
Fachowcy montujący drzwi oczekują szkoleń
Fachowcy montujący drzwi dokonują ich zakupu na zlecenie klienta w ponad połowie przypadków, a często doradzają również wybór marki. Producenci tworzą w związku z tym strategie przywiązywania wykonawcy do marki.
Zakupu drzwi zewnętrznych 39,0% fachowców[1] dokonuje w hurtowniach lub składach budowlanych, bezpośrednio u producenta - 16,3%, a w hipermarketach - 7,0%. W przypadku drzwi wewnętrznych struktura zakupów prezentuje się podobnie, w hurtowni lub składach budowlanych - 42,3%, u producenta - 14,3%, a w hipermarketach - 8,0%. Jak widać, w obydwu przypadkach rola fachowców w procesie zakupu jest znacząca, a blisko 40% doradza wybór konkretnej marki drzwi. Zatem producenci drzwi muszą ściśle współpracować z firmami montującymi i budować ich lojalność wobec własnej marki. Wśród podejmowanych działań na plan pierwszy wysuwają się szkolenia i programy lojalnościowe.
Czytaj również: Ostatni dzwonek Rodziny na Swoim
Potrzeba szkoleń wśród wykonawców zajmujących się montażem drzwi zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo duża. Ponad 86% z nich uważa, iż producenci powinni organizować dla nich kursy. Warto dodać, iż wraz ze wzrostem wielkości firmy zwiększa się poziom uczestnictwa pracowników w szkoleniach (w 2011 roku skorzystała z nich połowa fachowców z tej branży). Czynniki, które wpływają na chęć udziału w tego typu przedsięwzięciach dotyczą przede wszystkim możliwości poznania nowych produktów, technologii i ich zastosowania oraz podnoszenia kwalifikacji monterów.
Potrzeba szkoleń w branży budowlanej - monterzy drzwi (w%)
Źródło: ASM, badanie „Profilowanie wykonawców 2012”
W przypadku programów lojalnościowych zainteresowanie wykonawców jest stosunkowo duże, jednak niższe niż w przypadku szkoleń. Fachowcy montujący drzwi zewnętrzne zainteresowani są programami lojalnościowymi w 58,1%, zaś w dla monterów drzwi wewnętrznych procent ten wynosi 54,3%. Szkolenia są zatem skutecznym kanałem dotarcia i budowania pozytywnych relacji z firmami wykonawczymi. Aż 69, 6% szkoleń, w których brali udział wykonawcy w 2011 r. było organizowanych przez producentów. Można wnioskować zatem, że to ważny element budowania strategii rozwoju marek i pozyskiwania wysokich pozycji w rankingach. Potrzeby szkoleniowe fachowców zostały zbadane i opisane w raporcie „Profilowanie wykonawców 2012”. Jest on powiązany z Rankingiem Budowlana Marka Roku 2012 organizowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm wykonawczych z całej Polski. Fachowcy wskazywali markę najczęściej przez nich stosowaną, markę o najlepszej jakości oraz markę o najlepszej relacji ceny do jakości.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Problem z samochodem Liczba postów: 8 Grupa: Trudne tema... Zobaczcie koniecznie na stronę https://pancars.pl/licytacje-aut/ tam macie ofertę od firmy, która od lat zajmuje się licytowaniem i importem samochodów z USA i....
- Reklama firmy Liczba postów: 494 Grupa: Trudne tema... Witam! Chciałbym poruszyć temat, który nabiera coraz większej wagi w kontaktach zawodowych, a mianowicie mam na myśli luksusowe zestawy prezentowe dla kluczowyc...
- Nowoczesne narzędzia i urządzenia dla warsztatów –... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... WellKraft to marka, która od lat dostarcza kompleksowe rozwiązania dla warsztatów samochodowych. Nasza firma specjalizuje się w wyposażaniu serwisów samochodowy...
- Sprzęt dla warsztatów samochodowych najwyższej jak... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... WellKraft to marka, która specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnego sprzętu dla warsztatów samochodowych. W ofercie firmy znajduje się szeroki wachlarz ur...
- WellKraft – Twój partner w kompleksowym wyposażeni... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Każdy dobrze działający warsztat samochodowy potrzebuje niezawodnego i nowoczesnego sprzętu, który pozwoli na szybkie, precyzyjne i bezpieczne wykonywanie napra...