Okres wakacyjny nie straszny deweloperom
Milczący telefon, brak e-mailowych zapytań, skromne bądź wstrzymane działania marketingowe, a przede wszystkim pustki w biurach sprzedaży.
Czytaj dalej
Miesiące letnie zazwyczaj określano w branży deweloperskiej mianem „martwego okresu”. Ostatnie kilka lat przeczy jednak tej tezie, a kończące się wakacje stały się ważnym okresem w procesie sprzedaży mieszkań czy domów.
Czytaj również: W jakiej warszawskiej dzielnicy znajdziemy najwięcej apartamentów?
Przyjęło się, że wraz z początkiem wakacji spada zainteresowanie konsumentów. Polacy myślą wtedy o planach wakacyjnych bądź właśnie korzystają z uroków słońca na plaży czy w górach. Jednym słowem, nastał czas rozprężenia i laby. Konsekwencją tego był spadek zainteresowania zakupem nieruchomości. O ile taka sytuacja miała miejsce jeszcze kilka lat temu, to teraz nastąpiło odwrócenie trendu.
Deweloperzy z zadowoleniem potwierdzają, że zarówno w lipcu, jak i w sierpniu sprzedaż mieszkań była na dobrym poziomie, niejednokrotnie uzyskując wyniki nawet lepsze niż na wiosnę. Wakacyjny „martwy okres” należy uznać za nieobowiązujący.
- Już od początku lipca zauważyliśmy zwiększony ruch. Klienci przychodzą, oglądają, wybierają, dokonują rezerwacji czy nawet od razu zakupu. Pomimo okresu wakacyjnego, w lipcu sprzedaliśmy więcej mieszkań niż w kwietniu. Co interesujące, wraz z ogłoszeniem wyników rekrutacji na uczelnie wyższe, zwiększyła się ilość nabywców naszej inwestycji na poznańskiej Polance - mówi Tomasz Wnuk, dyrektor generalny Malta Fountain.
To właśnie w wakacje osoby zainteresowane kupnem mieszkania mogą uwolnić głowę od bieganiny i stresu dnia codziennego, mogą skupić się na planowaniu przyszłości i w końcu ze spokojem przeglądać, a także analizować propozycje deweloperów. Klienci mają więcej czasu, a tym samym po prostu chętniej i dłużej przeglądają oferty. A wiadomo, że jeśli coś się spodoba, zostanie w głowie na dłużej.
Czytaj również: Kolejna inwestycja krakowskiej spółki budowlanej
– Nie odnotowaliśmy spadku sprzedaży w okresie wakacyjnym, wręcz przeciwnie – klienci widząc tempo prac na budowie i coraz mniejszy wybór mieszkań, właśnie w czasie urlopów rezerwowali lokale i dokonywali formalności – mówi Eliza Wielgus, marketing manager z Real Management. - Tegoroczne lato sprzyja też docenianiu uroków otaczającej osiedle Nowe Ogrody przyrody, bliskości Jeziora Rusałka czy Ogrodu Botanicznego - dodaje E. Wielgus.
Dużą rolę w takich zmianach odgrywają także nowe technologie. Leżąc na bałtyckiej plaży czy pijąc kawę na gdańskiej starówce można skorzystać z tableta czy smartfona i przeglądać strony internetowe z ofertami mieszkań czy domów.
– Witrynę internetową powinno się przeglądać z przyjemnością, musimy udostępnić klientowi takie treści, które sprawią, że chętnie „przeklika” całą naszą ofertę. Szczególnie w okresie wakacyjnym zauważyliśmy większy ruch na stronie, a jej atrakcyjność oraz niewątpliwie dobrze zaplanowana strategia marketingowa skutecznie wpłynęły na zwiększenie sprzedaży – mówi Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Twoje M. Internet powoduje, że gdziekolwiek jesteśmy nie tracimy kontaktu ze światem. Daje nam poczucie bliskości nawet, gdy od rodzinnych stron dzielą nas setki kilometrów. Daje nam w końcu możliwość bycia na bieżąco z aktualnymi akcjami promocyjnymi wszystkich deweloperów.
- Przemyślana akcja reklamowa oraz oferta z promocyjnymi cenami domów pozytywnie wpłynęły na zainteresowanie klientów w zazwyczaj „martwym” letnim okresie. Sprzedaliśmy i przyjęliśmy rezerwację na kilkanaście domów w Brodowie i Błażejewku – mówi Krzysztof Krzyżaniak, właściciel firmy KM Building.
Czytaj również: Jeden z największych światowych dostawców energooszczędnych rozwiązań
To już nie jest jednostkowa sytuacja, to trend obowiązujący od kilku lat. Lato stało się bardzo korzystnym okresem dla branży mieszkaniowej. A skoro w opinii deweloperów wakacje były tak pozytywne, należy się zastanowić co będzie we wrześniu. Ten miesiąc był i jest uznawany za jeden z najlepszych okresów w branży. Potencjalni klienci wrócą z wakacji, rozpoczną się kolejne edycje targów deweloperskich. Czyżby to była pierwsza jaskółka zwiastująca pożegnanie kryzysu?
2013-09-02
Źródło: Mission PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Kredyt we Frankach - pomoc prawna! Liczba postów: 30 Grupa: Trudne tema... W obliczu rosnących kosztów kredytów frankowych wielu kredytobiorców zastanawia się, czy przewalutowanie ich zobowiązań na złotówki jest dobrym krokiem - https:...
- piasek kwarcowy biały Liczba postów: 4 Grupa: Opinie Piasek to najdrobniejsze kruszywo budowlane znajdujące bardzo szerokie zastosowanie w branży budowlanej. Taki piasek budowlany może występować w różnych formach...
- Polski producent ogrzewaczy elektrycznych Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Chodzi o taki podgrzewacz elektryczny przepływowy? Aby mieć w domu dostęp do ciepłej wody. Mimo niewielkich gabarytów urządzenia te mają tak wysoką wydajność, ż...
- Używane auto Liczba postów: 27 Grupa: Trudne tema... Jeśli kupujecie używane auto to pewnie zależy Wam aby było dobre, w miarę tanie a potem można też było w rozsądnych kosztach radzić sobie z jego utrzymaniem. Ab...
- Zatrudnienie Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Teraz pewnie wiele osób wejdzie na stronę https://zatokabiznesu.pl . Sam wszedłem i naprawdę dużo się dowiedziałem.