Jak stworzyć idealne biuro?

Jak stworzyć idealne biuro?

Najważniejsza jest lokalizacja i to od niej zazwyczaj zaczyna się wybór biura. Jakie jeszcze czynniki wpływają na atrakcyjność miejsca pracy? Czym powinna charakteryzować się idealna powierzchnia biurowa? Realizując misję „Budynek to nie tylko hardware, dostarczamy również software”, eksperci z Liebrecht & wooD, prezentują poradnik „8 kroków do idealnego biura”. Czytaj dalej


W krajach wysoko rozwiniętych około 60 procent wszystkich zatrudnionych pracuje w biurowcach i spędza tam ponad 40 godzin tygodniowo. Co za tym idzie, otoczenie biurowe ma istotny wpływ na samopoczucie większości z nas.

 

Czytaj również: Kupiono Centrum Handlowe w Szczecinie

 

– "Tworzymy środowisko, a nie same budynki. Infrastruktura, architektura, zarządzanie mają ogromny wpływ na samopoczucie osób korzystających z budynku, spędzających
w nim większość tygodnia. Pracownik, pracodawca, gość, klient, dostawca – ich potrzeby są dla nas punktem wyjścia w kształtowaniu projektu" – mówi Marc Lebbe, członek zarządu Liebrecht & wooD.

 

 

Dla pracowników na całym świecie niedoścignionym wzorem idealnego biura są placówki firmy Google, wyjątkowo przyjazne i zaaranżowane w ten sposób, by zatrudnione w nich osoby czuły się swobodnie i myślały kreatywnie. Nie każda firma może sobie pozwolić na wprowadzenie takich rozwiązań, ale wszystkie powinny dbać o komfortowe warunki dla swoich pracowników. Biurowce firmy Liebrecht & wooD mają średnio 14 m szerokości, dzięki czemu łatwo jest aranżować w nich zarówno typowe pokoje, jak i pomieszczenia „open space”.

 

Czytaj również: Warszawski drapacz chmur zwycięzcą Eurobuild Awards

 

– "Nasze inwestycje cechują atrakcyjne lokalizacje, dobry dostęp do komunikacji publicznej i pojemne parkingi, przykłady to m.in. Plac Unii, powstający w centrum Warszawy kompleks biurowo–handlowy oraz Batory Office Buildings II, zlokalizowany w pobliżu budowanego węzła komunikacyjnego Salomea oraz modernizowanego skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ul. Łopuszańskiej" – dodaje Marc Lebbe. – Funkcjonalność, właściwe planowanie przestrzeni i rozwiązania techniczne zapewniające komfort użytkowania – to podstawowe cechy dobrego biura. Przy wyborze siedziby firmy warto je zweryfikować w kilku prostych krokach. Jak wybrać idealne biuro w ośmiu krokach wg Liebrecht & wooD:

 

1.Bardzo szczegółowo przeanalizuj lokalizację biura. Pamiętaj zarówno o pracownikach, którzy poruszają się samochodami, jak i o tych, którzy dojeżdżają do pracy komunikacją miejską. Sprawdź czas dojazdu do biura z różnych części miasta i dostęp do transportu publicznego.

 

2.Wybierz biuro z odpowiednio dużym parkingiem – na jedno miejsce parkingowe powinno przypadać średnio 30m2 wynajmowanej powierzchni biurowej dla budynków poza centrum miasta. Parametry takie spełniają wszystkie obiekty Liebrecht & wooD. Biurowiec Batory Office Buildings II posiada nawet współczynnik 1/27 m2. Przy zastosowaniu takich założeń problemów nie powinny mieć firmy nawet z dużą flotą samochodową.

 

3.Zadbaj o możliwie duży dostęp do naturalnego światła – napawa ono optymizmem i mobilizuje do pracy. Promienie słoneczne są przyjazne dla wzroku i pozytywnie wpływają na efektywność. Odpowiednią proporcję dostępu do naturalnego światła zapewniają przede wszystkim wąskie obiekty z niewieloma miejscami zdanymi tylko na sztuczne oświetlenie.

 

4.Sprawdź, czy biurowiec ma odpowiednią wentylację – na jedną osobę musi przypadać co najmniej 45 m3 świeżego powietrza na godzinę. Dobrym, aczkolwiek rzadko spotykanym obecnie rozwiązaniem jest budowa biur z otwieranymi oknami. Tego typu budynki stawia m.in. Liebrecht & wooD.

 

5.Upewnij się, że temperatura i wilgotność w biurze będą optymalne – 21-22 stopni Celsjusza i wilgotność – około 50 proc., szczególnie w zimie.

 

6.Wybierz „ciche” biuro – natężenie hałasu w biurze nie może przekraczać 60 decybeli (dB), jednak dla pracy umysłowej nie powinno ono przekraczać 20 dB. Kluczem do zapewnienia takich warunków są dobrze izolowane akustycznie ściany i odpowiednie ustawienie stanowisk pracy, eliminowanie dźwięków sprzętu elektronicznego, unikanie stanowisk „twarzą w twarz”. Zaleca się, by w biurze znalazło się osobne pomieszczenie dla kopiarek.

 

7.Zapewnij odpowiednią przestrzeń – zaplanuj stanowiska biurowe tak, by ich użytkownicy mogli swobodnie pracować, minimum to 7 m2 powierzchni na jednego pracownika. Przed wprowadzeniem się do biura zatrudnij architekta wnętrz – pomoże on właściwie rozmieścić stanowiska pracy i zadbać o właściwe dopasowanie mebli biurowych do przestrzeni.

 

8.Kup ergonomiczne meble biurowe – wysokość biurka oraz odpowiedni fotel pozwolą zniwelować bóle kręgosłupa. Warto też pomyśleć o przyjaznym pracownikom pomieszczeniu socjalnym, gdzie będą mogli nie tylko zjeść kanapkę, ale również zregenerować siły i odprężyć się podczas przerwy w pracy.

2011-12-14
Źródło: Imago PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19439 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 119

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >