.jpg)
Polska firma technologiczna Nevomo nawiązała współpracę z Rete Ferroviaria Italiana
Nevomo, spółka technologiczna rozwijająca opartą na lewitacji magnetycznej technologię kolei nowych generacji o nazwie magrail, nawiązała współpracę z Rete Ferroviaria Italiana (RFI). W jej ramach firmy dokonają technicznej i ekonomicznej weryfikacji wykonalności wdrożenia technologii magrail na włoskiej infrastrukturze kolejowej, a także będą ubiegać się o dofinansowanie z UE w celu przygotowania pełnowymiarowego pilotażu na torze testowym RFI w Bolonii San Donato. To istotny krok w stronę wprowadzenia magrail na europejski rynek. Oczekuje się, że technologia magrail będzie kompatybilna z konwencjonalnym systemem kolejowym i umożliwi modernizację kolei konwencjonalnej i dużych prędkości. Szacuje się 75% wzrost prędkości przejazdów pojazdów typu magrail w stosunku do klasycznych pociągów bez konieczności budowy nowej infrastruktury.
Polska firma technologiczna Nevomo nawiązała współpracę z Rete Ferroviaria Italiana, spółką należąca do grupy Ferrovie dello Stato Italiane odpowiedzialną za zarządzanie włoską infrastrukturą kolejową. W ramach rocznej umowy o współpracy (MoU) firmy dokonają analizy włoskiej sieci kolejowej pod kątem technicznej i ekonomicznej wykonalności wdrożenia magrail na wybranych trasach, a także akceleracji technologii w celu ułatwienia jej integracji z konwencjonalnym systemem kolejowym.
Równolegle do tych działań spółki będą wspólnie ubiegać się o środki z Unii Europejskiej potrzebne na sfinansowanie pilotażowego wdrożenia magrail na pełnoskalowym torze testowym należącym do RFI w Bolonii San Donato. Będzie to ostatni etap testów, który poprzedzi procesy certyfikacji i homologacji niezbędne do komercyjnego wdrożenia technologii.
Czytaj również: Przejęcie firmy Sanit przez Grupę Roca
- Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny. Wstępne studium wykonalności magrail, przeprowadzone we współpracy z naszym partnerem IDOM, pokazuje, że korzyści z wdrożenia tej technologii byłyby znaczące – zarówno pod względem ekonomicznym, jak i społecznym - mówi Przemek Pączek, CEO i współzałożyciel Nevomo. - Cieszymy się, że RFI, jeden z europejskich liderów we wdrażaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań kolejowych, nam zaufał. Razem mamy szansę zrewolucjonizować transport kolejowy - dodaje Pączek.
Magrail ma szasnę stać się podstawą nowego systemu szybkiego transportu. Technologia ma być zaimplementowana na istniejących korytarzach kolejowych oraz zintegrowana z nimi poprzez wprowadzenie silnika liniowego oraz lewitacji magnetycznej. Pozwoli to na wymienne funkcjonowanie na tej samej linii konwencjonalnego taboru kolejowego i nowych szybszych pojazdów lewitujących magnetycznie. Oczekiwany wzrost prędkości to nawet 75% w porównaniu do tradycyjnych kolei. W efekcie ma nastąpić poprawa wydajności i efektywności wykorzystania istniejących korytarzy kolejowych przy umiarkowanych nakładach inwestycyjnych i przy niższych kosztach operacyjnych.
Czytaj również: Pierwszy międzykontynentalny transport samochodów podmorską koleją
Nevomo niedawno ogłosiło budowę pierwszego toru testowego w skali 1:1 w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu, która rozpocznie się latem tego roku. Spółka sukcesywnie zdobywa zaufanie inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Całkowite finansowanie zebrane przez firmę przekroczyło 7,9 mln euro, w tym prawie 1,3 mln euro w najnowszej kampanii equity crowdfundingowej na brytyjskiej platformie Seedrs, która do tej pory przyciągnęła ponad 950 inwestorów indywidualnych z ponad 45 krajów.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- samochód nowy czy używany Liczba postów: 596 Grupa: Trudne tema... Nie ma znaczenia czy kupisz samochód nowy z salonu czy używany z komisu. I taki i taki musisz sprawnie zarejestrować i ubezpieczyć. Są wskazane w prawie terminy...
- Ubezpieczenie - pomoc Liczba postów: 148 Grupa: Trudne tema... Ubezpieczenie na samochód to obowiązkowa polisa, która zapewnia ochronę finansową w przypadku wypadku lub kolizji. Najważniejsze rodzaje to OC (odpowiedzialnośc...
- Marketing Liczba postów: 128 Grupa: Trudne tema... Agencje influencer marketingu, takie jak http://tearsofjoy.pl/ , potrafią wzmocnić strategię marketingową marki poprzez efektywne kampanie oparte na współpracy....
- Gdzie sprzedam łożyska? Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... brawl stars lets you battle in fast fights. Choose a brawler, use powerful moves, and win. Play with friends or alone in different fun game modes! [https://braw...
- Sprawdzona hurtownia kosmetyków w Łodzi – moje doś... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Od lat prowadzę własny salon kosmetyczny, a znalezienie odpowiedniego dostawcy produktów to jedno z największych wyzwań, z jakimi musiałam się zmierzyć. Przetes...