
Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elastyczność w biznesie?
Aż 70 proc. firm, które 12 lat temu wpisano na prestiżową listę „Fortune 1000” zniknęło z rynku*. Wiele z nich nie umiało przystosować się do zmieniającej się rzeczywistości: nowych technologii, innowacji, ewoluujących potrzeb klientów. Elastyczność to dziś jedno z najmodniejszych słów w biznesie. Jakie są jej najważniejsze odsłony?
Czytaj dalej
Elastyczność w biznesie: moda czy szansa na zysk?
Mówi się, że ten kto stoi w miejscu – przegrywa. Media społecznościowe, nowe technologie, innowacyjne rozwiązania oraz wszechobecny Internet zmieniają rzeczywistość. Klienci oczekują kontaktu z firmami „tu i teraz”, chcą mieć realny wpływ na tworzenie produktów i usług, postulują, by reklamacje rozpatrywane były natychmiast, a negatywna opinia o firmie rozprzestrzenia się szybciej niż wykupiona przez przedsiębiorcę reklama.
Dziś firmy muszą być elastyczne nie tylko w stosunku do swoich klientów, ale także pracowników - tradycyjne „osiem godzin przy biurku” odchodzi do lamusa, bo coraz chętniej pracujemy z domu czy kawiarni.
Elastyczne podejście do klienta
Z raportu TNS Global „Polska jest mobi 2015” wynika, że 58% Polaków powyżej 15. roku życia posiada przynajmniej jeden smartfon, korzystając z niego przeciętnie prawie trzy godziny dziennie. Smartfony towarzyszą nam przez całą dobę, co istotnie zmieniło w ostatnich latach sposób komunikowania się z otoczeniem. Także w kategoriach biznesowych.
Największe zmiany zauważalne są w obsłudze klienta. Nowe kanały kontaktu z firmą, takie jak skype, chat, czy social media spowodowały, że oczekujemy, iż odpowiedź na zadane przez nas pytanie o produkt czy usługę pojawi się w czasie rzeczywistym. Zmieniła się także definicja słowa „reklamacja”. Nie jest to już pisemna skarga, o której wiedział jedynie klient i dział skarg. Teraz na wizerunku firmy zaważyć może najkrótszy nawet wpisu w portalu społecznościowym, którego przekaz podchwycą inni użytkownicy.
Klienci mają dziś realny wpływ na kierunek rozwoju produktów i usług, a większość firm regularnie wypytuje nas, co sądzimy o poziomie świadczonych przez nie usług.
Czytaj również: Marka Weber ma nową dyrektor marketingu
Elastyczni pracownicy: dziś Polska, jutro Nowy Jork
W pierwszej połowie tego roku zarejestrowano w Polsce o 50 proc. więcej spółek z udziałem obcego kapitału niż w całym 2014 r. – wynika z danych Krajowego Rejestru Sądowego. Siedziba firmy lub całej grupy znajduje się więc poza granicami naszego kraju, a poszczególne jednostki biznesowe rozrzucone są najczęściej po całym świecie. Co to oznacza dla pracowników tych spółek? Większą liczbę podróży służbowych. Coraz więcej menadżerów pracuje już nie w jednym, lecz w kilku miejscach „jednocześnie”.
– Przybywa ludzi, którzy w poniedziałek pracują na przykład w Warszawie, a we wtorek mają konferencję lub spotkanie w innym mieście lub kraju. W każdym z tych miejsc potrzebują elastycznej, świetnie wyposażonej, komfortowej przestrzeni biurowej. Nasze biuro serwisowane w budynku Rondo 1 w Warszawie spełnia te wymogi.
Zdarza się, że w spotkaniu menedżerskim, które odbywa się w Warszawie – dzięki nowym technologiom - uczestniczą pracownicy z 3 kontynentów. Podobnie jest z elastycznym podejściem do „wynajmowania biurek”. Firmy, które korzystają z naszych usług mogą wynająć miejsce do pracy na jeden dzień, tydzień, miesiąc. – mówi Hadley Dean, CEO Compass Offices EMEA, który niedawno otworzył pierwsze biuro w Polsce i właśnie przygotowuje się do uruchomienia kolejnych.
Elastyczne biuro
Jak wygląda elastyczne biuro XXI wieku? Podobnie jak elastyczny przedsiębiorca, który pracuje tam, gdzie jest mu wygodnie: w biurze, hubie, kawiarni, domu. - Dziś przedsiębiorcy nie chcą podpisywać długoterminowych umów najmu biura. Potrzebują nie tylko elastycznego okresu najmu, ale też gotowej i świetnie wyposażonej powierzchni, z której mogą skorzystać „od ręki”. Nie chcą już, by wiązała ich kilkuletnia umowa spisana z góry na określoną powierzchnię, której wartość wyrażona jest w metrach.
Ważnym czynnikiem nowoczesnego biura jest również networking, możliwość poznawania innych przedsiębiorców i podejmowania z nimi współpracy. Ten aspekt jest dziś dla nas szczególnie ważny. Doświadczenie z ponad 10 krajów, w których działamy podpowiada nam, że elastyczne rozwiązanie, jakie proponujemy naszym członkom sprzyjają budowaniu dynamicznej społeczności, która z kolei podnosi poziom kreatywności jej poszczególnych członków.
A to często wprost przekłada się na wzrost zysków osiąganych przez firmy, które z nami współpracują. – dodaje Hadley Dean.
Czytaj również: Jak wzmocnić identyfikację marki za pomocą odzieży roboczej pracowników?
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Pit 2020 Liczba postów: 20 Grupa: Trudne tema... Cześć, pomyślałam że podzielę się z Wami moimi odczuciami w temacie rozliczeń PIT. W końcu to bardzo aktualny temat i myślę, że wiele osób on zainteresuje. Otóż...
- Wątroba-jakie badania? Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... W sumie jak tak myślę, to warto byłoby też zapoznać się z ofertami Milapharm , ponieważ z tego co wiem, to można tam znaleźć najróżniej...
- Gry komputerowe Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... Cześć! Korzystam z Mostbet od kilku miesięcy i mogę rozwiać Twoje wątpliwości. Jeśli chodzi o bonus powitalny, jest to bardzo korzystna oferta, szczególnie dla....
- Grzejnik energetyczny Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... W wielu procesach produkcyjnych kluczowe znaczenie ma precyzyjna kontrola temperatury. Grzejniki rezystancyjne to niezawodne rozwiązanie stosowane w różnych bra...
- jak transportować duze gabaryty Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Prowadzisz firmę transportową? TGZ oferuje świetne warunki ubezpieczenia dla samochodów dostawczych i ciężarowych https://tgz.katowice.pl/blog/ubezpieczen ie-tra...
Ostatnio na forum
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 5 Grupa: Aktualności Przeprowadzka z firmą to zero stresu. Znalezienie dobrej firmy przeprowadzkowej to podstawa przed zmianą miejsca zamieszkania. Słyszałam dobre opinie o firmie z...
- Podłogi Liczba postów: 238 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 380 Grupa: Robimy stro... Jeżeli poszukujesz wysokiej jakości podłóg w konkurencyjnych cenach, to sklep internetowy podlogi24.NET jest miejscem, które należy odwiedzić. To wypróbowany do...
- Pokój dla dziecka Liczba postów: 201 Grupa: Nowości ara... według mnie pokój dla dziecka powinien być przytulny z miejscem do zabawy oraz nauki :) _____________________________________ _______ sztuczne kwiaty hiacynty
- Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
Source:
- kraken marketplace
kraken marketplace
Jeżeli szukacie sposobu na promowanie swojego biznesu i budowanie relacji z innymi firmami, to polecam Wam sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie nowoczesną platformę biznesowo-ogłoszeniowej Dealuj - zlecenia . Jest to platforma, z której sam korzystam, ponieważ daje spore możliwości.
Planując otwarcie firmy za granicą, należy dokładnie przeanalizować rynek docelowy i jego potencjał. Zrozumienie lokalnych zwyczajów, preferencji konsumentów i konkurencji może być kluczowe dla sukcesu. Jak podano na stronie https://ctmyslowice.pl/artykul/jak-zalozyc-firme/1545990 analiza rynku powinna być jednym z pierwszych kroków przed rozpoczęciem działalności. Dzięki temu przedsiębiorca może lepiej dostosować ofertę do potrzeb klientów.
Patrząc na te wszystkie biznesy i działalności, to jest cud jak jakaś firma utrzymuje się dłużej niż 5 lat na rynku. Nie wiem od czego to zależy - czy od tego, że ktoś nie wie jak dokładnie ogarnąć swoją działalność czy przez biurokrację czy za wysokie koszty utrzymania takiej firmy.
Prowadzenie biznesu niestety nie jest łatwą sprawą. Jest tez coś takiego jak franczyza, jest to jeden ze sposób na biznes. Trzeba liczyć się tez z pewnymi kosztami jak np wynajem czy kupno lokalu. bardzo fajnie jest też opisane to w tym artykule https://www.pracawsieci.net/franczyza/
Zobacz więcej komentarzy (132) na forum »