Kontener Port nad Wartą

Kontener Port nad Wartą

Efektem I edycji warsztatów architektonicznych „Rzeka warta zmiany” jest opracowanie koncepcji zagospodarowania cypla nad Wartą. Głównym zamysłem projektu jest stworzenie mobilnej przestrzeni kształtowanej zależnie od potrzeb, za pomocą kontenerów oraz pływających barek. Czytaj dalej

 

W trakcie warsztatów, które odbyły się 21 czerwca na terenie KontenerArt, poznańscy architekci we współpracy ze studentami przygotowali wstępny zarys rozwiązań jakie można zastosować na cyplu przy moście Bolesława Chrobrego. Uczestnicy warsztatów zaproponowali tymczasowe, mobilne rozwiązanie zagospodarowania terenu starego poru, które nie wymaga dużych nakładów finansowych, a przede wszystkim nie koliduje z opracowywanym planem strategii rewitalizacji koryta rzeki Warty. - Co ważne, można w każdej chwili przemieścić obiekty w inne miejsce – podkreślają architekci z pracowni P3 oraz Neostudio. Obecnie projektanci zakończyli pracę nad projektem koncepcyjnym, którego w trakcie warsztatów nazwano mianem Kontener Portu.

 

Czytaj również: II Forum Rank Progress dla przedstawicieli sieci handlowych

 

Projekt koncepcyjny Kontener Port składa się z dwóch bazowych elementów. Pływających mobilnych barek o różnych funkcjach oraz zagospodarowania terenu cypla za pomocą kontenerów z usługowo – rekreacyjnym przeznaczeniem. Ciekawym elementem koncepcji zagospodarowania cypla nad Wartą jest przerzucenie funkcji użytkowych na rzekę. Co za tym idzie, architekci zaproponowali umieszczenie trzech barek, które będą się różnić wyłącznie funkcją. Jedna z nich będzie spełniać rolę mobilnej mariny obsadzonej drzewami, umożliwiającej przycumowanie łódek oraz rozbicie namiotów na jej powierzchni.

 

 

Druga barka będzie z kolei mobilną sceną z ekranem, którą będzie można przemieszczać na rzece w zależności od miejsca wydarzenia kulturalnego. Ostatnia propozycja architektów to niesamowity projekt barki spełniającej funkcję pływającego basenu. Podobne pomysły zostały z powodzeniem wdrożone w Nowym Jorku, czy Berlinie. Atutem mobilnych barek jest możliwość zmiany ich lokalizacji oraz dopasowanie do zmiennego poziomu wody w rzece – podnoszą się dzięki zastosowaniu przegubowych pomostów.

 

Czytaj również: Wiecha na dachu nowego dworca PKS


Na terenie cypla architekci zaproponowali umieszczenie dwóch rzędów kontenerów tworzących wewnętrzny dziedziniec. Dodatkowo na cyplu mają powstać boiska do piłki plażowej, plac zabaw, punk widokowy, wieża z telebimem informująca o wydarzeniach w Poznaniu, plaża oraz ogród kwiatowy. Wszystkie te elementy zachęcą do spędzenia wolnego czasu i odpoczynku na przykład podczas spaceru z Cytadeli na Maltę. W projekcie uwzględniono także ekologiczne zagadnienia wykorzystania naturalnych zasobów energii. Na początku cypla ustawiono bezszumowy wiatrak rotacyjny, który będzie zasilał w energię kontenery oraz pływającą marinę, ponadto stworzy widoczny akcent dla żeglarzy. Z kolei zbierana na dachach kontenerów woda opadowa zostanie powtórnie wykorzystana.

 

 

- Realizacja projektu Kontener Port umożliwi Poznaniowi powrót nad rzekę w szybki i prosty sposób - mówi organizator warsztatów, Łukasz Popławski z firmy Progrupa. Wykorzystanie pomysłu zagospodarowania cypla nad Wartą za pomocą dobrze znanych kontenerów oraz pływających barek zwiększy atrakcyjność tego miejsca, bez potrzeby inwestowania w duże przedsięwzięcia.

 

2012-08-08
Źródło: Mission PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19454 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 301

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >