Rozpoczyna się  remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Rozpoczyna się remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Roboty przebiegały będą na odcinku o długości ok. 63 km. Konsorcjum przebuduje nawierzchnię torów oraz wykona zabudowę rozjazdów (114 szt.). W ramach kontraktu wybudowane zostanie lokalne centrum sterowania ruchem (LCS) w Kutnie. Powstaną 4 mosty kolejowe, 3 wiadukty, 2 przejścia podziemne pod torami, mur oporowy i 17 przepustów dla zwierząt. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Czytaj dalej

Konsorcjum firm STRABAG, ZUE i BUDIMEX zmodernizuje 63 km dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr E20 między Żychlinem a Barłogami.  Inwestycja wykonana zostanie w formule „buduj” z planowanym terminem zakończenia w październiku 2020 r. Koszt przebudowy wyniesie ok. 560 mln PLN netto.


 - To już trzecia umowa na realizację inwestycji kolejowej od początku bieżącego roku. Jest ona dla nas bardzo ważna, pokazuje bowiem, że jesteśmy wiarygodni i mamy potencjał. W trakcie 30 lat istnienia firmy STRABAG wybudowaliśmy wiele stacji i setki kilometrów torów na terenie całej Polski. Nasze inwestycje powstają w oparciu o  najnowocześniejsze technologie, maszyny i urządzenia, a także koncernową wiedzę i doświadczenie – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.


STRABAG rozpoczyna remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Czytaj również: Obwodnica Wielunia oddana do użytkowania

 

Modernizowany odcinek rozpoczyna się od wschodu przed stacją kolejową Stara Wieś i kończy za stacją Barłogi. Fragment linii należy do korytarza transportowego  E20 Kunowice – Poznań – Warszawa – Terespol, który łączy Berlin z Moskwą. Konsorcjum roboty wykona w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).

 


Fakty

 GENERALNY WYKONAWCA:

Konsorcjum firm: ZUE S.A. (Lider), STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Rail GmbH (Niemcy), STRABAG Rail a.s. (Czechy), STRABAG Általános Építő  Kft. (Węgry), BUDIMEX S.A.

 WARTOŚĆ ZLECENIA:

560 mln PLN netto

 UDZIAŁ STRABAG:

33 %

 TERMIN REALIZACJI:

4/2017- 10/2020

 ZAMAWIAJĄCY:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2017-04-05
Źródło: mc.com / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Świadectwa energetyczne - czekanie w blokach Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Dating apps, including TikTok 18, impact sociodemographic and psychosocial dynamics by shaping relationships, self-expression, and cultural trends. They connect...
  • Wywóz śmieci Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Właśnie planuję pozbyć się zalegających śmieci po remoncie starego domu. Zastanawiam się nad kontenerem na śmieci we Wrocławiu od Zamów-Kontener https://zamow-k...
  • Pomysł na życzenia Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Jeśli szukasz inspiracji na najpiękniejsze podziękowania za życzenia urodzinowe, warto postawić na serdeczne słowa, które wyrażą wdzięczność za pamięć i miłe ży...
  • Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 282 Grupa: Trudne tema... Priorytetem jest dostarczanie usług najwyższej jakości, które wyróżniają się kreatywnością i skutecznością. Projekty są realizowane z uwzględnieniem potrzeb kli...
  • profilaktyka stomatologiczna Liczba postów: 58 Grupa: Trudne tema... Utrata uzębienia może być sporym problemem, dlatego naprzeciw potrzebom pacjentów wychodzi protetyka. Warto jednak pamiętać, że proteza to spora inwestycja, wię...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19455 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 331

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >