
Inauguracja portalu dla e-sprzedawców - cross-border.pl
Wystartował cross-border.pl, czyli pierwszy w Polsce e-przewodnik dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć lub zwiększyć skalę sprzedaży zagranicznej w kanałach on-line. Projekt - pilotowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Amazon - ma ułatwić MŚP decyzję o wyborze destynacji ekspansji międzynarodowej i zachęcić do przekraczania granic z wykorzystaniem możliwości, jakie niesie e-commerce.
Czytaj dalej
Jednolity rynek europejski otworzył przedsiębiorcom nowe możliwości, a MŚP rozwijające swoją międzynarodową działalność stały się siłą napędową wzrostu gospodarczego Europy. W 2022 r. łączne obroty europejskich sklepów internetowych wyniosły 105,5 mld euro [1], ale udział polskich e-sprzedawców stanowił zaledwie 4%. Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 r. główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów on-line w działaniach eksportowych to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi, a także z wyborem odpowiedniego marketplace`u oraz dostosowaniem polityki sprzedażowej do lokalnego konsumenta.
Do eksportu, gotowi, start!
Portal cross-border.pl ma dostarczyć przedsiębiorcom praktycznego know-how na temat poszczególnych etapów międzynarodowej ekspansji, tj. przygotowania do eksportu, opracowania strategii czy doboru kanałów sprzedaży, m.in. poprzez marketplace’y. Porady oraz informacje zgromadzone na portalu umożliwią również przeprowadzenie testu gotowości do rozpoczęcia cross-border e-commerce, dając jednocześnie sprzedawcom przydatne narzędzie, które otworzy im drogę do ekspansji.
Czytaj również: Segregujemy śmieci, ale wciąż za duża ich część trafia do czarnego pojemnika na odpady zmieszane - pomoże nam aplikacja
„Do tej pory udział handlu internetowego w polskim eksporcie był nieadekwatnie niski. Polskie firmy z wielu powodów nie wykorzystywały tego narzędzia. Wspólnie z Amazon i Polityką Insight zidentyfikowaliśmy największe bariery, czyli brak know-how oraz obawy przed nieznanym i stworzyliśmy gotowe rozwiązanie. Dzięki cross-border.pl polscy przedsiębiorcy o dużym potencjale eksportowym zyskują dostęp do unikalnej wiedzy niezbędnej do skalowania swojego biznesu z wykorzystaniem kanałów e-commerce” - mówi Karolina Opielewicz, członkini zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.
Europejska perspektywa
Rozwój kompetencji cyfrowych i ożywienie eksportu polskich przedsiębiorców, a co za tym idzie, poprawa innowacyjności i wzrost konkurencyjności polskich MŚP na świecie, to główna idea cross-border.pl, która wpisuje się w założenia Europejskiego Roku Umiejętności 2023, ogłoszonego przez Komisję Europejską.
„Amazon i KE mają wspólną wizję rozwoju UE w kierunku cyfrowej transformacji - wzmocnienie jednolitego rynku UE. MŚP, którym dedykowany jest cross-border.pl, stanowią ok. 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw w UE, dlatego naszym zadaniem jest dostarczanie narzędzi i technologii, które umożliwią im rozwój sprzedaży w e-commerce. Wspieramy e-sprzedawców w ramach dużych, ogólnokrajowych przedsięwzięć, jak to realizowane z KIG, oraz własnych programów, tj. Amazon Small Business Accelerator czy Europejski Akcelerator Ekspansji, który ułatwia rozwój sprzedaży we wszystkich 9 sklepach Amazon w Europie, dając jednocześnie klientom dostęp do milionów produktów. Od 2010 r. zainwestowaliśmy w rozwój europejskich MŚP już ponad 142 mld euro i nadal będziemy uczestniczyć w projektach zapewniających Europie technologiczną konkurencyjność” - wyjaśnia Benedikt Berlemann, dyrektor EU Marketplace Expansion w Amazon.
W portalu cross-border.pl będą prezentowane najważniejsze wskaźniki gospodarcze oraz e-commerce w Europie oraz ważne wskazówki dla e-sprzedawców, w tym m.in. popularne metody płatności i dostaw, preferencje i nawyki zakupowe lokalnych konsumentów czy przegląd branż cieszących się powodzeniem w e-commerce. Społeczność portalu tworzą eksperci z zakresu e-handlu zagranicznego oraz MŚP aktywnie poszukujący możliwości rozwoju e-biznesu.
Czytaj również: O korzyściach ogłaszania swoich usług w serwisach internetowych w branży budowlanej
Inauguracja portalu miała miejsce podczas konferencji Global Check-In organizowanej przez KIG pod patronatem Ministerstwa Finansów, PARP i PAiH.
[1] https://www.cbcommerce.eu/blog/2023/03/27/5th-edition-of-the-top-500-cross-border-retail-europe-an-annual-ranking-of-the-top-500-european-cross-border-online-shops/
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- auto firmowe Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... Ze swojej strony mogę Wam wszystkim polecić usługi, z których sam korzystam i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli zastanawiacie się nad zakupem samochodu, to polec...
- Jak spędzasz swój wolny czas? Liczba postów: 168 Grupa: Trudne tema... Ja mam pytanie - skorzystaliście kiedyś z oferty romantycznego weekendu w tym hotelu https://www.hotelstbruno.pl/oferty-specj alne/romantyczny-weekend-na-mazurac...
- Dobry sklep stomatologiczny Liczba postów: 55 Grupa: Trudne tema... Ostatnio przytrafił mi się silny ból zęba i szukam miejsca, gdzie można szybko zapisać się na wizytę. Zastanawiam się nad Centrum Medyczne Zdrowie https://zdrow...
- Kontener magazynowy- warto? Liczba postów: 53 Grupa: Trudne tema... A jeśli szukasz praktycznego rozwiązania na tymczasowe stanowisko dla ochrony lub punktu kontrolnego, warto zainteresować się czymś takim jak kontener stróżówka...
- Rower i małe dziecko Liczba postów: 273 Grupa: Trudne tema... Cześć, Szukam roweru dla mojego 6-letniego dziecka – coś lekkiego, wygodnego i bez zbędnych bajerów. Myślałem o kole 20 cali, bo 16 już robi się za małe. Zależy...