
Jakie są najlepsze metody promocji branży wnętrzarskiej?
Zdecydowana większość firm zajmujących się produkcją elementów wyposażenia wnętrz prowadzi intensywne działania z zakresu content marketingu. Badania przeprowadzone wśród marketingowców kilkudziesięciu firm z branży wnętrzarskiej, pozwoliły wykazać, jakie narzędzia i kanały komunikacji okażą się najskuteczniejsze w dotarciu do konsumentów w 2019 roku.
Czytaj dalej
Skuteczne social media – Instagram dominuje
90% respondentów zadeklarowało, że prowadzi działania content marketingowe. Ze względu na specyfikę branży, nie dziwi fakt, że zdjęcia i wideo to najpopularniejsze narzędzia do promocji produktów dla domu. Dlatego też media społecznościowe były i w dalszym ciągu pozostaną jednymi z najlepszych kanałów komunikacji z klientami ostatecznymi. To właśnie tam będą oni najczęściej poszukiwać inspiracji w 2019 roku. Który kanał social media okaże się najbardziej skuteczny dla branży? 92,1% prowadzących komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych wskazało na Instagram.
Rok influencerów
W 2018 roku marketingowcy firm z branży wnętrzarskiej do współpracy z influencerami podchodzili z rezerwą – tylko 48% potwierdziło podjęcie działań z zakresu influencer marketingu. Rok 2019 przyniesie dużą zmianę! Aż 64% ankietowanych firm zadeklarowało chęć promowania swoich produktów za pośrednictwem blogów i profili w mediach społecznościowych. Tak duży wzrost oznacza, że najważniejszy będzie odpowiedni dobór influencerów: - Nawiązanie współpracy powinno być poprzedzone dokładnym researchem. Dzięki niemu uda nam się znaleźć influencerów, którzy w danym momencie potrzebują oferowanych przez naszą firmę produktów – być może akurat remontują mieszkanie, urządzają nowy dom albo planują metamorfozę wnętrza. Spełnienie realnych potrzeb influencerów będzie gwarancją efektywnej współpracy – komentuje Mateusz Haniszewski, PR & Influencer Marketing Specialist w agencji Sfera Group.
Czytaj również: Wystartował nowy program akceleracyjny dla startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodnie (CEE). Rekrutacja do 3. marca!
Marki wnętrzarskie na blogach lifestyle’owych
Badania przeprowadzone na potrzeby raportu Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 pozwoliły wykazać, z jakimi profilami influencerów producenci wyposażenia domu najchętniej podejmą współpracę. Poza najbardziej oczywistym wyborem – blogami typowo wnętrzarskimi – marketingowcy będą eksplorować grupę profili, które zaliczają się do kategorii „lifestyle”. Umożliwi im to zaprezentowanie produktów znacznie szerszej grupie potencjalnych klientów. Z kolei najbardziej pożądaną tematyką publikacji będą metamorfozy w mieszkaniach influencerów.
Czytaj również: Jakie działania marketingowe można wliczyć w koszty uzyskania przychodów firmy
Chcecie wiedzieć, jak zaplanować skuteczną komunikację swoich marek? Zapraszamy do zapoznania się z kompletnym raportem Sfery Group.
RAPORT | Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019
Pobierz tutaj: https://raport_trendy_2019.gr8.com/
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- czym malować rynny? Liczba postów: 55 Grupa: Trudne tema... Ja polecam sprawdzić najlepsze oferty https://trigodi.com/pl/jak-znalezc-najle psze-okazje-podczas-zakupow/
- domy z bali Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Czy ktoś z Was korzystał z domy z bali? Ja dopiero się wczytuję, ale może ktoś już ma jakieś doświadczenia. Szczególnie chodzi mi o to, jak z izolacją cieplną i...
- auto firmowe Liczba postów: 104 Grupa: Trudne tema... Zastanawiam się nad import aut z USA i trafiłem na fajnie rozpisaną instrukcję. Może ktoś już przechodził tę drogę? Ciekawi mnie, jak wygląda sprawa z cłem, opł...
- Co da mi współpraca z agencją SEO? Liczba postów: 79 Grupa: Trudne tema... Nie trać czasu na skomplikowane narzędzia. Darmowy audyt SEO online to szybkie i łatwe rozwiązanie dla każdego, kto chce zoptymalizować swoją stronę. Wystarczy....
- pozycjonowanie stron firmowych Liczba postów: 8 Grupa: Trudne tema... Pytaj u nich - https://cwierkaja.pl/ Normalne warunki i faktycznie widoczne efekty działań. Ogólnie polecam dokładne sprawdzenie, z kim zawieracie umowę. W prze...