Kolejny etap budowy linii metra w Warszawie

Kolejny etap budowy linii metra w Warszawie

Budowa centralnego odcinka II linii warszawskiego metra to największa dotychczas samorządowa inwestycja realizowana w Polsce. Odcinek, o długości 6,1 km, będzie miał siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska (stacja przesiadkowa między liniami metra), Nowy Świat - Uniwersytet (najgłębiej położona stacja metra, zlokalizowana 6 pięter pod ziemią),Centrum Nauki Kopernik, Stadion i Dworzec Wileński. Prace budowlane, zgodnie z przyjętym harmonogramem, powinny zakończyć się do końca września 2014 roku. Czytaj dalej

 

Materiały budowlane Ytong i Silka po raz pierwszy znalazły się pod ziemią. Wykorzystano je do budowy ścian pomieszczeń infrastruktury technicznej stacji II linii warszawskiego metra. Wybrano je m.in. ze względu na: wysoką jakość, doskonałą izolacyjność akustyczną, wytrzymałość oraz łatwość murowania – wszystko, co jest szczególnie ważne w tak specyficznych warunkach. 

 

 

Czytaj również: Centrum Biurowe Lubicz

 

Konstrukcja poszczególnych stacji to ściany żelbetowe, ale również murowane. Wszystkie ściany murowane na stacjach Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ oraz Nowy Świat - Uniwersytet zostały wykonane z bloczków Silka E18A klasy 20, E18 klasy 15 oraz Ytong PP4/06S gr.17,5 cm i Ytong PP4/06S gr.20 cm. Na oficjalnym portalu poświęconym budowie drugiej linii metra budowametra.pl możemy także znaleźć informację, że „ściany działowe wykonywane są z bloczków silikatowych oraz bloczków z betonu komórkowego. Są one mocne i doskonale chronią przed hałasem, a ich równa i gładka powierzchnia pozwala na dowolność przy doborze wykończenia“.


 


Bloczki Silka, szczególnie w odmianie A, mają bardzo dobre parametry izolacyjności akustycznej, dlatego też zostały zastosowane do budowy ścian, gdzie należało odizolować wnętrza pomieszczeń od hałasu generowanego przez przejeżdżające pociągi metra. Z bloczków Silka wzniesiono również ściany, które zostały obłożone okładziną kamienną. Z kolei bloczki Ytong wykorzystano w tych miejscach, gdzie chodziło o zmniejszenie ciężaru murowanych ścian. Na uwagę zasługuje również ciekawa metoda wznoszenia ścian konstrukcyjnych stacji, czyli tzw. ścian szczelinowych. Najgrubsza ściana szczelinowa w Polsce znajduje się na stacji Powiśle i ma 140 cm.

 

 

Czytaj również: Trwa ogólnopolski prospołeczny projekt grantowy: „Zielona Ławeczka”

 

- Na dzień dzisiejszy do budowy ścian na stacjach II linii warszawskiego metra użyto łącznie blisko 4000 m3 bloczków Silka i Ytong. Ze względu na swoje parametry oraz łatwość murowania – na cienką zaprawę klejową, Silka i Ytong wykorzystywane są nie tylko do budowy domów jednorodzinnych, mieszkań czy budynków użyteczności publicznej. Idealnie sprawdzają się również w przypadku tak specyficznych i trudnych warunków, jakie panują pod ziemią, na głębokości do 23 mpodsumowuje Jarosław Kraś, doradca ds. inwestycji Ytong Silka

2014-04-29
Źródło: Ytong / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 246

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >