Niecodzienna próba wytrzymałości spodni roboczych
Samochody wyparły konie nie tylko w dziedzinie transportu, ale również… testowania spodni użytkowych. W 1886 roku producent pierwszych jeansów zaczął naszywać na swój przebojowy produkt plakietkę z rysunkiem dwóch ogierów próbujących rozerwać parę „teksasów”. Chciał w ten sposób podkreślić ich wyjątkową wytrzymałość. Ponad 130 lat później firma Blaklader postanowiła pokazać, jak wytrzymałe mogą być spodnie produkowane współcześnie, szukając odpowiedzi na pytanie: ile samochodów można na takich spodniach powiesić?
Niewiele rzeczy działa na ludzką wyobraźnię tak, jak spektakularne eksperymenty. Ten przeprowadzony przez Blaklader z pewnością robi wrażenie: zamiast monotonnych testów w sterylnym laboratorium – 60-tonowy dźwig ustawiony na dużym placu w typowo skandynawski, chłodny i dżdżysty poranek. Do tego samochody osobowe jako obciążniki oraz standardowe spodnie rzemieślnicze, na których mają się utrzymać. Co spowodowało, że Szwedzi porwali się na tak widowiskowy test?
Czytaj również: Jaka odzież robocza jest potrzebna w okresie letnim?
– Można powiedzieć, że nieprzeciętne właściwości naszych spodni wymagają nieprzeciętnych sposobów prezentacji – mówi z uśmiechem Grzegorz Marcinkowski z Blaklader. – Dlatego zamiast operowania szczegółowymi opisami, nawet wzbogaconymi o fizyczne parametry, postawiliśmy wprost, a nawet nieco brutalnie pokazać to, co można zaobserwować „gołym okiem” – dodaje.
W ekstremalnej próbie, o szansach spodni zadecydować miały dwie składowe: zastosowany do wykonania stroju materiał oraz sposób, w jaki zostały ze sobą połączone jego poszczególne elementy. W obu przypadkach Blaklader postawił na rozwiązania „wagi ciężkiej”. – Do produkcji spodni wykorzystana została CORDURA®, a więc materiał bardzo odporny na przetarcia, a przy tym lekki. Zaś w związku z tym, że spodnie muszą być równocześnie wygodne i zapewniać swobodę ruchu, z CORDURY® połączonej z rozciągliwym stretchem wykonano wstawki w kroku, na łydkach i kieszeni na kolanie. Gdy dodamy do tego wykorzystanie potrójnego szwu w newralgicznym miejscu, jakim jest wewnętrzna część nogawek, mamy spodnie gotowe stawić czoło, a właściwie pas, nawet ekstremalnym wyzwaniom – wyjaśnia Grzegorz Marcinkowski.
Czytaj również: Jak tnie się stal?
Jak więc w wyjątkowym teście poradziły sobie fabryczne spodnie X1900 od Blaklader? Po odpowiedź zapraszamy na kanał YT: https://www.youtube.com/watch?v=yLT9zwndPp0, gdzie można znaleźć krótką videorelację z tego niecodziennego wydarzenia.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Szkolenia BHP Liczba postów: 28 Grupa: Firmy budow... W przypadku kiedy zależy Ci na najwyższym bezpieczeństwie swoich pracowników w firmie. To zdecydowanie warto zapoznać się z ofertą firmy Inżynieria BHP https://...
- Wózki widłowe idealnym pomocnikiem w magazynie Liczba postów: 28 Grupa: Budowa i re... Słyszałam wiele dobrego o urządzeniach Ecobalers https://ecobalers.com/, ale wolę się tutaj upewnić. Czy są wśród Was eksperci, którzy mogliby podzielić się swo...
- Wybór drewnianych schodów do wnętrza - dobór odpo... Liczba postów: 1 Grupa: Budowa i re...
- Transport ponad gabarytowy Liczba postów: 383 Grupa: Firmy budow... Jeśli chodzi o transport - na przykład na lawecie - to bardzo dobrym rozwiązaniem będzie także pomoc drogowa, auto holowanie w Poznaniu: https://www.pomocdrogow...
- Studnia głębinowa Liczba postów: 2 Grupa: Moja budowa W ostatnim czasie wiercenie studni głębinowych łódzkie było kolejnym etapem prac na mojej działce. Po konsultacji z geologiem, który doradził najlepsze miejsce,...