Galeria handlowa nie musi być budowana wyłącznie w dużym mieście

Galeria handlowa nie musi być budowana wyłącznie w dużym mieście

W Polsce buduje się coraz więcej galerii handlowych, których powierzchnie nie przekraczają 30 tysięcy metrów kwadratowych. Nawet w niewielkich miejscowościach powstają praktyczne i funkcjonalne parki handlowe z punktami usługowymi oraz miejscami rozrywki.

 

Inwestycje mają służyć przede wszystkim okolicznym mieszkańcom. Tereny podmiejskie, zwłaszcza te w pobliżu aglomeracji warszawskiej, coraz mocniej kuszą inwestorów, skłonnych wybudować w okolicy minicentrum handlowe. Dotychczas pod Warszawą budowano niewiele, ale ten trend powoli się zmienia. Czas wielkich, miejskich galerii handlowych mija - w dużych miastach powoli brakuje miejsca na kolejne, obszerne kompleksy, a rynek nasycił się takimi obiektami.

 

Czytaj również: Warsaw Spire

 

Najwięcej inwestycji powstaje w okolicach Warszawy, która jest głównym rynkiem pracy w regionie, a to z kolei przekłada się na finanse lokalnych mieszkańców. Jak grzyby po deszczu w miastach satelickich powstają niewielkie galerie z punktami usługowymi, lokalami gastronomicznymi czy kinami. Wyróżnia je przede wszystkim kameralność. Na rozwój tego typu obiektów wpływ ma także nowa infrastruktura drogowa. Trasy dojazdowe, wiadukty i obwodnice łączą tereny inwestycyjne zarówno z sąsiednimi miejscowościami, jak i samą Warszawą. Z powodzeniem lokalne galerie handlowe działają już w Pruszkowie, Piasecznie czy Józefosławiu.

 

 

Nowa inwestycja szykuje się z kolei między innymi w Podkowie Leśnej, w której powstanie centrum handlowe liczące 11 tysięcy metrów kwadratowych. W 2013 roku gotowe będą również kolejne małe centra zakupowe w Łomiankach i Legionowie, a nawet w nieco oddalonym od Warszawy Węgrowie, gdzie powstaje „Galeria Mistrza Jana”, a w niej pierwsze w mieście schody ruchome marki Schindler.

 

Czytaj również: Zwiększa się liczba sprzedawanych mieszkań na parterze

 

Małe galerie handlowe, nazywane czasem centrami wygodnych zakupów, z powodzeniem konkurować będą z oddalonymi o kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt kilometrów kompleksami handlowymi dużych miast. Chociaż nie ma tu mowy o najemcach liczonych w setkach, ani wielkich powierzchniach handlowych, to regionalne obiekty ułatwią mieszkańcom zrobienie szybkich, codziennych zakupów blisko domu. A przy okazji, podobnie jak tradycyjne galerie, umożliwią wizytę w kinie czy restauracji.

2013-02-02
Źródło: Core PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 626

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >