Ogród - miejsce spotkań i relaksu

Ogród - miejsce spotkań i relaksu

Firma badawcza przeprowadziła w 2012 r. badanie wśród właścicieli ogrodów w 8 krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Okazuje się, że dla polskich ogrodników - amatorów zadbany ogród to przede wszystkim miejsce odpoczynku i spotkań z przyjaciółmi. Co ciekawe, Internet jest dla nich głównym źródłem informacji i inspiracji.

 

Brytyjska firma badawcza YouGov SixthSense zapytała polskich miłośników ogrodów o rodzaj uprawianego ogrodu, charakter ogrodu, prace wykonywane w ogrodzie, sposób jego użytkowania, posiadane narzędzia ogrodowe, a także plany związane z ogrodem. Wśród polskich ogrodów dominują małe i średnie ogrody – ponad dwie trzecie ogrodów ma powierzchnię do 500 metrów kwadratowych. Jak widać na rysunku nr 1, największy udział (30%) mają ogrody o powierzchni między 250 a 500 metrów kwadratowych.

 

Czytaj również: Polacy znają się na oszczędzaniu energii

 

Polacy są zapalonymi ogrodnikami – w sezonie ogrodowym aż 7 na 10 posiadaczy ogrodów pracuje w nim przynajmniej kilka razy w tygodniu, zaś praktycznie wszyscy (90%) pielęgnują go przynajmniej raz w tygodniu.

 

Czytaj również: Tanie mieszkanie

 

Pomimo dużego zaangażowania w pielęgnację ogrodów, dla Polaków to przede wszystkim miejsce odpoczynku, relaksu oraz spotkań z rodziną i znajomymi. Jednocześnie dla 71% ankietowanych ogród służy także uprawie owoców i warzyw.

 

Czytaj również: W jakim celu kupujemy wakacyjne nieruchomości?

 


 

Okazuje się, że najważniejszym źródłem informacji dla polskich ogrodników jest Internet. Więcej niż 8 na 10 ankietowanych przyznało, że szuka inspiracji dla swojego ogrodu na specjalistycznych portalach ogrodniczych, forach internetowych i blogach. Drugim co do popularności (68%) źródłem informacji są książki i magazyny ogrodnicze.

 

Czytaj również: Jak znaleźć przestronne mieszkanie

 


Mimo entuzjastycznego podejścia do nowych technologii w polskich ogrodach wciąż obowiązuje tradycyjny podział ról na zadania męskie i kobiece. Mężczyźni wciąż czują się odpowiedzialni za techniczne aspekty pielęgnacji ogrodów – ponad połowa z nich przyznała, że zna się lepiej na narzędziach ogrodowych. Z kolei dwie trzecie kobiet zadeklarowało większą znajomość roślin i sposobów ich pielęgnacji.

 

Czytaj również: Rodziny przeznaczają mniej na spłaty kredytu

 

Ankietowani zostali także spytani o marki elektronarzędzi, których używają w swoich ogrodach. Okazuje się, że najpopularniejszą marką narzędzi ogrodowych w Polsce jest Bosch – pracuje nim co trzeci właściciel ogrodu.

2013-02-20
Źródło: Robert Bosch Sp. z o.o. / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 403

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >