Całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie użytkownika Samsung Smart TV – Smart Hub, wzrosła z kilku milionów w 2011 roku, do kilkunastu w 2012, czyli o około 700 procent. Siedmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji lokalnych oznacza, że Polacy korzystają z zasobów Samsung Smart TV coraz chętniej i zaakceptowali nowy sposób korzystania z telewizora podłączonego do Internetu. Jednym z powodów jest stale rosnąca liczby aplikacji lokalnych. Aktualnie jest ich już 70*. Oznacza to wzrost aż o 268% w porównaniu z rokiem 2011, kiedy to było ich 19. Obecnie użytkownicy w polskojęzycznych i globalnych aplikacjach mają do dyspozycji tysiące filmów, seriali, programów w serwisach wideo, a ponadto aplikacje informacyjne, edukacyjne, lifestylowe oraz gry i aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube.
Czytaj również: Szybkie i ekonomiczne pranie
Wysoki wzrost popularności aplikacji lokalnych jest też wynikiem coraz większej liczby podłączeń do internetu telewizorów Samsung Smart TV oraz odtwarzaczy i kin domowych z funkcją Smart Hub na polskim rynku. W porównaniu z rokiem 2011, liczba urządzeń Samsung podłączonych po raz pierwszy do internetu w 2012 roku wzrosła o 126%. Użytkownicy nowych modeli telewizorów wiedzą, że mogą je wykorzystać nie tylko jako źródło informacji czy narzędzia do odtwarzania filmów, ale jako interaktywne, podłączone do internetu urządzenia, które zapewniają łatwy dostęp do codziennie aktualizowanych treści informacyjnych i rozrywkowych.
Spośród aplikacji lokalnych największym zainteresowaniem wśród Polaków w 2012 roku cieszyły się: TVN Player, ipla i VOD.TVP.PL. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także aplikacja globalna Social TV, która umożliwia korzystanie z wybranych funkcji najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie: Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.
Samsung rewolucjonizuje telewizję
Samsung jako pierwszy w Polsce w pełni zintegrował telewizję z internetem. W 2009 roku za pośrednictwem platformy Internet@TV można było korzystać z 3 polskich aplikacji. Platformę Samsung Smart TV oddano do dyspozycji użytkowników w 2011 roku wraz z nowym interfejsem użytkownika i 19 polskimi aplikacjami. Obecnie posiadacze telewizorów z dostępem do platformy mogą korzystać z ponad 70 polskich* i 400 globalnych aplikacji. Dzięki wciąż rozbudowywanej ofercie polskich aplikacji, platforma Samsung Smart TV na dobre zakorzeniła się w umysłach Polaków. Aż 62% ankietowanych, pytanych o producentów inteligentnych telewizorów, w pierwszej kolejności wskazuje firmę Samsung.
Czytaj również: Nowatorskie rozwiązania kuchenki mikrofalowej
Samsung Smart TV
Samsung Smart TV to koncepcja korzystania z różnych mediów na ekranie telewizora. Dzięki stałemu dostępowi do sieci, możliwości instalowania aplikacji oraz zintegrowanych z nimi usług VOD, nowoczesny telewizor stał się pierwszym prawdziwym centrum domowej rozrywki oraz edukacji. Telewizor można podłączyć do internetu przez Wi-Fi lub za pomocą kabla sieciowego. Potem wystarczy już kilka prostych kroków, aby w pełni cieszyć się pełną ofertą Smart TV. Korzystanie z telewizorów Samsung Smart TV z serii ES 9000, ES 8000, ES 7000 oraz plazm E 8000 jest wyjątkowo intuicyjne. Innowacyjna technologia Smart Interaction umożliwia sterowanie telewizorem bez naciskania jakichkolwiek przycisków, a co za tym idzie, bez użycia pilota. Wszystko dzieje się za pomocą poleceń głosowych i gestów. Pozwala to na łatwe włączanie lub wyłączanie odbiornika TV, zmianę kanału, włączenie wybranej aplikacji lub przeszukiwanie internetu, w tym popularnych portali jak Facebook czy YouTube. Wbudowana kamera z technologią rozpoznawania twarzy pozwala zalogować się do serwera Smart Hub i kont użytkowników bez konieczności wpisywania loginu lub hasła. Wykonując gesty, nie trzeba blisko podchodzić do telewizora. Samsung Smart TV dostrzeże nasze ruchy nawet z odległości kilku metrów.
Świat Smart TV
Według raportu naukowców ośrodka badawczego NPD In-Stat, około 12 milionów gospodarstw domowych w USA jest w posiadaniu telewizorów z dostępem do internetu. In-Stat prognozuje, że do 2016 roku 100 milionów domów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej będzie wyposażonych w takie telewizory. Znajomość Smart TV w Polsce rośnie z każdym miesiącem. Jeszcze w marcu 2012 roku o telewizorach z platformą Smart TV słyszało 46 procent respondentów. Obecnie ta liczba wynosi aż 68 procent.
* Łączna liczna wszystkich aplikacji lokalnych dostępnych na platformie Samsung Smart TV. Stan na marzec 2013