Ogród - miejsce spotkań i relaksu

Ogród - miejsce spotkań i relaksu

Firma badawcza przeprowadziła w 2012 r. badanie wśród właścicieli ogrodów w 8 krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Okazuje się, że dla polskich ogrodników - amatorów zadbany ogród to przede wszystkim miejsce odpoczynku i spotkań z przyjaciółmi. Co ciekawe, Internet jest dla nich głównym źródłem informacji i inspiracji.

 

Brytyjska firma badawcza YouGov SixthSense zapytała polskich miłośników ogrodów o rodzaj uprawianego ogrodu, charakter ogrodu, prace wykonywane w ogrodzie, sposób jego użytkowania, posiadane narzędzia ogrodowe, a także plany związane z ogrodem. Wśród polskich ogrodów dominują małe i średnie ogrody – ponad dwie trzecie ogrodów ma powierzchnię do 500 metrów kwadratowych. Jak widać na rysunku nr 1, największy udział (30%) mają ogrody o powierzchni między 250 a 500 metrów kwadratowych.

 

Czytaj również: Polacy znają się na oszczędzaniu energii

 

Polacy są zapalonymi ogrodnikami – w sezonie ogrodowym aż 7 na 10 posiadaczy ogrodów pracuje w nim przynajmniej kilka razy w tygodniu, zaś praktycznie wszyscy (90%) pielęgnują go przynajmniej raz w tygodniu.

 

Czytaj również: Tanie mieszkanie

 

Pomimo dużego zaangażowania w pielęgnację ogrodów, dla Polaków to przede wszystkim miejsce odpoczynku, relaksu oraz spotkań z rodziną i znajomymi. Jednocześnie dla 71% ankietowanych ogród służy także uprawie owoców i warzyw.

 

Czytaj również: W jakim celu kupujemy wakacyjne nieruchomości?

 


 

Okazuje się, że najważniejszym źródłem informacji dla polskich ogrodników jest Internet. Więcej niż 8 na 10 ankietowanych przyznało, że szuka inspiracji dla swojego ogrodu na specjalistycznych portalach ogrodniczych, forach internetowych i blogach. Drugim co do popularności (68%) źródłem informacji są książki i magazyny ogrodnicze.

 

Czytaj również: Jak znaleźć przestronne mieszkanie

 


Mimo entuzjastycznego podejścia do nowych technologii w polskich ogrodach wciąż obowiązuje tradycyjny podział ról na zadania męskie i kobiece. Mężczyźni wciąż czują się odpowiedzialni za techniczne aspekty pielęgnacji ogrodów – ponad połowa z nich przyznała, że zna się lepiej na narzędziach ogrodowych. Z kolei dwie trzecie kobiet zadeklarowało większą znajomość roślin i sposobów ich pielęgnacji.

 

Czytaj również: Rodziny przeznaczają mniej na spłaty kredytu

 

Ankietowani zostali także spytani o marki elektronarzędzi, których używają w swoich ogrodach. Okazuje się, że najpopularniejszą marką narzędzi ogrodowych w Polsce jest Bosch – pracuje nim co trzeci właściciel ogrodu.

2013-02-20
Źródło: Robert Bosch Sp. z o.o. / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 544

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >