Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

Polacy najczęściej budują domy, których metraż wynosi od 101 do 150 metrów kwadratowych – takiej odpowiedzi udzieliło ponad 40 proc. osób w najnowszych badaniu „Jakie domy budowano w Polsce w 2022 roku”[1]. Na drugim miejscu znajdują się nieruchomości o powierzchni od 151 do 200 metrów kwadratowych – na taki dom zdecydował się co piąty badany. Jedynie co dziesiąty deklaruje budowę obiektów o metrażu powyżej 200 metrów kwadratowych. Rosnący popyt na nieruchomości to dobra okazja dla… firm ogrodniczych, by zwiększyć sprzedaż. Co zrobić, aby dotrzeć do klientów? Czytaj dalej

 

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, koniunktura w budownictwie wciąż jest na sporym minusie, ale przez miesiąc nastroje firm budowlanych nieco się poprawiły. Po okresie pandemii i niepewności na rynku nieruchomości, wielu Polaków zdecydowało się na budowę domu. Coraz chętniej wybierają jako lokalizację tzw. sypialnie dużych miast. Właśnie tam powstaje najwięcej nieruchomości.

 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

 

Polacy wolą ciszę i świeże powietrze, a to zapewniają mniejsze miejscowości. Trend w kierunku budowania domów to dobra okazja dla firm ogrodniczych, by zwiększyć sprzedaż i powalczyć o klienta. Jak bowiem wynika z danych, infrastruktura wokół domu odgrywa dla właścicieli posesji duże znaczenie. Dla 37 proc. osób ogród jest kluczowym elementem ich idealnego domu, podczas gdy 33% podkreślało znaczenie zaaranżowania tarasu lub balkonu[2]. Jak firmy ogrodnicze mogą dotrzeć do klientów? Oto kilka sposobów.

 

Kluczowa jest dobra strona internetowa

Aby wyróżniać się spośród konkurencji firmy ogrodnicze powinny podejmować szereg działań promocyjnych. Jednym z nich jest zbudowanie responsywnej strony internetowej wraz ze sklepem. Aż 77 proc. Polaków robi zakupy online, a z roku na rok kanały e-commerce zyskują na znaczeniu. Kupujący przez Internet to częściej mieszkańcy dużych miast, osoby z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[3]. Dlaczego sklep internetowy jest ważnym elementem sprzedażowym? Wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

 

Czytaj również: Największą bolączką przedsiębiorców są ciągle zmieniające się i niejasne przepisy działalności gospodarczej

 

 – Strona internetowa jest dla klientów dostępna przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia, co oznacza, że ​​ mogą zapoznać się z ofertą i informacjami o firmie o dowolnej, dogodnej dla nich porze. Dzięki temu można przyciągnąć klientów, którzy preferują niestandardowe godziny na dokonywanie zakupów. Ponadto, online można kupować bez wychodzenia z domu. To szczególnie ważne dla osób, które potrzebują danych produktów, a nie mają zbyt wiele czasu, by chodzić po sklepach. – wyjaśnia Sebastian Kopiej. – Należy pamiętać, że strona jest wizytówką firmy. Jeśli będzie odpowiednio zbudowana i będzie posiadała przyjazne dla odbiorcy grafiki, wówczas zachęcimy konsumentów do zakupu w naszym sklepie. – dodaje.

 

Dlaczego jeszcze warto mieć nowoczesną stronę internetową? Można wykorzystać ją do prowadzenia kampanii marketingowych. Np. publikować treści na blogu, udostępniać informacje o promocjach, organizować konkursy lub oferować rabaty tylko dla użytkowników odwiedzających naszą stronę.

 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

 

Pamiętajmy o social mediach

Jak wynika z badania „Social media w Polsce i na świecie. Raport Digital 2023” czas, jaki poświęca się średnio na świecie social mediom, to 2h i 31 min. To o 3 minuty dłużej w porównaniu z poprzednim rokiem. Co trzecia osoba przyznaje, że w social mediach poszukuje ciekawego contentu, a 27,3 proc. szuka inspiracji zakupowych. Firmy ogrodnicze powinny wykorzystać ten trend i zainwestować w prowadzenie ciekawego profilu.

 

Obecność w mediach społecznościowych pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Pomaga w budowaniu świadomości marki, umożliwia także prezentowanie produktów lub usług. Social media dają klientowi możliwość bezpośredniego kontaktu z firmą, pomagają rozwiązywać problemy i sprawiają, że konsument ma poczucie bycia bliżej przedsiębiorstwa. Liczne badania wskazują także, iż treści prezentowane w social mediach wpływają na decyzje zakupowe. Nie dziwi fakt, że z roku na rok rośnie rynek influencer marketingu.

 

Dotrzyj do mieszkańców danej lokalizacji za pomocą Google Ads

Jeśli już firma posiada nowoczesną stronę internetową i jest obecna w social mediach, pora na zainwestowanie w Google Ads. Za pomocą tego narzędzia można dotrzeć do osób z określonego obszaru i tam kierować naszą kampanię.

 

 - Google Ads zapewnia nam możliwość geo-targetingu, czyli precyzyjnego określenia, do kogo ma trafić przekaz reklamowy. Możemy wybrać konkretne miasto, region czy wprowadzić współrzędne geograficzne. Google Ads umożliwia nam doprecyzowanie targetu i dostosowanie parametrów targetowania, takich jak wiek, płeć, zainteresowania czy zachowania online, aby zoptymalizować kampanię i dotrzeć do odpowiednich odbiorców – tłumaczy ekspert z Commplace.

 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonale sprzyjającą koniunkturę. Co jest kluczowe w prowadzeniu takiego biznesu?

 

Kolejnym ważnym elementem, na jaki powinny zwrócić uwagę firmy ogrodnicze, są opinie w Internecie. Według badań BrightLocal, Google jest najpopularniejszym źródłem wiedzy i opinii o lokalnych firmach. Aż 87 proc. osób sprawdza je, zanim zdecyduje się na zakupy w konkretnym miejscu czy u konkretnej firmy. Dlatego tak ważne jest, by opinie o niej były pozytywne.

 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonałą okazję do rozwoju i zwiększenia swojej popularności. Kluczem do sukcesu jest elastyczność, dostosowanie się do potrzeb klientów oraz wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych, takich jak media społecznościowe i e-commerce.

 

Czytaj również: PZPFiK apeluje o racjonalne podejście w dostosowywaniu rozmiarów czcionek na etykietach produktów budowlanych

 



[1] https://www.oferteo.pl/raport/jakie-domy-budowano-w-polsce-w-2022-roku-czesc-1-raport

[2] Badania Otodom

[3] Raport E-commerce 2022. IAB Polska

2023-10-20
Źródło: Commplace / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • obróbka metali i drewna Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Jeżeli szukasz firmy która na profesjonalnych maszynach wykona cięcie laserowe oraz gięcie blach to wybierz tą https://centrumlaserowe.com/ Idealny partner do t...
  • Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 101 Grupa: Trudne tema... My w tym roku byliśmy w Chorwacji, było cudownie. Pogoda nam dopisała i w końcu się opaliłem, ale też jest to zasługa melanotan https://melanotan.biz/ świetny p...
  • Solarium Kolagenowe Liczba postów: 25 Grupa: Trudne tema... Choć solarium kolagenowe brzmi ciekawie, to dla osób, które szukają szybszego i wygodniejszego sposobu na uzyskanie pięknej opalenizny, polecam melanotan https:...
  • Wakacje nad morzem Liczba postów: 77 Grupa: Trudne tema... Zależało mi na ładnej opaleniźnie na wakacje i taką uzyskałem stosując melanotan https://melanotan.biz/ Gdyby nie ten produkt, musiałbym spędzać długie godziny....
  • prawnik może odmówić przyjęcia sprawy? Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Polecam zajrzeć na https://kancelariamosor.pl/ - ta kancelaria na pewno nie odmówi wam pomocy, a w dodatku zapewni odpowiedni profesjonalizm.

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19350 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 89

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >