Fachowcy montujący drzwi oczekują szkoleń
Fachowcy montujący drzwi dokonują ich zakupu na zlecenie klienta w ponad połowie przypadków, a często doradzają również wybór marki. Producenci tworzą w związku z tym strategie przywiązywania wykonawcy do marki.
Zakupu drzwi zewnętrznych 39,0% fachowców[1] dokonuje w hurtowniach lub składach budowlanych, bezpośrednio u producenta - 16,3%, a w hipermarketach - 7,0%. W przypadku drzwi wewnętrznych struktura zakupów prezentuje się podobnie, w hurtowni lub składach budowlanych - 42,3%, u producenta - 14,3%, a w hipermarketach - 8,0%. Jak widać, w obydwu przypadkach rola fachowców w procesie zakupu jest znacząca, a blisko 40% doradza wybór konkretnej marki drzwi. Zatem producenci drzwi muszą ściśle współpracować z firmami montującymi i budować ich lojalność wobec własnej marki. Wśród podejmowanych działań na plan pierwszy wysuwają się szkolenia i programy lojalnościowe.
Czytaj również: Ostatni dzwonek Rodziny na Swoim
Potrzeba szkoleń wśród wykonawców zajmujących się montażem drzwi zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo duża. Ponad 86% z nich uważa, iż producenci powinni organizować dla nich kursy. Warto dodać, iż wraz ze wzrostem wielkości firmy zwiększa się poziom uczestnictwa pracowników w szkoleniach (w 2011 roku skorzystała z nich połowa fachowców z tej branży). Czynniki, które wpływają na chęć udziału w tego typu przedsięwzięciach dotyczą przede wszystkim możliwości poznania nowych produktów, technologii i ich zastosowania oraz podnoszenia kwalifikacji monterów.
Potrzeba szkoleń w branży budowlanej - monterzy drzwi (w%)
Źródło: ASM, badanie „Profilowanie wykonawców 2012”
W przypadku programów lojalnościowych zainteresowanie wykonawców jest stosunkowo duże, jednak niższe niż w przypadku szkoleń. Fachowcy montujący drzwi zewnętrzne zainteresowani są programami lojalnościowymi w 58,1%, zaś w dla monterów drzwi wewnętrznych procent ten wynosi 54,3%. Szkolenia są zatem skutecznym kanałem dotarcia i budowania pozytywnych relacji z firmami wykonawczymi. Aż 69, 6% szkoleń, w których brali udział wykonawcy w 2011 r. było organizowanych przez producentów. Można wnioskować zatem, że to ważny element budowania strategii rozwoju marek i pozyskiwania wysokich pozycji w rankingach. Potrzeby szkoleniowe fachowców zostały zbadane i opisane w raporcie „Profilowanie wykonawców 2012”. Jest on powiązany z Rankingiem Budowlana Marka Roku 2012 organizowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm wykonawczych z całej Polski. Fachowcy wskazywali markę najczęściej przez nich stosowaną, markę o najlepszej jakości oraz markę o najlepszej relacji ceny do jakości.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...