![Recepta na terapię dla centrum handlowego](https://www.budnet.pl/static/article_images/avatars/the-station-1441946-m.jpg)
Recepta na terapię dla centrum handlowego
To, że centrum handlowe w danym momencie osiąga dobre wyniki nie oznacza, że tak będzie zawsze.
Co więcej to właśnie moment, w którym centrum handlowe działa bardzo dobrze jest właściwym momentem, aby przygotować strategię rozwoju centrum handlowego, która obejmować może rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu. Dlaczego ten moment jest najwłaściwszy?
Ponieważ przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej być przed konkurencją, a nie podążać za nią. W momencie, w którym centrum handlowe zaczyna mieć problemy może być już zbyt późno, aby przygotować terapię, która pozwoli na zachowanie wiodącej pozycji obiektu na rynku. W takim momencie właściwa terapia dla centrum handlowego będzie też zwykle dużo bardziej skomplikowana – będzie wymagać istotnej ingerencji w istniejący produkt (centrum handlowe), a nie tylko dopasowanie go do zmieniających się rynkowych trendów.
Czytaj również: Czy Polska zarabia na emigracji?
W Warszawie jesteśmy świadkami sytuacji, w której dobrze funkcjonujące centra handlowe o ustalonej reputacji na rynku przechodzą procesy rozbudowy, czy też renowacji oraz wprowadzają do swojej oferty nowe marki, które do tej pory nie były obecne na rynku. Te procesy rozbudowy, czy też renowacji zostały zaplanowane na kilka lat wstecz – w momencie, w którym obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.
Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate
W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (lokalne, osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych zauważymy, że w jego przypadku analiza przyszłych trendów obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketów, sklepów typu DIY), które ewoluują.
Czytaj również: Odpowiedzialność w budownictwie
Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu istotnych zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych oraz sam handel podlegają nieustannym zmianom, a więc uczestnicy rynku powinni zmieniać się wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków, i aby ustrzec się przed koniecznością wprowadzenia poważnej terapii – niezbędne są działania prewencyjne.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wulkanizacja Liczba postów: 60 Grupa: Trudne tema... Potrzebujecie solidnych materiałów wulkanizacyjnych, które sprostają wymaganiom Waszych pojazdów? To miejsce, które warto odwiedzić: https://swistowski.pl/pl/ F...
- Nagrobki w Polsce Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... Jeśli chcesz, aby ceremonia pogrzebowa miała odpowiednią oprawę, warto skorzystać z usług mistrza ceremonii. Profesjonalne wsparcie w tym zakresie oferuje firma...
- Prezent dla kobiety? Trudna sprawa Liczba postów: 153 Grupa: Trudne tema... Jeśli szukasz fajnego prezentu dla kobiety, to książka pełna magii i przygód będzie strzałem w dziesiątkę, oczywiście jeśli lubi czytać. "Król Węży. Księga I: N...
- Ostry ból brzucha Liczba postów: 94 Grupa: Trudne tema... Halodoctor to strona, na której można szybko znaleźć lekarza odpowiedniego lekarza w każdym mieście, można szukać po specjalizacji lub po dolegliwości https://w...
- tłumaczenie techniczne Liczba postów: 14 Grupa: Trudne tema... Cześć! Jeśli szukasz firmy oferującej tłumaczenia techniczne z j. polskiego na francuski, to z przyjemnością polecamy nasze Biuro Tłumaczeń Advance. Specjalizuj...