Ruszyła kampania edukacyjna, jak zmniejszyć rachunek za prąd dostępna na stronie - www.LiczySieEnergia.pl
Polski Komitet Energii Elektrycznej rozpoczął kampanię edukacyjną „Liczy się energia”. Przez najbliższe miesiące wyjaśniać będzie przyczyny wzrostu cen energii, pokazywać wpływające na nie mechanizmy oraz sposoby na racjonalne gospodarowanie zużyciem prądu. Celem kampanii jest edukacja o rynku energii oraz sposobach łagodzenia wpływu rosnących cen prądu na domowe budżety Polaków.
W grudniu prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził taryfy na energię elektryczną na 2022 rok dla gospodarstw domowych wprowadzające podwyżki o ok. 24%. Wzrosty cen prądu oraz innych nośników energii to powszechne zjawisko w całej Europie, które jest konsekwencją polityki klimatycznej oraz ożywienia gospodarczego, które zwiększyło zapotrzebowanie na energię. Rosnące koszty wytwarzania energii szybko skłoniły wiele państw do wdrożenia mechanizmów łagodzących wzrost wysokości rachunków. Polski rząd, w ramach działań osłonowych dla odbiorców energii, zdecydował o tymczasowej rezygnacji z pobierania akcyzy i obniżeniu podatku VAT do 5%. Dzięki tzw. tarczy antyinflacyjnej, w pierwszych miesiącach 2022 roku zmiany cen będą mniej odczuwalne na rachunkach za prąd - przeciętne gospodarstwo domowe zapłaci miesięcznie tylko o ok. 6 złotych więcej niż w ubiegłym roku.
Czytaj również: Castorama promuje postawy proekologiczne - uruchomiono stronę z poradami, jak prowadzić ekologiczny dom
Jak wskazują eksperci Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej, zatwierdzone przez URE podwyżki taryf w Polsce były nieuniknione, podobnie jak w innych krajach. W konsekwencji gwałtownych zmian rynkowych szczególnego znaczenia nabiera konieczność zmiany nawyków konsumentów energii i zwrot ku bardziej racjonalnemu gospodarowaniu zużywanym prądem. Zdaniem ekspertów zwiększenie świadomości odbiorców energii i zmiany nawyków pozwalają zmniejszyć zużycie prądu w gospodarstwie domowym nawet o 20% bez znaczącego wpływu na komfort życia. Celem kampanii „Liczy się energia” jest edukacja umożliwiająca racjonalną redukcję zużycia energii i w konsekwencji ograniczenie wysokości rachunków.
Centralnym elementem kampanii jest strona internetowa www.LiczySieEnergia.pl, na której znajdują się porady przedstawiające praktyczne sposoby na oszczędzanie energii w gospodarstwie domowym, bieżące informacje dotyczące zmian na rynku energii oraz czynników wpływających na końcową cenę prądu. W części „Pytania i odpowiedzi” zawarto wyjaśnienia obejmujące zagadnienia i wątpliwości najczęściej pojawiające się wśród konsumentów.
Uruchomieniu strony internetowej towarzyszy kampania edukacyjna uświadamiająca Polakom, w jaki sposób dzięki prostym zabiegom mogą ograniczyć zużycie prądu, a w efekcie wysokość rachunku za energię elektryczną i jego wpływ na budżet gospodarstwa domowego.
Czytaj również: Nowa kampania reklamowa Castoramy z Dorotą Szelągowską promuje aranżacje kuchenne
Polski Komitet Energii Elektrycznej jest stowarzyszeniem sektora elektroenergetycznego, którego działalność koncentruje się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem branży w nowoczesnej gospodarce rynkowej. Angażuje się w działania i projekty, dzięki którym polski sektor elektroenergetyczny może lepiej odpowiadać na wyzwania związane z integracją europejską, zapewniać bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej, konkurencyjny rynek, ochronę środowiska i rozwój nowoczesnych technologii.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wakacje nad morzem Liczba postów: 82 Grupa: Trudne tema... Ja własnie zastanawiam się nad wakacjami w Chorwacji. Znalazłam nawet nowoczesny hotel blisko plaży w Sibeniku - https://www.amadriapark.com/hotel/amadri a-park-...
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...