrznych struktura zakupów prezentuje się podobnie, w hurtowni lub składach budowlanych - 42,3%, u producenta - 14,3%, a w hipermarketach - 8,0%. Jak widać, w obydwu przypadkach rola fachowców w procesie zakupu jest znacząca, a blisko 40% doradza wybór konkretnej marki drzwi. Zatem producenci drzwi muszą ściśle współpracować z firmami montującymi i budować ich lojalność wobec własnej marki. Wśród podejmowanych działań na plan pierwszy wysuwają się szkolenia i programy lojalnościowe.
Czytaj również: Ostatni dzwonek Rodziny na Swoim
Potrzeba szkoleń wśród wykonawców zajmujących się montażem drzwi zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo duża. Ponad 86% z nich uważa, iż producenci powinni organizować dla nich kursy. Warto dodać, iż wraz ze wzrostem wielkości firmy zwiększa się poziom uczestnictwa pracowników w szkoleniach (w 2011 roku skorzystała z nich połowa fachowców z tej branży). Czynniki, które wpływają na chęć udziału w tego typu przedsięwzięciach dotyczą przede wszystkim możliwości poznania nowych produktów, technologii i ich zastosowania oraz podnoszenia kwalifikacji monterów.
Potrzeba szkoleń w branży budowlanej - monterzy drzwi (w%)
Źródło: ASM, badanie „Profilowanie wykonawców 2012”
W przypadku programów lojalnościowych zainteresowanie wykonawców jest stosunkowo duże, jednak niższe niż w przypadku szkoleń. Fachowcy montujący drzwi zewnętrzne zainteresowani są programami lojalnościowymi w 58,1%, zaś w dla monterów drzwi wewnętrznych procent ten wynosi 54,3%. Szkolenia są zatem skutecznym kanałem dotarcia i budowania pozytywnych relacji z firmami wykonawczymi. Aż 69, 6% szkoleń, w których brali udział wykonawcy w 2011 r. było organizowanych przez producentów. Można wnioskować zatem, że to ważny element budowania strategii rozwoju marek i pozyskiwania wysokich pozycji w rankingach. Potrzeby szkoleniowe fachowców zostały zbadane i opisane w raporcie „Profilowanie wykonawców 2012”. Jest on powiązany z Rankingiem Budowlana Marka Roku 2012 organizowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm wykonawczych z całej Polski. Fachowcy wskazywali markę najczęściej przez nich stosowaną, markę o najlepszej jakości oraz markę o najlepszej relacji ceny do jakości.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Gry komputerowe Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... Cześć! Korzystam z Mostbet od kilku miesięcy i mogę rozwiać Twoje wątpliwości. Jeśli chodzi o bonus powitalny, jest to bardzo korzystna oferta, szczególnie dla....
- Grzejnik energetyczny Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... W wielu procesach produkcyjnych kluczowe znaczenie ma precyzyjna kontrola temperatury. Grzejniki rezystancyjne to niezawodne rozwiązanie stosowane w różnych bra...
- jak transportować duze gabaryty Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Prowadzisz firmę transportową? TGZ oferuje świetne warunki ubezpieczenia dla samochodów dostawczych i ciężarowych https://tgz.katowice.pl/blog/ubezpieczen ie-tra...
- Jaki hosting wybrać? Liczba postów: 37 Grupa: Trudne tema... Siemka! Chciałbym stworzyć serwer Minecraft na modach, ale nie wiem, które paczki są najbardziej stabilne i warte uwagi. Zastanawiam się nad modami technicznymi...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 579 Grupa: Trudne tema... Hej wszystkim! Pracuję nad poprawą stanu zdrowia po kontuzji i rozważam zakup urządzenia vitafon do domowej rehabilitacji. Czy ktoś z Was korzystał z tego sprzę...