I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa Domowego

I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa Domowego

Prognoza dla branży AGD w Polsce i Europie, znaczenie efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów i ich odbiorców, rynek powierzchni przemysłowych i magazynowych, dostępność i oczekiwania pracowników w tej branży, instytucjonalna współpraca i wsparcie dla producentów – to tylko niektóre tematy, które poruszone zostaną podczas I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa Domowego „Z AGD po drodze”, które odbędzie się w Piekarach Śląskich 16 maja br. Czytaj dalej

 

Biznes opiera się na indywidualnych sukcesach, ale trudno budować siłę branży i walczyć
z gospodarczymi wyzwaniami w pojedynkę. Dlatego też, Müller – Die lila Logistik Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom sektora AGD w Polsce, by stworzyć platformę wymiany doświadczeń, dyskusji, wspólnych analiz czy nawiązania współpracy w celu uzyskania efektów lobbingu. Okazją ku temu będzie I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa pt. „Z AGD po drodze”.

 

- Rynek usług logistycznych da szansę tym operatorom, którzy będą potrafili świadczyć usługi handlingowe na najwyższym poziomie, gdyż produkty AGD, szczególnie dużych gabarytów, wymagają bardzo dobrego sprzętu, wykwalifikowanej załogi i wsparcia w obszarze jakościowym. Nie uda nam się uciec od rozwiązania, które perfekcyjnie wypracowano w Niemczech: dystrybucji produktów wielu producentów i marek z tych samych centrów. To nie jedyne wyzwania, przed którymi staje branża AGD w Polsce. Warto zatem o nich rozmawiać i szukać wspólnych rozwiązań - podkreśla Tomasz Rączka, Dyrektor Operacyjny Müller - Die lila Logistik Polska - Value Added Logistics Sp. z o.o., zachęcając do udziału w Forum.

 

W gronie prelegentów i gości spotkania znajdą się przedstawiciele m.in.: Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, specjalnych stref ekonomicznych, przedstawiciele producentów AGD, oraz ekonomiści i analitycy, m.in. Marek Zuber, ekonomista, analityk rynków finansowych, który szczegółowo zapozna uczestników z analizą makroekonomiczną i interpretacją najważniejszych wydarzeń w międzynarodowej gospodarce, czynnikami potencjalnego wzrostu lub spadku sprzedaży, trendami w relacjach ceny do kosztów produkcji i logistyki oraz jakości.

 

- Firmy produkcyjne, w tym z branży AGD, znajdują się pod szczególną presją ze strony klientów, którzy oczekują stuprocentowej dostępności, szerokiej i ciekawej oferty produktów  o wysokiej jakości i jednocześnie redukcji cen. Podczas Forum porozmawiamy o tym, w jaki sposób można podnieść rentowność firmy, optymalizując produkty i portfele klientów oraz dostosowując politykę cenową. Zastanowimy się także, co oznacza bycie konkurencyjnym w branży AGD w obecnych czasach i czy lepiej konkurować ceną czy jakością - mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

 

Osobne miejsce w dyskusji poświęcone zostanie znaczeniu efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów AGD i ich odbiorców i roli w tym zakresie przedsiębiorstw outsourcingowych. - Spowolnienie gospodarcze skutecznie motywuje przedsiębiorców do konsekwentnego zwiększania efektywności operacyjnej oraz  poszukiwania oszczędności na wielu płaszczyznach. Skupiając się na optymalizacji logistyki, kwestia magazynowania często jest przez nich niesłusznie pomijana lub traktowana w sposób marginalny. Tymczasem, w rzeczywistości zapewnienie odpowiedniego zaplecza magazynowego ma istotne znaczenie dla działalności firm, szczególnie dla podmiotów funkcjonujących w branży AGD” - komentuje Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych Jones Lang La Salle w Polsce, a Magdalena Szulc, Dyrektor SEGRO na Europę Centralną, dodaje: - SEGRO zawsze stara się dostarczyć swoim klientom najwyższej jakości powierzchnię magazynowo-produkcyjną dostosowaną do potrzeb konkretnej branży. Forum „Z AGD po drodze”, w którym zdecydowaliśmy się uczestniczyć, to wyjątkowe wydarzenie, które pozwoli nam lepiej poznać oczekiwania firm z sektora AGD. Z przyjemnością zaangażowaliśmy się w projekt, który będzie stanowił platformę dyskusji z naszymi potencjalnymi najemcami.

 

Forum pozwoli też na szerokie spojrzenie na rynek powierzchni magazynowo-przemysłowych pod kątem producentów z branży AGD, ich oczekiwań co do kluczowych lokalizacji, dostępności siły roboczej oraz alternatywnych rozwiązań. - W Polsce większość firm logistycznych korzysta z usług agencji pracy. Klienci OTTO to w 70 proc. firmy logistyczne. W zależności od rodzaju działalności, firmy logistyczne korzystają z różnych form zatrudnienia oferowanych przez agencje. Outsourcing, praca  tymczasowa są najpopularniejszymi formami z nich. 20-30 proc. zatrudnionego personelu to osoby zatrudnione za pośrednictwem agencji pracy - mówi Guido Vreuls, Dyrektor OTTO Polska.

 

Forum będzie też okazją do przedstawienia oczekiwań przedstawicieli branży wobec specjalnych stref ekonomicznych, samorządów lokalnych czy systemu szkolnictwa. - Branża AGD dynamicznie rozwija się w Polsce już od ponad 20 lat, w naszym kraju znajdują się już wszyscy znaczący gracze, posiadający łącznie około 30 zakładów i zatrudniający tysiące osób. Do tej pory jednak tak duże spotkania się nie odbywały, liczymy, że impreza stanie się cykliczną, co w jeszcze lepszym stopniu pozwoli całej branży mówić jednym głosem - mówi Zygmunt Łopalewski,  z Indesit Company Polska Sp. z o.o.

 

Gospodarzem i organizatorem spotkania jest Müller - Die lila Logistik Polska. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Partnerem strategicznym jest SEGRO. Partnerami merytorycznymi są: Deloitte, Jones Lang LaSalle i OTTO Polska, a partnerem organizacyjnym jest firma Bluevine Consulting.

 

2013-04-25
Źródło: Blue vine / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 450

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >