Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

W dniu 14 lutego br. nowy, podziemny Dworzec Kraków Główny został otwarty dla podróżnych. W centrum miasta, kilkaset metrów od Rynku, powstał pierwszy na taką skalę w Polsce hub komunikacyjny, obsługujący połączenia lokalne, regionalne i międzynarodowe, integrujący transport kolejowy, autobusowy oraz tramwajowy.

 

Elementem projektu są nowoczesne i funkcjonalne podziemne przestrzenie handlowo – usługowe, za których wynajem odpowiadał Departament Komercjalizacji PKP S.A. we współpracy z międzynarodową firmą doradczą Jones Lang LaSalle.

 

Czytaj również: Jedna z firm zarządcą w Budapeszcie

 

Grażyna Melibruda, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle, opisuje: „Pod peronami stacji kolejowej Kraków Główny, pomiędzy Galerią Krakowską, a Dworcem PKS, na powierzchni ok. 4 000 mkw. powstały kawiarnie, restauracje, market spożywczy, kioski z prasą, drogeria, kwiaciarnia i inne punkty serwisowo – usługowe. Wprowadzenie tak szerokiej oferty handlowej w pełni zintegrowanej z dworcem kolejowym i autobusowym to nowa jakość w obsłudze podróżnych, którzy w jednym miejscu mogą zrobić szybkie, a zarazem kompleksowe zakupy”.

 

Na Dworcu Głównym pasażerowie będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług i oferty handlowej, jako że powstało tu ponad 40 sklepów oraz punktów gastronomicznych, m.in. Biedronka, Super-Pharm, Matras, ToysBox, McCafe, WARS czy Grycan. Najemcy zostali dobrani tak, aby spełnić konkretne potrzeby i oczekiwania podróżnych, uzupełniając ofertę znajdującej się w pobliżu Galerii Krakowskiej. Całkowita powierzchnia części handlowo – usługowej to ok. 4 000 mkw., cały Dworzec to ponad 12 000 mkw.

 

 

Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji PKP S.A., dodaje: „Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, gdyby nie pełne zaangażowanie Najemców oraz firm współpracujących”.

 

Czytaj również: Wyniki finansowe jednej z firm

 

Krakowski projekt to przykład rosnącej atrakcyjności handlowej terenów, na których zlokalizowane są dworce kolejowe – jednego z ważniejszych trendów ostatnich lat rejestrowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Oprócz Krakowa, dobrymi przykładami ożywiania dworców poprzez rozszerzanie ich oferty o nowoczesny handel są projekty zrealizowane w Poznaniu i Katowicach, gdzie w sąsiedztwie dworców kolejowych uruchomiono nowoczesne galerie handlowe.

2014-02-28
Źródło: Jones Lang LaSalle / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Jak się reklamujecie? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Reklama online to jest jedna z najlepszych możliwości na promocję własnego biznesu. Nie ma znaczenia w jakiej branży się działa. Jednym ze sposobów na taką prom...
  • Mieszkanie co i jak? Liczba postów: 69 Grupa: Trudne tema... Coraz więcej osób w moim otoczeniu decyduje się na fotowoltaikę, ale opinie są różne – jedni zadowoleni, inni trochę mniej. Trafiłam na stronę firmy https://sto...
  • Marketing Liczba postów: 130 Grupa: Trudne tema... Marketing internetowy to dziś podstawa każdej skutecznej strategii. Od kampanii Google Ads po treści na TikToka – pomaga budować wizerunek i generować sprzedaż....
  • Studia - ważny wybór Liczba postów: 53 Grupa: Trudne tema... Wybierając kierunek studiów, warto kierować się nie tylko zainteresowaniami, ale także perspektywami zawodowymi. Ciekawą opcją są programy oferowane przez https...
  • Inwestycja - biznes - myjnia Liczba postów: 16 Grupa: Trudne tema... A czy myśleliście kiedykolwiek o inwestowaniu w obcą walutę? Ja się właśnie poważnie zastanawiam nad takim rozwiązaniem. Czytałam trochę więcej o prognozach eur...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19760 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 291

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >