
Rozpoczyna się remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań
Roboty przebiegały będą na odcinku o długości ok. 63 km. Konsorcjum przebuduje nawierzchnię torów oraz wykona zabudowę rozjazdów (114 szt.). W ramach kontraktu wybudowane zostanie lokalne centrum sterowania ruchem (LCS) w Kutnie. Powstaną 4 mosty kolejowe, 3 wiadukty, 2 przejścia podziemne pod torami, mur oporowy i 17 przepustów dla zwierząt. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h.
Czytaj dalej
Konsorcjum firm STRABAG, ZUE i BUDIMEX zmodernizuje 63 km dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr E20 między Żychlinem a Barłogami. Inwestycja wykonana zostanie w formule „buduj” z planowanym terminem zakończenia w październiku 2020 r. Koszt przebudowy wyniesie ok. 560 mln PLN netto.
- To już trzecia umowa na realizację inwestycji kolejowej od początku bieżącego roku. Jest ona dla nas bardzo ważna, pokazuje bowiem, że jesteśmy wiarygodni i mamy potencjał. W trakcie 30 lat istnienia firmy STRABAG wybudowaliśmy wiele stacji i setki kilometrów torów na terenie całej Polski. Nasze inwestycje powstają w oparciu o najnowocześniejsze technologie, maszyny i urządzenia, a także koncernową wiedzę i doświadczenie – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Czytaj również: Obwodnica Wielunia oddana do użytkowania
Modernizowany odcinek rozpoczyna się od wschodu przed stacją kolejową Stara Wieś i kończy za stacją Barłogi. Fragment linii należy do korytarza transportowego E20 Kunowice – Poznań – Warszawa – Terespol, który łączy Berlin z Moskwą. Konsorcjum roboty wykona w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).
Fakty
GENERALNY WYKONAWCA:
Konsorcjum firm: ZUE S.A. (Lider), STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Rail GmbH (Niemcy), STRABAG Rail a.s. (Czechy), STRABAG Általános Építő Kft. (Węgry), BUDIMEX S.A.
WARTOŚĆ ZLECENIA:
560 mln PLN netto
UDZIAŁ STRABAG:
33 %
TERMIN REALIZACJI:
4/2017- 10/2020
ZAMAWIAJĄCY:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Porady jak wychowywać dziecko Liczba postów: 133 Grupa: Trudne tema... Przewidywany termin porodu to nie tylko kluczowa data dla przyszłych rodziców, ale także doskonała wskazówka do śledzenia kolejnych etapów rozwoju dziecka. Kalk...
- Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 489 Grupa: Trudne tema... Nie tylko styl jazdy, ale także warunki na drodze mają ogromne znaczenie dla spalania paliwa. Jazda w korkach, częste postoje na światłach czy jazda pod górę mo...
- Moda Liczba postów: 119 Grupa: Trudne tema... Nie musisz diametralnie zmieniać swojego stylu, aby wyglądać lepiej – wystarczy, że dobierzesz właściwe kolory. Dzięki Test na typ urody dowiesz się, jakie barw...
- Kolonie dla dzieci Liczba postów: 45 Grupa: Trudne tema... Witam wszystkie osoby, które są zainteresowane tematem naszej rozmowy. Jeżeli szukacie porad z zakresu rodzicielstwa dla kobiet, to polecam Wam sprawdzić stronę...
- „Mazowsze dla społeczności energetycznych”! Szans... Liczba postów: 16 Grupa: Aktualności