Nowa era otulin niskodymowych

Nowa era otulin niskodymowych

Elastomerowy materiał izolacyjny otrzymał znak „European Wheelmark”. Dzięki niemu ta niskodymowa otulina może być wykorzystywana do budowy statków i innych jednostek pływających. Czytaj dalej

Bezpieczeństwo na lądzie i w wodzie

Armaflex Ultima to pierwsza otulina, która zatwierdzona została przez wszystkie kluczowe towarzystwa klasyfikacyjne jako niskodymowy materiał izolacyjny do budowy statków z przeznaczeniem do instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. Obecnie, oprócz certyfikatów Bureau Veritas, Det Norske Veritas i Lloyd's Register, wyrób ten może poszczycić się również znakiem „European Wheelmark”, który potwierdza zgodność materiału z najbardziej rygorystycznymi standardami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).


Czytaj również: Odpowiednia hydroizolacja dachu

 

Dotychczas produkty Armaflex Ultima znajdowały zastosowanie przede wszystkim w budynkach użyteczności publicznej, biurowcach, hotelach i innych obiektach, gdzie bezpieczeństwo dużych grup ludzi jest priorytetem. W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań materiał ten nie tylko spowalnia  rozprzestrzenianie się ognia ale również wydziela  niewielką ilość lotnych produktów spalania: Euroklasa reakcji na ogień BL-s1,d0 dla otulin oraz B-s1,d0 w przypadku płyt. Jest to bardzo ważne, ponieważ toksyczny dym może bezpośrednio wpłynąć na nasze zdrowie, ale również ograniczyć widoczność, znacznie utrudniając ewakuację i prowadzenie akcji ratowniczej. Aby materiały wykorzystane do budowy statku były zgodne z wytycznymi Międzynarodowej Konwencji o Życiu na Morzu (SOLAS), muszą przejść pomyślnie przez specjalistyczne testy ogniowe zgodnie z Europejską Dyrektywą w Sprawie Wyposażenia Statków (MED) 2011/75/EU. Prawo to oparte jest o uchwały Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), a warunki prowadzenia testów określone są w kodeksie procedur testów ogniowych (FTPC).      

 

Czytaj również: Idealna hydroizolacja sprawdzi się nawet w zamku!

 


 

Wszystkie otuliny Armaflex Ultima, zarówno te standardowe, jak i samoprzylepne, są zatwierdzone jako izolacje do systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w przemyśle okrętowym. Produkty mogą być przytwierdzane za pomocą klejów Armaflex Ultima, takich jak Armaflex Ultima 700, a także niekapiącego kleju Armaflex Ultima RS850 oraz wolnego od rozpuszczalników Armaflex Ultima SF990.


Wyroby Armaflex Ultima zapewniają najwyższy poziom niezawodności: zamknięta struktura komórkowa materiału, jej niska przewodność cieplna oraz nieprzepuszczalność pary długofalowo zabezpieczają rury przed ucieczką ciepła i niszczeniem związanym z kondensacją pary wodnej. W konsekwencji znacznie obniżone zostają długookresowe koszty eksploatacji jednostek pływających.

 

Czytaj również: Izolacja przeciwwilgociowa w Domu Zeroenergetycznym

 

W razie pożaru Armaflex Ultima generuje znacznie mniejszą ilość dymu niż tradycyjne elastomerowe produkty i znacznie zwiększa bezpieczeństwo osób podróżujących statkiem. Dodatkowym atutem izolacji z syntetycznego kauczuku jest jej elastyczność. To bardzo istotne zwłaszcza tam, gdzie mamy do czynienia z ograniczoną przestrzenią, np. na okrętach, a także w przypadku skomplikowanych instalacji.


Armacell również na kolei

Jako światowy lider w produkcji izolacji elastomerowych, firma Armacell dostarcza rozwiązania również dla innych branż transportowych, w tym przemysłu kolejowego. Armaflex Rail SD to izolacja nowej generacji stworzona z myślą o instalacjach klimatyzacyjnych i chłodniczych w wagonach kolejowych. Otulina ta jako jedyna spełnia wymagania nowej normy europejskiej EN 45545, określającej parametry ogniowe komponentów dla kolejnictwa. Armaflex Rail SD, podobnie jak Armaflex Ultima, charakteryzuje się bardzo niską emisją dymu, jest trudnopalna,  nie wytwarza płonących kropli i nie wpływa na rozprzestrzenianie się płomieni gwarantując bezpieczeństwo pasażerom pociągów.


Doskonałe parametry termoizolacyjne, jak również zapewnienie bezpieczeństwa, to priorytety firmy Armacell. Niezależnie od tego, czy wyroby izolacyjne wykorzystywane są w budynkach, okrętach czy wagonach kolejowych, zawsze możemy liczyć na ich najwyższą jakość i niezawodną, wieloletnią eksploatację.

Źródło: FlyPR / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 200 Grupa: Nowości ara... Urządzenie komfortowego pokoju dla dziecka jest ważne, ale też ważne jest, aby zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas spacerów. A to osiągniesz kupując odpowie...
  • Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności No skoro osiedle już stoi, to trzeba pomyśleć o przeprowadzce - niestety to ta nieprzyjemna powinność, którą każdy z nas musi wykonać, jak decyduje się na przen...
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • Podłogi Liczba postów: 236 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 376 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 408

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >