Rozpoczęła się kampania edukacyjna sieci sklepów ALDI „NiemarnuJEMY”
Sieć sklepów ALDI rozpoczyna kampanię edukacyjną „NiemarnuJEMY”, w której zachęca do niemarnowania i podpowiada, jak przechowywać produkty oraz wykorzystywać resztki produktów w kreatywny sposób. Kampania realizowana jest od 8 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku aż 247 kg żywności. Właśnie dlatego sieć podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego.
Czytaj również: Fundacja Śnieżki odmienia swoje oblicze i koncentruje się na edukacji
„Działania związane z przekazywaniem produktów z krótką datą uzupełniamy o kampanie edukacyjne. Podczas tegorocznej akcji na terenie sklepów ALDI, przy półkach z żywnością umieścimy porady dotyczące przechowywania wybranych produktów, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. Podpowiemy też jak wykorzystać resztki produktów np. serów, wędlin czy ogryzków. W ten sposób chcemy pokazać, że niemarnowanie jest proste i nie wymaga wielkich zmian, a w walce z niemarnowaniem lepsza jest wielka grupa ludzi, która robi rzeczy niedoskonale, niż mała grupa ekspertów– mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
Kampania „NiemarnuJEMY” ma na celu edukację w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. ALDI w tegorocznej odsłonie kampanii zaplanowało działania zarówno w sklepach, jak i w Internecie, w tym w Social Mediach. Sieć uruchomiła specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością oraz dedykowana gazetka, w której sieć zebrała w przystępnej formie inspiracje i porady, które – w myśl idei zero waste – przyczyniają się do niemarnowania żywności.
Sieć w swoje działania zaangażowała również ambasadorkę zero waste, Sylwią Majcher, z którą ALDI od początku roku realizuje program Zero Weste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań. W tegorocznej kampanii Sylwia Majcher podpowie nam jak nie marnować i wykorzystywać jedzenie do końca. Podczas trwania kampanii ekspertka każdego dnia na Instagramie ALDI będzie udzielać porad co można zrobić z produktem, który zalega w lodówce lub szafce. Na jeden dzień przejmie Instagram ALDI, aby pokazać, jak w przemyślany sposób robić zakupy. Wskaże również drobne rzeczy i decyzje w ciągu całego dnia, które sprawiają, że niemarnujemy. Dzień z Sylwią Majcher zakończy się możliwością zadawania pytań.
Czytaj również: Otwarcie pierwszego w Polsce outletu Jula
Kampania „NiemarnuJEMY” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Bankami Żywności – organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
ALDI od wielu lat prowadzi też działania profilaktyczne, zapobiegające marnowaniu żywności poprzez przecenianie o 30% w stosunku do ceny regularnej wybranych artykułów przed upływem terminu ważności. Sieć stara się również nieustannie optymalizować procesy zaopatrzenia sklepów, by dostosować ilość dostarczanego do sklepów towaru do zapotrzebowania klientów, a tym samym zapobiegać sytuacjom zmuszającym nas do utylizowania żywności.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jaki podział domu po rozwodzie? Liczba postów: 1098 Grupa: Trudne tema... A może uda Wam się jakoś porozumieć? Może nie wszystko jeszcze stracone? Nie podejmujcie zbyt pochopnie decyzji o rozstaniu, bo może jeśli się postaracie to uda...
- Create a Tranquil Sleep Environment with Dryer Sou... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Drift into a restful sleep with the soothing hum of the Clothes Dryer Sleep Sound. This 10-hour continuous tumble dryer noise creates a calming atmosphere, perf...
- Create a Tranquil Sleep Environment with Dryer Sou... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Drift into a restful sleep with the soothing hum of the Clothes Dryer Sleep Sound. This 10-hour continuous tumble dryer noise creates a calming atmosphere, perf...
- Kto do mnie wydzwania? Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... Ofiarą oszustwa telefonicznego może stać się każdy. Vishing to jedno z najpopularniejszych zagrożeń. Przestępcy w tym przypadku podszywają się pod konkretne oso...
- Dom — system audio. Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Cześć! Od pewnego czasu interesuję się wzmacniaczami lampowymi i zastanawiam się, czy rzeczywiście dają one tak ciepłe i naturalne brzmienie, jak mówią ich zwol...