Finansowane wózki widłowe

Finansowane wózki widłowe

Już w 1923 r. Henry Ford mówił: „jeśli nie możemy zrobić czegoś efektywniej i taniej niż inni, nie ma sensu tego robić. Powinniśmy raczej zlecić to temu, kto zrobi to lepiej.” Czytaj dalej

 

Musiało jednak upłynąć sporo czasu, by outsourcing stał się powszechnym sposobem szukania oszczędności. Dziś znajduje zastosowanie również w intralogistyce. Długoterminowy wynajem jest coraz popularniejszym sposobem finansowania wózków widłowych. W Europie Zachodniej na takie rozwiązanie decyduje się niemal 2/3 przedsiębiorców. W Polsce zainteresowanie nim rośnie z roku na rok. – Duże znaczenie w zmianie sposobu myślenia o inwestycjach w infrastrukturę magazynową miała sytuacja gospodarcza w 2009 r. – tłumaczy Eliza Świętochowska, dyrektor ds. wynajmu w STILL Polska. – Lepsza kontrola wydatków oraz brak konieczności zamrażania kapitału i ubiegania się o kredytowanie to czynniki, dzięki którym wzrosło w tym okresie znaczenie elastycznych rozwiązań – dodaje. Jakie są ich dobre i złe strony?

 

Czytaj również: Mieszalniki dla wydajności prac remontowo-budowlanych

 

Korzyści finansowe i księgowe

W czasach niepewnej koniunktury na znaczeniu zyskało minimalizowanie ryzyka inwestycyjnego. W prosty sposób przekłada się to na popularność wynajmu wózków. Nie musząc wykładać całej należności za nowy pojazd, przedsiębiorstwo pozostawia sobie wolne środki do wykorzystania na inne cele, jak choćby zachowanie płynności czy poprawa wyniku finansowego. Liczne są również zalety związane z uproszczeniem formalności i korzystnym księgowaniem. Po pierwsze, zawiera się jedną umowę, bez konieczności angażowania banków, jak miało by to miejsce w wypadku kredytowania zakupu. Dodatkowo, wynajem maszyn można wliczyć w koszty działalności.

 

 

Elastyczność

Kolejną istotną grupą korzyści wynikających z outsourcingu infrastruktury i usług intralogistycznych są te związane z możliwościami dostosowania zamówienia do bieżących potrzeb. Przy sporadycznym czy sezonowym użytkowaniu pojazdów często ustala się ratę dynamiczną – uzależnioną od liczby wykorzystanych roboczogodzin. W wypadku modyfikacji asortymentu lub specyfiki pracy, doposażenie lub zmiana modelu wózka nie wymaga kolejnych zakupów, a jedynie uzgodnień z dostawcą usługi. Wynajem jest korzystny również dla przedsiębiorstw intensywnie eksploatujących maszyny, w których siłą rzeczy mamy do czynienia z większą awaryjnością. Obowiązek serwisowania i dostarczenia w razie potrzeby pojazdu zastępczego spada na najemcę. Nie trzeba więc przejmować się kosztami napraw ani przestojami. Chcąc zapewnić sobie płynność pracy i dobre tempo obsługi trzeba jednak rozważnie wybrać partnera. - Kluczowym kryterium powinna być dostępność zaplecza serwisowego – podpowiada Eliza Świętochowska z firmy STILL. – Od niej uzależniona jest szybkość reakcji na awarię. Dlatego STILL nieprzerwanie rozbudowuje sieć stacji i zespołów naprawczych – dodaje.

 

Czytaj również: Fabryka wózków widłowych


Druga strona medalu

W outsourcingu transportu wewnętrznego największe wątpliwości może budzić fakt, że decydując się na takie rozwiązanie uzależniamy kluczowe dla funkcjonowania przedsiębiorstwa czynności od podmiotów zewnętrznych. W związku z tym, bardzo uważnie należy wybrać dostawcę tego typu usług. Warto współpracować ze stabilnymi, cieszącymi się dobrą reputacją i długą historią przedsiębiorstwami. Najlepiej, jeśli firma jest nie tylko najemcą, ale i producentem maszyn. Zapewnia to szybki dostęp do części zamiennych i pojazdów zastępczych oraz usług naprawczych na najwyższym poziomie. Za elastyczność i dodatkowe usługi trzeba oczywiście zapłacić. W związku z tym, miesięczny koszt wynajmu przewyższa ratę kredytu czy leasingu za porównywalny model wózka.

 


Warto?

 Głównym czynnikiem, od którego zależy odpowiedź na to pytanie jest intensywność użytkowania wózków w danym zakładzie. Wynajem jest godny rozważenia przede wszystkim tam, gdzie występują sezonowe wahania natężenia eksploatacji, częste zmiany asortymentu i duża awaryjność pojazdów. Wówczas oszczędności wynikające z powierzenia zadań transportu wewnętrznego zewnętrznemu podmiotowi mogą sięgać nawet 30-40%. W pozostałych wypadkach, jeśli tylko finanse na to pozwalają, warto pomyśleć o własnej flocie.

Źródło: inplusPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Hale namiotowe, hale magazynowe Liczba postów: 369 Grupa: Firmy budow... Również polecam https://partiez.pl/
  • Logistyka Liczba postów: 39 Grupa: Moja budowa Firmą specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług w zakresie transportu międzynarodowego oraz krajowego, nowoczesnymi pojazdami o DMC do 40t. jest http...
  • Czy profesjonalne ubranie robocze ma jakieś znacze... Liczba postów: 78 Grupa: Budowa i re... As a student, I highly recommend StudyProfy if you're considering pay someone to write my paper. Their service is exceptional! The team is professional, the qua...
  • Czujnik wypełnienia szamba Liczba postów: 24 Grupa: Moja budowa Niezawodnym rozwiązaniem zapobiegającym przepełnieniu szamba może być zainstalowanie przewodowego systemu monitorowania z czujnikami mierzącymi poziom wody w g...
  • Brama garażowa z napędem Liczba postów: 369 Grupa: Budowa i re... Artykuł na portalu https://dbamyobramy.pl/konserwacja-i-czy szczenie-bramy-garazowej-jak-i-czym-to-z robic-praktyczny-poradnik-n-2.html oferuje praktyczne wskazów...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19420 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 375

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >