Napęd do trudnych warunków - FAAC S450 H
Ten model to jeden z hybrydowych napędów firmy FAAC – hydrauliczny, a jednocześnie zasilany napięciem 24 V. Sprawność tych napędów jest bardzo wysoka, urządzenie mogłoby pracować przez pewien czas nawet non stop (przy temperaturze do 55°C). FAAC S450 H jest przeznaczony do bram skrzydłowych, do użytku przydomowego oraz na niewielkich osiedlach.
Trwałość napędów hybrydowych ocenia się jako 4-krotnie wyższą niż standardowych elektromechanicznych. Wynika to stąd, że olej wciąż konserwuje elementy napędu (jak np. tłok i cylinder), a dzięki temu ruch napędu jest płynny, gładki, a tym samym urządzenie mniej się zużywa. Model FAAC S450 H jest odpowiednim wyborem w okolicach, gdzie pracują trudne warunki atmosferyczne, jak duża wilgotność powietrza, zasolenie, piach, co występuję np. w nadmorskim klimacie. Jednocześnie napęd może pracować w temperaturze nawet -40 stopni C, jeśli układ hydrauliczny napełniony będzie olejem zimowym. Będzie więc obsługiwał bramy również zimą w trudnych górskich warunkach.
Napęd FAAC S450 H pracują z bardzo dużą prędkością – przesuwają bramę około 2,5 cm na sekundę (przeciętna prędkość pracy innych napędów FAAC to 1-1,5 cm).
Model S450 H jest łatwy w instalacji dzięki regulowanym uchwytom. To w praktyce oznacza, że można go zastosować w miejscach, gdzie standardowe napędy nie pasują, np. gdy jest mało miejsca między ogrodzeniem a otwartą bramą i typowy napęd uderzałby o ogrodzenie.
Wersja CBAC ma blokadę na otwarciu i zamknięciu, jest polecana do skrzydeł bram o długości do 2 metrów. Do dłuższych i ciężkich bram nie zaleca się stosowania napędów w wersji CBAC, bowiem pełna ciężka brama może zostać przepchnięta przez np. bardzo silny powiew wiatru, a jeśli będą blokady może dojść do uszkodzenia urządzenia. Bramy, w których skrzydła są wypełnione, nie powinny być obsługiwane przez siłowniki w wersji CBAC, lecz SB (wersja bez blokad hydraulicznych na otwarciu i zamknięciu) oraz koniecznie muszą być wyposażone w elektrozamek. Elektrozamek jest również dobrym dodatkowym zabezpieczeniem dla wszystkich napędów skrzydłowych. Zmniejsza ryzyko uszkodzenia siłowników np. w konsekwencji ich przepchnięcia na siłę.
W nowej wersji SB napęd ma trójdrożne zawory, a to w praktyce oznacza łatwiejszą obsługę manualną, gdy nastąpi awaria zasilania. Lżej będzie przepchnąć skrzydła bramy. Pamiętajmy jednak, że prędkość ręcznej obsługi powinna być zbliżona do prędkości automatycznego przesuwu skrzydła.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak dobrać kolor okien, drzwi i bramy garażowej Liczba postów: 6 Grupa: Budowa i re...
- Zarządzanie dokumentacją projektową Liczba postów: 3 Grupa: Firmy budow... Zarządzanie dokumentacją projektową jest kluczowym elementem efektywnego prowadzenia projektów. Jednak równie istotne jest zapewnienie bezpieczeństwa i poufnośc...
- Remont mieszkania Liczba postów: 231 Grupa: Moja budowa Dla mnie usługi remontowe wykonywała firma www.budownictwo-houserwis.pl . Zajmowali się malowaniem, tynkowaniem, montażem nowej instalacji elektrycznej oraz ukł...
- Szkolenia BHP Liczba postów: 29 Grupa: Firmy budow... W przypadku kiedy zależy Ci na najwyższym bezpieczeństwie swoich pracowników w firmie. To zdecydowanie warto zapoznać się z ofertą firmy Inżynieria BHP https://...
- Własna firma Liczba postów: 295 Grupa: Firmy budow... Istnieje wiele narzędzi i technologii, takich jak oprogramowanie do zarządzania projektami, systemy komunikacji wewnętrznej czy analizy danych, które mogą wspom...