Jak nie tracić czasu na sprzątanie?
Domowe obowiązki zabierają nam nawet kilka godzin dziennie. Sprzątanie to zmora wielu z nas i śmiało można postawić tezę, że trud sprzątania wzrasta wraz z metrami kwadratowymi mieszkania. Są jednak sposoby, dzięki którym uporczywe zadania mogą stać się o wiele przyjemniejsze.
Mycie naczyń, pranie, wycieranie kurzy, odkurzanie, mycie okien czy podłóg – to tylko kilka z domowych obowiązków, jakie czekają na nas po powrocie z pracy. Nawet te podstawowe, których nie da się przełożyć i dopisać do listy gruntownych porządków, zajmują nam średnio nawet godzinę dziennie! W skali miesiąca, 30 godzin z naszego życia spędzamy z gąbką, mopem lub odkurzaczem w ręce. W skali roku to aż 15 dni. Biorąc po uwagę, że przeciętny urlop, na który wybieramy się w najgorętsze miesiące lata, to zaledwie dwa tygodnie, zatem przy sprzątaniu i wykonywaniu podstawowych obowiązków spędzamy więcej czasu niż na wakacjach w Kołobrzegu. Statystyki nie są dla nas zbyt optymistyczne, zatem zróbmy wszystko, by domowe obowiązki stały się łatwiejsze, a jest na to kilka sposobów: ułóżmy harmonogram, zadbajmy o systematyczność, poprośmy o pomoc domowników i przede wszystkim zaopatrzmy się w odpowiedni sprzęt, który ułatwi nam pracę.
Czytaj również: Wojciech Modest Amaro odkrywa tajemnice kuchni
Harmonogram to podstawa
Są obowiązki, które możemy wykonywać rzadziej, jak np. mycie okien czy dokładnie sprzątanie za szafkami. Trzepanie i pranie dywanów to również czynność, którą wystarczy wykonać raz na pół roku. Tę powszechną teorię zna każdy, jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej – przed świętami biegamy gorączkowo z mopem w ręce i ściereczką do okien w drugiej, rozszerzając przy tym listę zadań o kolejne pozycje. Aby temu zapobiec, zaplanujmy harmonogram pracy i zaznaczmy jakie obowiązki należy wykonać w danym miesiącu lub tygodniu. Dzięki temu nie zostaniemy zaskoczeni nagłymi zadaniami w najmniej oczekiwanym momencie.
Systematyczność lekiem na bałagan
Odkładanie przedmiotów na miejsce, przetarcie małej plamy na blacie, czy zebranie okruszków ze śniadania, to drobne czynności, które mogą nas uratować przed prawdziwym bałaganem. Początki, jak zawsze, nie są łatwe i przyzwyczaić się do nowych zasad z pewnością będzie trudno. Jednak jeżeli znajdziemy w sobie odrobinę chęci i chociaż spróbujemy wdrożyć nowe założenia, szybko okaże się, że dzięki tym zmianom, zaoszczędzimy dziennie minimum 20 minut.
Czytaj również: Nakrywamy do stołu według zasad savoir vivre
Odpowiedni sprzęt ułatwi pracę!
W sprzątaniu niezwykle przydatne są wszelkiego rodzaju akcesoria, a nawet gadżety. Ułatwią nam pracę i przyspieszą porządki. Na rynku jest wiele ofert nowoczesnych odkurzaczy, robomopów, czy nawet zwykłych mopów, które dzięki innowacyjnej technologii zdecydowanie różnią się od klasycznych poprzedników. – Sprzątanie może przestać być uciążliwe, jeżeli wykorzystamy odpowiedni sprzęt. Jeżeli nie dysponujemy czasem na codzienne czyszczenie podłogi, zastanówmy się nad zakupem robomopa. Virobi od Viledy sam zadba o czystość podłóg i szybko stanie się przyjacielem każdej Pani Domu i pozostałych domowników. Natomiast klasyczny płaski mop EasyWring UltraMat to idealne rozwiązanie dla tych, którzy preferują klasyczne metody sprzątania. Jest poręczny, a dzięki wiaderku z obrotowym sitem, nie trzeba używać siły do jego odsączania. Specjalna osłonka nie pozwala na rozlewanie wody podczas odsączania, ponadto możemy mieć pewność, że mop dokładnie zbierze wodę z podłogi – wyjaśnia Piotr Piecha, ekspert marki Vileda. Jeżeli dbamy o ekologię i chcemy sprzątać bez detergentów, zainwestujmy w mopy parowe. Zaoszczędzimy dość sporą sumę na wszelkich płynach, mleczkach i preparatach, a nasz dom będzie lśnił czystością bez udziału chemii!
Razem znaczy raźniej
Skoro wspólnie spędzamy czas, wspólnie gotujemy i jemy śniadania, również wspólnie powinniśmy planować harmonogram obowiązków i go przestrzegać. Nawet najmłodsze pociechy mogą nas wesprzeć przy wielu zadaniach. Pierwszoklasista może zadbać o porządek na półce z zabawkami, pościelić łóżko, czy odnieść talerz do kuchni. Nawet najmłodszych warto uczyć systematyczności i odkładania zabawek na swoje miejsce. Jeżeli partner przygotowuje posiłek, niech mycie naczyń spoczywa na nas, lub dzieciach. Obowiązki powinniśmy podzielić sprawiedliwie i odpowiednio do wieku i umiejętności współlokatorów.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- pokój dziecięcy - czy to się opłaca?? Liczba postów: 47 Grupa: Porady i op... Jeżeli szukacie sprawdzonej szkoły rodzenia, to polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie ofertę nowoczesnej i profesjonalnej placówki Supermama...
- Firanki, czy rolety? Liczba postów: 484 Grupa: Najnowsze t... Zamiast tego polecam taki kierunek - https://krakowrolety.pl/plisy-okienne-kr akow-do-kuchni-salonu-drzwi-tanie-na-wym iar.html I to będzie zdecydowanie lepsze ro...
- Fototapeta w kuchni Liczba postów: 249 Grupa: Porady i op... Kuchnia jest miejscem, w którym spędza się bardzo dużo czasu. W dzisiejszym świecie, kiedy gotowanie stało się tak bardzo modne, gdy kulinarne programy telewizy...
- Podłoga Liczba postów: 125 Grupa: Najnowsze t... Jaką podłogę wybrać przy dwóch dużych psach?
- Jak dobrać akcesoria do łazienki? Liczba postów: 253 Grupa: Wnętrza Pytanie co chce się osiągną, jak dla mnie taki dodatek może zmienić charakter całego wnętrza. Hitem są dla mnie akcesoria, które oferuje sklep lazienkaplus.pl i...
Ostatnio na forum
- Pokój dla dziecka Liczba postów: 201 Grupa: Nowości ara... według mnie pokój dla dziecka powinien być przytulny z miejscem do zabawy oraz nauki :) _____________________________________ _______ sztuczne kwiaty hiacynty
- Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności No skoro osiedle już stoi, to trzeba pomyśleć o przeprowadzce - niestety to ta nieprzyjemna powinność, którą każdy z nas musi wykonać, jak decyduje się na przen...
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
- Podłogi Liczba postów: 236 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 376 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....
muszę się pochwalić, bo mam ten odkurzacz Air Essence Bise Pro i po prostu go uwielbiam! poza tym, że jest bezprzewodowy i ma dużą moc ssania, to ma też podświetlenie, które jest mega pomocne przy odkurzaniu ciemniejszych miejsc! widać każdy kurz! w końcu nie muszę szukać, gdzie jest kurz w kątach!
Firma EZT https://ezt.pl/ oferuje kompleksowe usługi utrzymania czystości, ochrony i bezpieczeństwa, dostosowane do potrzeb klientów komercyjnych. Dzięki nowoczesnym technologiom i wykwalifikowanej kadrze, możesz być pewny, że Twoje biuro czy zakład będzie zawsze w najlepszych rękach. A pracownicy będą mieli odpowiednio przygotowane miejsce do wykonywania swoich obowiązków.
Witam,
Firma Efekt DDD, dostępna pod adresem https://efektddd.pl/oferta specjalizuje się w usługach takich jak deratyzacja, dezynsekcja i dezynfekcja, koncentrując się szczególnie na deratyzacji, czyli zwalczaniu gryzoni takich jak myszy czy szczury. Skuteczne usługi deratyzacji pomagają zapobiegać szkodom, które gryzonie mogą wyrządzić w domach, magazynach, halach produkcyjnych oraz innych miejscach. Firma prowadzi działalność na terenie województw Małopolskiego i Śląskiego. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Para to idealny środek czyszczący. Ekologiczny i praktyczny. Myjnie parowe Fortador https://fortador.com/pl/strona-glowna/ to sprzęt, który warto mieć. Myjnie są mobilne, więc dojedziemy do klienta. Są bogato wyposażone, mają dużą moc, są proste w obsłudze. To wszystko przekłada się na niższe koszty
Dobrze jest mieć pomocnika ja mam akurat roombe i sobie bardzo chwalę. W czasie kiedy ogarnianie są podłogi ja mogę zająć się czymś innym.
Zobacz więcej komentarzy (226) na forum »