Ogród - miejsce spotkań i relaksu
Firma badawcza przeprowadziła w 2012 r. badanie wśród właścicieli ogrodów w 8 krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Okazuje się, że dla polskich ogrodników - amatorów zadbany ogród to przede wszystkim miejsce odpoczynku i spotkań z przyjaciółmi. Co ciekawe, Internet jest dla nich głównym źródłem informacji i inspiracji.
Brytyjska firma badawcza YouGov SixthSense zapytała polskich miłośników ogrodów o rodzaj uprawianego ogrodu, charakter ogrodu, prace wykonywane w ogrodzie, sposób jego użytkowania, posiadane narzędzia ogrodowe, a także plany związane z ogrodem. Wśród polskich ogrodów dominują małe i średnie ogrody – ponad dwie trzecie ogrodów ma powierzchnię do 500 metrów kwadratowych. Jak widać na rysunku nr 1, największy udział (30%) mają ogrody o powierzchni między 250 a 500 metrów kwadratowych.
Czytaj również: Polacy znają się na oszczędzaniu energii
Polacy są zapalonymi ogrodnikami – w sezonie ogrodowym aż 7 na 10 posiadaczy ogrodów pracuje w nim przynajmniej kilka razy w tygodniu, zaś praktycznie wszyscy (90%) pielęgnują go przynajmniej raz w tygodniu.
Czytaj również: Tanie mieszkanie
Pomimo dużego zaangażowania w pielęgnację ogrodów, dla Polaków to przede wszystkim miejsce odpoczynku, relaksu oraz spotkań z rodziną i znajomymi. Jednocześnie dla 71% ankietowanych ogród służy także uprawie owoców i warzyw.
Czytaj również: W jakim celu kupujemy wakacyjne nieruchomości?
Okazuje się, że najważniejszym źródłem informacji dla polskich ogrodników jest Internet. Więcej niż 8 na 10 ankietowanych przyznało, że szuka inspiracji dla swojego ogrodu na specjalistycznych portalach ogrodniczych, forach internetowych i blogach. Drugim co do popularności (68%) źródłem informacji są książki i magazyny ogrodnicze.
Czytaj również: Jak znaleźć przestronne mieszkanie
Mimo entuzjastycznego podejścia do nowych technologii w polskich ogrodach wciąż obowiązuje tradycyjny podział ról na zadania męskie i kobiece. Mężczyźni wciąż czują się odpowiedzialni za techniczne aspekty pielęgnacji ogrodów – ponad połowa z nich przyznała, że zna się lepiej na narzędziach ogrodowych. Z kolei dwie trzecie kobiet zadeklarowało większą znajomość roślin i sposobów ich pielęgnacji.
Czytaj również: Rodziny przeznaczają mniej na spłaty kredytu
Ankietowani zostali także spytani o marki elektronarzędzi, których używają w swoich ogrodach. Okazuje się, że najpopularniejszą marką narzędzi ogrodowych w Polsce jest Bosch – pracuje nim co trzeci właściciel ogrodu.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wakacje nad morzem Liczba postów: 82 Grupa: Trudne tema... Ja własnie zastanawiam się nad wakacjami w Chorwacji. Znalazłam nawet nowoczesny hotel blisko plaży w Sibeniku - https://www.amadriapark.com/hotel/amadri a-park-...
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...