Jedna z polskich firm już dwadzieścia lat na rynku

Jedna z polskich firm już dwadzieścia lat na rynku

W 1993 roku, bezpośrednio po przejęciu fabryki w Cigacicach ROCKWOOL Polska zatrudniał około 500 osób. Przez 20 lat ciągłego rozwoju ROCKWOOL stale rozszerzał zakres swoich działań na tworzącym się w Polsce rynku budowlanym. W 1993 roku na rynku istniało około 3.000 hurtowni budowlanych - dziś jest już ich już ponad 10.000. Czytaj dalej

 

Dzięki tej dynamice, zatrudnienie w naszym dziale sprzedaży wzrosło przeszło trzykrotnie – z 20osób w roku 1993 do ponad 70 w dniu dzisiejszym. Pozostałe działy firmy rozwijały się równie szybko: aktualnie ROCKWOOL Polska zatrudnia w kraju ponad 1100 osób, a łącznie ponad 1450 na wszystkich zarządzanych rynkach.

 

Czytaj również: Firma BNP umacnia swoją pozycję w Europie

 

Począwszy od 1993 roku ROCKWOOL Polska był również odpowiedzialny za rozwój sprzedaży na rynkach Ukrainy i Białorusi.  Dziś obszar naszego działania obejmuje łącznie siedem krajów: Polskę, Czechy, Słowację, Litwę, Łotwę, Estonię i Węgry.

 

Produkty dostarczane na te 7 rynków produkowane są łącznie na 9 liniach w 4 fabrykach: w Cigacicach i Małkini w Polsce, w Bohuminie w Czechach i w Tapolcy na Węgrzech.

 

Czytaj również: Nowy zarząd w jednej z firm

 

Oprócz tych podstawowych linii do produkcji skalnej wełny mineralnej, ROCKWOOL Polska przetwarza produkty z tego surowca na pozostałych ciągach technologicznych. Powstają na nich między innymi sufity akustyczne(3 linie w Cigacicach), podłoża ogrodnicze (Małkinia), czy specjalistyczne izolacje techniczne (Cigacice i Tapolca).

 

 

Na początku swej działalności, ROCKWOOL Polska produkował kilka rodzajów produktów pod dwoma nazwami: POLMIN i ROCKMIN. Dziś asortyment oferowany przez firmę to blisko 70 typów produktów do każdego segmentu budownictwa. Począwszy od ocieplenia budynków jedno i wielorodzinnych, poprzez budynki użyteczności publicznej, komercyjne i magazynowe, po produkcyjne i specjalistyczne, kierowane do sektora energetyki i ciepłownictwa.

Czytaj również: Inwestycja w futbol pomysłem na biznes

 

Wymagania rynku i klientów, konkurencyjność, jak również rozwój technologii czy wzrost znaczenia ochrony środowiska - to najważniejsze przesłanki, które nadają tempo procesowi inwestycyjnemu ROCKWOOL Polska. Rokrocznie dokonywane inwestycje, liczone w dziesiątkach milionów złotych, pozwoliły napoprawę efektywności prac linii, zastosowanie systemów ochrony środowiska, budowę nowych linii zarówno do produkcji skalnej wełny jak i linii offline’owych. Przez 20 lat ROCKWOOL Polska, nie licząc kosztów zakupu samych fabryk, zainwestował w kraju ponad 1.000.000.000 zł.

 

Zaangażowanie ludzi, ciągły rozwój, dbałość o jak najwyższą jakość, efektywność i komfort pracy zaowocowały licznymi nagrodami i wyróżnieniami. Można wśród nich wymienić dwukrotny tytuł Lidera Polskiej Ekologii, wielokrotnie Budowlaną Markę Roku, nagrody Państwowej Inspekcji Pracy, Polskiego  Centrum Badań i Certyfikacji, kilkukrotnie zdobyty Laur Konsumenta, jak również liczne nagrody dla produktów, takie jak TopBuilder, Izolacja Roku, Złoty Medal Targów Budma.

 

Czytaj również: Skandynawski lider na rynku armatury sanitarnej przejmuje firmę Hansa

 

Dziś ROCKWOOL Polska produkuje ponad 400.000 ton wełny rocznie. To ilość wełny, która pozwoliłaby ocieplić wszystkie (ponad 80.000) nowobudowane domki jednorodzinne od ścian aż po dach, znacząco podnosząc ich standard energetyczny i w konsekwencji przykładając się do wymiernych oszczędności.

2013-09-18
Źródło: Toolbox Creative Communications / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 211

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >