![Jak promować firmę działającą w branży wnętrzarskiej?](https://www.budnet.pl/static/article_images/avatars/Komunikacja_marki_w_branży_wnętrzarskiej_Trendy_2020_Sfera_Group.jpg)
Jak promować firmę działającą w branży wnętrzarskiej?
Wyraźnie zaznaczona obecność na targach i wydarzeniach branżowych, docieranie do klientów ostatecznych za pośrednictwem prasy konsumenckiej, rozwijanie komunikacji na Instagramie, angażowanie do akcji promocyjnych influencerów, którzy promują ekologiczny styl życia. Jak będzie wyglądała skuteczna komunikacja producentów wyposażenia wnętrz w 2020 roku? Przeczytamy o tym w raporcie przygotowanym przez agencję Sfera Group.
Czytaj dalej
W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów ze Sfery Group wzięli udział marketingowcy z ponad pięćdziesięciu firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz. Zdaniem większości respondentów najważniejszymi celami komunikacji z otoczeniem są dla nich: zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz budowanie zaufania względem firmy.
Badani przewidują, że w 2020 roku najważniejszymi będą trzy obszary komunikacji, które umożliwią dotarcie z ofertą firmy do klientów i interesariuszy: media społecznościowe, współpraca z projektantami i architektami wnętrz oraz marketing treści. Nieco mniej istotne okażą się: działania reklamowe, influencer marketing oraz zarządzanie reputacją marki.
Czytaj również: Wyraźne znaki zbliżającego się spowolnienia gospodarczego - prognozy handlowe na 2020 r.
Instagram zyska na znaczeniu
Marketingowcy przewidują wzrost popularności Instagramu, a tym samym wskazują, że to właśnie on będzie miał największe znaczenie w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami przy pomocy mediów społecznościowych w 2020 roku. Zdaniem ponad 1/3 ankietowanych Facebook straci na znaczeniu, a 44% respondentów prognozuje wzrost znaczenia komunikacji marek wnętrzarskich za pośrednictwem LinkedIna. Można przypuszczać, że platforma ta pozwoli marketingowcom dotrzeć do ważnej dla nich grupy interesariuszy – projektantów i architektów wnętrz.
Influencer marketing w odsłonie eco
Aż 65% badanych deklaruje chęć podjęcia współpracy z twórcami internetowymi w 2020 roku. Do działań z zakresu influencer marketingu warto będzie zaangażować trendsetterów nie tylko typowo wnętrzarskich (45% odpowiedzi), ale również tych, którzy propagują ekologiczny styl życia – tę tematykę blogów i profili w mediach społecznościowych wskazało aż 41% badanych marketingowców. Wydaje się więc, że firmy z branży wnętrzarskiej będą chciały jeszcze wyraźniej zaznaczyć, jak ważne dla nich jest wykorzystanie naturalnych surowców oraz idee takie, jak choćby zero waste czy biophilic design.
Obecność na targach oraz eventach
Tradeshow marketing do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz do rozwijania relacji z klientami. Nic więc dziwnego, że jest to ważny element działań komunikacyjnych, na które postawią marketingowcy w 2020 roku. Wynika to przypuszczalnie ze stale rosnących potencjału i atrakcyjności wydarzeń branżowych, które organizowane są w Polsce. Co więcej, jak wykazało badanie, respondenci upatrują w nich szansę na dotarcie do projektantów i architektów wnętrz.
Czytaj również: Jak minął rok 2019 dla rynku pracy?
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Gdzie sprzedam łożyska? Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... Koła łańcuchowe to kluczowe komponenty przekładni mechanicznych, zapewniające precyzyjne przenoszenie mocy. Ich konstrukcja wpływa na efektywność działania napę...
- Przeprowadzka Liczba postów: 203 Grupa: Opinie Co tu dużo mówić, przeprowadzka w Krakowie nie jest łatwa. Słyszałam dobre opinie o firmie z Krakowa https://przeprowadzki-krakow.net/ Podobno z nimi przeprowad...
- Czy to możliwe, że większość Polaków źle mierzy te... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności
- Wulkanizacja Liczba postów: 61 Grupa: Trudne tema... Potrzebujecie solidnych materiałów wulkanizacyjnych, które sprostają wymaganiom Waszych pojazdów? To miejsce, które warto odwiedzić: https://swistowski.pl/pl/ F...
- Wypadanie włosów Liczba postów: 78 Grupa: Trudne tema... Ja nie wiem co na to poradzić...