Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

W dniu 14 lutego br. nowy, podziemny Dworzec Kraków Główny został otwarty dla podróżnych. W centrum miasta, kilkaset metrów od Rynku, powstał pierwszy na taką skalę w Polsce hub komunikacyjny, obsługujący połączenia lokalne, regionalne i międzynarodowe, integrujący transport kolejowy, autobusowy oraz tramwajowy.

 

Elementem projektu są nowoczesne i funkcjonalne podziemne przestrzenie handlowo – usługowe, za których wynajem odpowiadał Departament Komercjalizacji PKP S.A. we współpracy z międzynarodową firmą doradczą Jones Lang LaSalle.

 

Czytaj również: Jedna z firm zarządcą w Budapeszcie

 

Grażyna Melibruda, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle, opisuje: „Pod peronami stacji kolejowej Kraków Główny, pomiędzy Galerią Krakowską, a Dworcem PKS, na powierzchni ok. 4 000 mkw. powstały kawiarnie, restauracje, market spożywczy, kioski z prasą, drogeria, kwiaciarnia i inne punkty serwisowo – usługowe. Wprowadzenie tak szerokiej oferty handlowej w pełni zintegrowanej z dworcem kolejowym i autobusowym to nowa jakość w obsłudze podróżnych, którzy w jednym miejscu mogą zrobić szybkie, a zarazem kompleksowe zakupy”.

 

Na Dworcu Głównym pasażerowie będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług i oferty handlowej, jako że powstało tu ponad 40 sklepów oraz punktów gastronomicznych, m.in. Biedronka, Super-Pharm, Matras, ToysBox, McCafe, WARS czy Grycan. Najemcy zostali dobrani tak, aby spełnić konkretne potrzeby i oczekiwania podróżnych, uzupełniając ofertę znajdującej się w pobliżu Galerii Krakowskiej. Całkowita powierzchnia części handlowo – usługowej to ok. 4 000 mkw., cały Dworzec to ponad 12 000 mkw.

 

 

Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji PKP S.A., dodaje: „Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, gdyby nie pełne zaangażowanie Najemców oraz firm współpracujących”.

 

Czytaj również: Wyniki finansowe jednej z firm

 

Krakowski projekt to przykład rosnącej atrakcyjności handlowej terenów, na których zlokalizowane są dworce kolejowe – jednego z ważniejszych trendów ostatnich lat rejestrowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Oprócz Krakowa, dobrymi przykładami ożywiania dworców poprzez rozszerzanie ich oferty o nowoczesny handel są projekty zrealizowane w Poznaniu i Katowicach, gdzie w sąsiedztwie dworców kolejowych uruchomiono nowoczesne galerie handlowe.

2014-02-28
Źródło: Jones Lang LaSalle / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 529

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >