PFRN z nowym partnerem biznesowym
Polska Federacja Rynku Nieruchomości zyskuje nowego partnera biznesowego. Jest nim Mainstreet Organization of REALTORS® (MORe) z Chicago, czwarte co do wielkości amerykańskie stowarzyszenie pośredników i zarządców z ponad 90-letnią tradycją i 15 tys. członków. Początek nowej współpracy zbiega się w czasie z odnawianiem licencji pośredników i zarządców PFRN. Wydawane co trzy lata dokumenty cieszą się ogromnym zainteresowaniem profesjonalistów.
Czytaj dalej
- Rozpoczynając współpracę z MORe chcemy otworzyć nowe możliwości dla nowego pokolenia pośredników i zarządców. Rynek amerykański wyprzedza doświadczenia europejskie i wskazuje kierunki rozwoju. Dziś potrzebujemy konkretnych rozwiązań biznesowych. Dodatkowym, ważnym argumentem jest fakt iż Chicago jest największym skupiskiem Polaków poza krajem (ponad 1,3 mln osób polskiego pochodzenia, w tym około 250 tys. mówiących na co dzień po polsku). Możliwości wspólnych interesów i bezpośredniej współpracy są tym bardziej realne – mówi Grzegorz Dobrowolski, wiceprezydent Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, największej i najstarszej polskiej organizacji zawodowej w Polsce, skupiającej pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości.
„Nie” dla deregulacji
Amerykanie (wcześniej stowarzyszenie NVAR z Północnej Virginii) od początku współpracy z PFRN, a więc od 20 lat, podkreślają wagę przestrzegania w codziennej pracy kodeksu etyki i najwyższych zawodowych standardów. Podobne doświadczenia płyną z Europy, z którą Federacja także rozwija współpracę m.in. za sprawą przynależności do Europejskiej Rady Nieruchomości z siedzibą w Brukseli – CEPI. Organizacja od początku sprzeciwia się deregulacji zawodów pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości w Polsce, podkreślając, że takie kraje jak Niemcy, Irlandia, Czechy, Francja czy Belgia wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia i regulacje, chroniące klientów na rynku nieruchomości. Od trzech lat polski głos zabierany w tej i innych sprawach na europejskim forum jest jeszcze bardziej słyszalny i ceniony. A to za sprawą Grzegorza Dobrowolskiego, który został właśnie wybrany na kolejną 3-letnią kadencję w zarządzie CEPI.
Doświadczenia amerykańskie i europejskie PFRN z powodzeniem przenosi na rodzimy rynek, rozwijając po deregulacji własne narzędzie do nadawania licencji i tym samym dbając o dalszą profesjonalizację środowiska.
Największa baza w kraju
Działający od końca 2013 roku Centralny Rejestr Pośredników i Zarządców Nieruchomości (dostępny na stronie www.rejestr.pfrn.pl), zawiera już blisko 8 tys. nazwisk osób spełniających najwyższe zawodowe standardy. Wykaz ten jest podstawowym źródłem informacji dla klientów, którzy chcą skorzystać z usług pośrednictwa lub zarządzania nieruchomościami. Jest on integralną częścią systemu nadawania licencji zawodowych PFRN. Osoby, które chcą uzyskać licencję pośrednika lub zarządcy nieruchomości, muszą spełnić wymagania regulaminu nadawania licencji i dobrowolnie przyjąć na siebie zobowiązania, wynikające z Kodeksu Etyki Pośrednika i Zarządcy Nieruchomości. Posiadacze licencji PFRN mają w Rejestrze własny profil, zawierający podstawowe dane, zakres świadczonych usług i informacje o posiadanym ubezpieczeniu OC.
– Deregulacja zmobilizowała nas do tworzenia branżowych uregulowań związanych z wykonywaniem zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości. Uruchomienie Centralnego Rejestru miało przede wszystkim dodatkowo zabezpieczyć interesy konsumentów. Po niemal trzech latach funkcjonowania możemy stwierdzić, że przynosi oczekiwane efekty – mówi Andrzej Piórecki, prezydent Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości.
Czytaj również: Dentons uruchomił w warszawskim biurowcu swoje centrum usług wspólnych.
Licencje odnawiane są co trzy lata. Obecne, ogromne zainteresowanie pośredników i zarządów ich aktualizowaniem świadczy o potrzebie profesjonalizacji. – Wymagają od nas tego konsumenci, którzy w przeprowadzanych przez PFRN badaniach wielokrotnie wskazywali, że deregulacja zawodów była błędem. Blisko 50 proc. pytanych przez Federację chciało przywrócenia licencji, które są dla nich gwarancją przestrzegania najwyższych standardów i bezpieczeństwa, a aż 57 proc. obawiało się wzrostu liczby nierzetelnych pośredników i zarządów. Te wyniki niestety potwierdziła rzeczywistość. W PFRN wciąż odbieramy telefoniczne skargi od osób oszukanych przez pseudopośredników. Niestety w tej sytuacji niewiele jesteśmy już w stanie zrobić. Zgłaszane na policję sprawy zwykle, ze względu na niską szkodliwość czynu, są umarzane – ostrzega Andrzej Piórecki.
Rejestr jest aktualnie największą tego typu bazą w Polsce dostępną dla klientów on-line. I stale się rozwija. Od tego roku zawiera także podział na specjalizacje w różnych dziedzinach obrotu i zarządzania nieruchomościami, w tym sprzedaży mieszkań i najmu nieruchomości mieszkalnych.
Czytaj również: Wyemitowano obligacje spółki Budner.
Szczegółowych informacji mediom udziela:
Teresa Suska
Dyrektor PFRN
tel. 512 368 422, email: tsuska@pfrn.pl
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...