Prawidłowe zarządzanie czystością infrastruktury transportowej

Prawidłowe zarządzanie czystością infrastruktury transportowej

Infrastruktura transportowa w Polsce w ostatnich latach przechodzi proces dynamicznej modernizacji. Z samych środków Unii Europejskiej na lata 2014-2020 do dyspozycji tego sektora przewidziano kwotę blisko 20 mld euro. Wielomiliardowe inwestycje sprawiają, że nie tylko przemianie ulega oblicze dworców kolejowych czy innych obiektów służących do obsługi ruchu pasażerskiego, ale również unowocześniany jest tabor przewoźników. Czytaj dalej

 

Nie lada wyzwaniem pozostaje jednak utrzymanie – na satysfakcjonującym poziomie – czystości wszystkich elementów systemu przewozowego. Europejskim standardom oraz najlepszym praktykom w branży profesjonalnego utrzymania czystości będzie poświęcona konferencja Najlepsze praktyki usług utrzymania czystości w Europie, która będzie miała miejsce już 22 kwietnia w ramach targów ISSA INTERCLEAN CEE 2015.

 

Czytaj również: Centrum fitness w Warszawie


„W 2012 roku – m.in. w związku z finałami mistrzostw Europy – Polska Izba Gospodarcza Czystości wspólnie z zarządzającą wówczas infrastrukturą dworcową spółką PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe opracowała ‘Księgę Standardów Czystości’ dla dworców PKP. W ramach dokumentu PKP określiły swoje oczekiwania, a Izba zarekomendowała technologie utrzymania czystości poszczególnych sektorów dworców, wzorcowe specyfikacje przetargowe, jak i sposób kontroli wykonania usługi metodą SLA. To rozwiązanie sprawdziło się i dlatego już w 2013 roku rozszerzyliśmy je również na zarządzane przez PKP PLK stacje kolejowe. System ten z powodzeniem funkcjonuje do dziś, a dzięki niemu poziom czystości dworców i stacji w sposób zauważalny się poprawił. Nasze działania przynoszą pozytywne efekty, dzięki którym pasażerowie podróżują w coraz bardziej komfortowych warunkach.  O naszych pozytywnych doświadczeniach w zakresie profesjonalnego utrzymania czystości opowiemy w trakcie zbliżających się targów ISSA INTERCLEAN CEE 2015” – mówi Ewa Górska-Herezo, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

 

 

Czytaj również: Transport drobnicowy, który powoduje ogromne straty przedsiębiorstwa


Pasażerowie i osoby korzystające z infrastruktury transportowej – przy ocenie oferowanych im usług – zwracają uwagę w głównej mierze na porządek. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Rzeczpospolitą 68% respondentów oczekuje czystości dworców. Utrzymanie porządku na wysokim poziomie w sektorze komunikacyjnym nie jest zadaniem prostym, m.in. dlatego, że składa się na niego wiele równoważnych elementów – m.in. odpowiedni stan poczekalni, części restauracyjnej czy sanitarnej. Kluczową kwestią we właściwym utrzymaniu czystości w nieruchomościach było porozumienie spółek PKP, które zarządzają odrębnymi elementami infrastruktury związanej z transportem kolejowym. Dworzec bowiem stanowi jedynie część stacji kolejowej i co do zasady znajduje się pod opieką PKP SA. Jednak za pozostałe elementy stacji – perony i tory kolejowe – odpowiada już PKP PLK. W związku z tym Grupa PKP coraz częściej wspólnie korzysta z usług wyspecjalizowanych firm, które działają na podstawie wytycznych Księgi Standardów Czystości, opracowanej przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości.

 

Czytaj również: Zakończenie kolejnej inwestycji pod Poznaniem

W dniach 22 – 24 kwietnia w warszawskiej hali EXPO XXI trakcie międzynarodowych targów ISSA INTERCLEAN CEE 2015 firmy świadczące profesjonalne usługi utrzymania porządku będą prezentowały najnowsze rozwiązania oraz technologie, które pozwalają zapewnić satysfakcjonujący poziom czystości. Podczas wydarzenia przedstawione zostaną produkty i usługi dokładnie dopasowane do potrzeb różnych branż, w tym transportowej.


 


2015-04-27
Źródło: genesisPR / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 115

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >