Recepta na terapię dla centrum handlowego

Recepta na terapię dla centrum handlowego

To, że centrum handlowe w danym momencie osiąga dobre wyniki nie oznacza, że tak będzie zawsze.

 

Co więcej to właśnie moment, w którym centrum handlowe działa bardzo dobrze jest właściwym momentem, aby przygotować strategię rozwoju centrum handlowego, która obejmować może rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu. Dlaczego ten moment jest najwłaściwszy?

 

Ponieważ przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej być przed konkurencją, a nie podążać za nią. W momencie, w którym centrum handlowe zaczyna mieć problemy może być już zbyt późno, aby przygotować terapię, która pozwoli na zachowanie wiodącej pozycji obiektu na rynku. W takim momencie właściwa terapia dla centrum handlowego będzie też zwykle dużo bardziej skomplikowana – będzie wymagać istotnej ingerencji w istniejący produkt (centrum handlowe), a nie tylko dopasowanie go do zmieniających się rynkowych trendów.

 

Czytaj również: Czy Polska zarabia na emigracji?

 

W Warszawie jesteśmy świadkami sytuacji, w której dobrze funkcjonujące centra handlowe o ustalonej reputacji na rynku przechodzą procesy rozbudowy, czy też renowacji oraz wprowadzają do swojej oferty nowe marki, które do tej pory nie były obecne na rynku. Te procesy rozbudowy, czy też renowacji zostały zaplanowane na kilka lat wstecz – w momencie, w którym obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.  

 

Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate 

 

W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (lokalne, osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych zauważymy, że w jego przypadku analiza przyszłych trendów obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketów, sklepów typu DIY), które ewoluują.  

 

Czytaj również: Odpowiedzialność w budownictwie

 

Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu istotnych zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych oraz sam handel podlegają nieustannym zmianom, a więc uczestnicy rynku powinni zmieniać się wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków, i aby ustrzec się przed koniecznością wprowadzenia poważnej terapii – niezbędne są działania prewencyjne.

2014-10-20
Źródło: BNP Paribas Real Estate / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Świadectwa energetyczne - czekanie w blokach Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności Doświadczony audytor energetyczny precyzyjnie określi, jak zaoszczędzić na ogrzewaniu i poprawić efektywność cieplną budynku. Wskaże konkretne modernizacje, któ...
  • Auto na okres naprawy szkody Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... Ja również otrzymałem samochód zastępczy na czas naprawy mojego pojazdu. Auto było utrzymane w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym. Możesz sprawdzić of...
  • Naprawa samochodu Liczba postów: 217 Grupa: Trudne tema... Może komuś pomogę, bo ja naprawdę straciłem sporo czasu jeżdżąc po różnych firmach... do sedna, w Sprinterze 2019 padło AdBlue, w 2 firmach robiłem ale problem....
  • Mechanika samochodowa Lublin Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... Auto Centrum lublin zajmuje się mechaniką samochodową Lublinie na ulicy Inżynierska 12. Ponad 20 doświadczenia w branży: http://autocentrumlublin.com/ - mecha...
  • Biuro rachunkowe online Liczba postów: 97 Grupa: Trudne tema... Dużo fajnych firm tu wrzuciliście, więc również podzielę się pewnym znaleziskiem. Ostatnio znalazłem bardzo fajną usługę, która może pomóc wielu przedsiębiorcom...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19453 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 205

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >