Relacja z jubileuszowej Gali Superbrands
Tegoroczna jubileuszowa Gala Superbrands ukoronowała 10-lecie projektu w Polsce. Przedstawiciele 46 najsilniejszych marek odebrali statuetki. Nagrodę honorową Superbrands otrzymał Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski, a Agnieszka Holland i Roman Gutek nagrody specjalne Instytutu Adama Mickiewicza i Narodowego Centrum Kultury.
Czytaj dalej
We wtorek, 27 maja, przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu spotykali się na Gali Superbrands 2013/2014, by po raz kolejny wspólnie uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku. W tym roku była to szczególna, bo jubileuszowa, gala organizowana z okazji 10-lecia projektu w Polsce. Laureaci odebrali 23 statuetki Superbrands, przyznawane najsilniejszym markom konsumenckim oraz 7 statuetek Business Superbrands dla marek korporacyjnych i B2B. Aż 33 marki otrzymały Created in Poland Superbrands – nagrody dedykowane markom, będącym dziełem „polskiej myśli brandingowej”.
Tradycją Superbrands jest przyznawanie nagrody honorowej marce o wybitnych zasługach dla promocji Polski w świecie. W tym roku jej laureatem został Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski, określony w laudacji przez Marka Belkę, politykiem, któremu dane było zrealizować dwa największe projekty polityczne współczesnej Polski – wejście do NATO i wejście do Unii Europejskiej.
Aleksander Kwaśniewski to entuzjastyczny i bezwarunkowy demokrata. (…) Jego niezachwiana wiara w demokrację po części wynika z jego wyborczych sukcesów. Chuck Norris, jak Państwo wiecie, nie słucha muzyki, ale muzyka słucha Chucka Norrisa. Otóż Aleksandra Kwaśniewskiego demokracja też się słucha. – powiedział Marek Belka o laureacie nagrody honorowej Superbrands. Po czym dodał - Gratuluję Ci Olku nagrody honorowej Superbrands, a ludziom projektu Superbrands gratuluję takiego laureata.
W podziękowaniu za nagrodę Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski powiedział: To jest coś co nam się przez te 25 lat udało. Polska jest inna i dużo lepsza. Oczywiście nie jest idealna, choć chcielibyśmy, ale jest Polską, z której ja, jako ten, który przez dziesięć lat miał honor być prezydentem, jestem dumny. Myślę, że ogromna większość Polaków którzy nie zważali na trudności, ale potrafili realizować swoje wizje, swoje marzenia, oni też są dumni.
Czytaj również: Zainwestuj w mieszkanie
Podczas uroczystości przyznane zostały także dwie nagrody specjalne dla wybitnych osobistości kultury polskiej. Culture.pl Superbrands to nagroda ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska, która od 2012 roku przyznawana jest za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą. Dotychczas otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna (2012) oraz Tomasz Stańko (2013). Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora IAM, odebrała wybitna reżyserka filmowa i teatralna oraz scenarzystka filmowa - Agnieszka Holland.
Nagrodę Culture.pl Superbrands przyznała kapituła, w skład której weszli: redaktorzy dzienników i tygodników opiniotwórczych: Piotr Mucharski (Tygodnik Powszechny), Piotr Bratkowski (Newsweek), Piotr Witek (Wprost), Łukasz Grzymisławski (Gazeta Wyborcza), Bartłomiej Chaciński (Polityka), Jacek Marczyński (Rzeczpospolita), dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, Paweł Potoroczyn oraz dyrektor projektu Superbrands, Monika Kowalewska.
W uzasadnieniu kapituły czytamy między innymi: nazwisko Agnieszki Holland to pożądana i poważana marka, to światowy brand. Jest Polką i obywatelką świata, wielkim autorytetem i reżyserką, która nie boi się trudnych tematów i nigdy nie stosuje uproszczeń. Pokazuje światu Polskę dyskusji, otwartości i mądrego krytycyzmu. Ceni wolność innych i akceptuje ich odmienność, bardzo mocno angażując się w sprawy publiczne.
Bardzo jestem wzruszona, szczególnie, że znalazłam się w takim miejscu, w naprawdę fajnym towarzystwie osób, które próbują dać radość i coś pożytecznego, coś fajnego innym ludziom. Na dokładkę, jak słyszę, że ktoś jest kupcem, albo przedsiębiorcą w Polsce, to mnie ciągle wzrusza, bo jeszcze się nie przyzwyczaiłam, że nie mamy już PRL-u. – powiedziała Agnieszka Holland, odbierając nagrodę Culture.pl Superbrands.
Czytaj również: Inwestycje logistyczne
W tym roku, po raz pierwszy przyznana została nagroda Narodowego Centrum Kultury we współpracy z Superbrands, dedykowana najsilniejszej marce kultury w Polsce. Laureatem został działacz kulturalny, twórca Warszawskiego Festiwalu Filmowego oraz współzałożyciel firmy Gutek Film - Roman Gutek. Nagrodę wręczył dyrektor NCK, Krzysztof Dudek, a w imieniu nieobecnego laureata odebrał ją Dyrektor Marketingu i PR Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty, Marcin Pieńkowski.
Obchody 25-lecia Wolnej Polski, które właśnie rozpoczynamy, to czas naturalnych podsumowań: mówimy o naszych sukcesach i o tym, czego się nam w ciągu tych 25 lat dokonać nie udało – powiedział Krzysztof Dudek, dyrektor Narodowego Centrum Kultury. – Wspominamy ojców naszej wolności, ale mówimy też o ludziach, którzy wolność tę najlepiej zagospodarowali. W dziedzinie kinematografii taką osobą – nie tylko „supermarką”, ale „Człowiekiem 25-lecia” – jest z pewnością pan Roman Gutek.
Po części oficjalnej goście obejrzeli część artystyczną, którą uświetnił występ Katarzyny Nosowskiej z zespołem.
Jesteśmy dumni, że możemy świętować 10-lecie projektu Superbrands w Polsce, tym bardziej, że zbiega się ono z trzema rocznicami ważnych wydarzeń, które zapoczątkowały transformację naszego państwa – Wolnej Polski, wstąpienia do NATO oraz wejścia do Unii Europejskiej. Te zmiany pozwoliły na rozkwit marek na polskim rynku. Gratuluję wszystkim laureatom i życzę dalszych sukcesów w budowaniu siły marek – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.
Organizatorem i wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji są: Stratosfera, ARC Rynek i Opinia, Dragon Rouge, Instytut Adama Mickiewicza, Narodowe Centrum Kultury, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, RedExperts natomiast partnerami medialnymi: ThinkTank, PRoto, Mediarun, Onet, Nowy Marketing oraz naTemat.
Zestawienie marek, których przedstawiciele odebrali statuetki:
Superbrands 2013/2014: ATLAS, Apart, Atlantic, Biedronka, Bosch, Cisowianka, Dekoral, Fervex, Gino Rossi, Jan Niezbędny, KappAhl, KOŁO, Krakus, Lidl, Morliny, Multikino, Onet, Simple Creative Products, Samsung, Siemens, Super-Pharm, Tesco, Zelmer,
Created in Poland 2013/2014: ATLAS, Apart, Atlantic, Biedronka, Black Red White, Ceramika Paradyż, Cisowianka, Da Grasso, Dekoral, Drogerie Natura, Falvit, Gino Rossi, Grupa PSB, Home Broker, Jan Niezbędny, Jedynka, KOŁO, Krakus, LUX MED, LOYD, M1, Mokate, Monnari, Morliny, Multikino, OKNOPLAST, Onet, Polski Cukier, Simple Creative Products, TOPEX, Warta, WITTCHEN, Zelmer
Business Superbrands 2013/2014: Grupa LOTOS, LUX MED, PwC, Radio PiN, RWE, Volvo Trucks, Warta
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...