Podsumowanie “Startuj lokalnie. Planuj globalnie”
Uczestnicy konferencji “Startuj lokalnie. Planuj globalnie” spotkali się w Olsztynie, by poznać i przedyskutować możliwości rozwoju lokalnych przedsiębiorstw
Czytaj dalej
“Bardzo ważne, by uczelnie stały się ważnym partnerem dla biznesu. Urzędy i urzędnicy powinni tę współpracę katalizować tak, aby innowacyjność stała się jednym z głównych atutów przedsiębiorstw z Warmii i Mazur na konkurencyjnych rynkach”, podkreślał Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający Association of Business Service Leaders podczas konferencji “Startuj lokalnie. Planuj lokalnie. Znaczenie potencjału inwestycyjnego województwa warmińsko-mazurskiego dla sukcesu lokalnego biznesu”, która odbyła się 26 października w Olsztynie.
Czytaj również: Liderzy innowacyjności
Celem spotkania, na które gospodarz - Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego - zaprosił przedstawicieli firm z regionu, była dyskusja nad możliwościami współpracy, promocji oraz poprawy warunków prowadzenia biznesu. “Dla nas dużym atutem jest lokalizaja naszej firmy w regionie tradycyjnie związanym z rolnictwem i produkcją spożywczą” podkreślał Maciej Raczyński, wiceprezes fimy Obram, specjalizującej się w technologiach dla przemysłu spożywczego, “Dzięki sprofilowanym studiom łatwo nam pozyskać wykwalifikowaną kadrę i być konkurencyjnym na zagranicznych rynkach, niemniej zależałoby nam na ułatwieniu bezpośrednich kontaktów z kontrahentami zza wschodniej granicy”. Zaś Piotr Żukowski, prezes firmy B&P Service powiedział: - Działamy w ramach Elbląskiego Parku Technologicznego i czujemy się tam docenieni. Sam prezydent miasta kojarzy nas z potencjalnymi partnerami gospodarczymi.
Wśród uczestników konferencji panowała zgoda co do tego, że w województwie wciąż drzemie wiele możliwości do wykorzystania - zarówno przez lokalnych, jak i zewnętrznych inwestorów, m.in. w oparciu o zdefiniowane potencjały w takich branżach jak spożywcza, energii odnawialnej, drzewnej, nautycznej. “Ja zaś przestrzegałbym włodarzy przed przywiązywaniem się do wyników badań”, mówił Zygmunt Łopalewski, rzecznik prasowy firmy Indesit, “świat zmienia się bardzo szybko i dziś jest boom na produkcję łodzi, jutro może to być zupełnie coś innego, dlatego wsparcie należy się wszystkim”.
Czytaj również: Wystartował konkurs „Porozmawiajmy o wnętrzach”
Marta Janowicz-Stradomska, partner zarządzający Kancelarii Prawnej CERTO zwróciła uwagę, że wiele globalnych firm, które odniosły sukces, startowały jako małe firmy rodzinne: “Bardzo ważne jest to, by firma wiedziała, w którą stronę zmierza, co chce osiągnąć i to poprzez działania PR, jak i współpracę z uczelniami na rzecz innowacyjności oraz formę prawną przedsięwzięcia”.
“Plusem dla rozwoju jest fakt istnienia w województwie parków technologicznych i specjalnych stref ekonomicznych, ale są także bariery, np. istnienie wielu terenów objętych ochroną w ramach projektów Natura 2000. A my powinniśmy dopieszczać naszych lokalnych przedsiębiorców, którzy tu będą i nie przeniosą się do innych lokalizacji za tańszą siłą roboczą”, twierdził Marek Karólewski, prezes Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Spotkanie “Startuj lokalnie, planuj globalnie” było elementem projektu, poświęconego promocji atrakcyjności inwestycyjnej województwa warmińsko-mazurskiego w ramach projektu „Spójny system obsługi inwestora na Warmii i Mazurach - profesjonalne oddziaływanie promocji gospodarczej”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jego celem jest prezentacja potencjału inwestycyjnego Warmii i Mazur, budowanie pozytywnego wizerunku regionu wśród inwestorów oraz rozpowszechnianie informacji o potencjale województwa i jego ofercie eksportowej.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...